• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Symetrical
    eid skrev 2015-12-12 08:56:15 följande:

:) Du behöver inte ursäkta dig, bara bra med fler personers erfarenheter! Jag har tittat på strecken på testen (även om jag vet att det i instruktionerna står att man inte ska göra det). Under de dagar jag tror att min ägglossning har varit har strecket synts starkare på stickan. Kan det vara något med att man ändå inte når upp till en viss nivå som ger utslag kanske?

Jo, så kan det absolut vara! Har du den som även visar blinkande smiley, eller bara ring alt fast..?

Mitt tips är att börja tempa, för då ser du tydligt om det släppt något ägg eller inte, så slipper man grubbla över det i alla fall. Finns så mycket annat att grubbla över så det räcker och blir över.
  • Symetrical
    mininiss skrev 2015-12-12 09:56:52 följande:

Hej!

En fråga allt de här med graviditet är nytt för mig jag har Bim 21 december tänkte kolla när börjar man känna av symtom dom har senaste dagarna har jag velat sova bara och mått illa känns konstigt i magen som de drar sig och spänner när kan man ta förstå testet eller måste man vänta till bim?

:)

Många kan få svagt plus på äl +10, så bättre att utgå ifrån äl än bim.
  • annacnummertre

Update från labil kvinna:

Haha ;) Har ju testförbud numera men eftersom jag har problem (tydligen) så tog jag ÄL test jag hade hemma bara för att testa något. Och de gav starka utslag..

ÄL+11 idag. Ska hålla mig borta från gravtest ett tag till.

Mår bättre än igår iaf, min man tröstade mig och hade en mysig fredag.

• SSK13
    Symetrical skrev 2015-12-12 10:17:11 följande:

Det kan man absolut göra. Tror bara att det står så för att de inte vill att man skall förlita sig på det. Jag har själv gjort så när jag använt den. Ffa när jag haft den rosa som bara visat rund ring eller fast smiley. Perfekt att kunna följa utvecklingen då.

Fick lite svagare streck idag trots att jag sov längre, dvs inte kissat på ca 10 h. Sjätte dagen med blinkande smiley. Åååååh :(
  • annacnummertre
    Testartest skrev 2015-12-12 10:51:16 följande:

En fundering. Om man får missfall. Syns det som gravid på sticka då? Hur länge?

för mig blev gravtesterna nästan blanka dagen efter jag började blöda. sen ville jag inte testa mer eftersom jag var så ledsen...
  • Symetrical
    SSK13 skrev 2015-12-12 10:41:17 följande:

Fick lite svagare streck idag trots att jag sov längre, dvs inte kissat på ca 10 h. Sjätte dagen med blinkande smiley. Åååååh :(

Men har du testat lite senare på dagen nån gång..? Hört att många har betydligt högre lh-halt i urinen då jämfört med på morgonen. Optimalt är att inte dricka för mycket innan och hålla sig i 3-4 timmar.
  • Symetrical
    Testartest skrev 2015-12-12 10:51:16 följande:

En fundering. Om man får missfall. Syns det som gravid på sticka då? Hur länge?

Det är väldigt individuellt. Jag fick ett tidigt MF i v 4+2, men hade starka positiva gravtest i över två veckor efter. Berodde dock på att allt inte kommit ut. Så fort det gjorde det ett par veckor efter min kraftiga blödning (som jag först inte ens förstod var ett MF, eftersom jag inte vetat att jag vart gravid) så bleknade gravtesten fort. :)
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-12 10:41:17 följande:
    har du provat att kissa igen? för dagen jag fick utslag på mitt digitala kissade jag direkt när jag klev upp, fick neg, åt frukost loch kissade igen, då var kisset inte lika utspätt och så fick jag glad smiley :)
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-12 11:10:44 följande:

har du provat att kissa igen? för dagen jag fick utslag på mitt digitala kissade jag direkt när jag klev upp, fick neg, åt frukost loch kissade igen, då var kisset inte lika utspätt och så fick jag glad smiley :)

Symetrical skrev 2015-12-12 11:02:50 följande:

Men har du testat lite senare på dagen nån gång..? Hört att många har betydligt högre lh-halt i urinen då jämfört med på morgonen. Optimalt är att inte dricka för mycket innan och hålla sig i 3-4 timmar.

Får testa det. Har bara en sticka kvar. Men som jag förstod det ska man använda de nya stickorna i den hamla hållaren.

Är i Köpenhamn, men de borde väl också ha clearblue på något apotek ;) tack för era tips :)