• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • annacnummertre

här är det rejäl stegring på G, även på gravidkollens sop-tester, haha ;)
    inte fullt utslag eller glad gubbe än dock, men vi ställde klockan och hade världens mest automatiserande ligg imorse, haha. vad gör man inte?

SSK13 skrev 2015-12-01 08:53:03 följande:

Grattis alla plussare! Verkar vara bra utdelning hittills!

Själv är jag fortf på ÄL-jakt efter MF/MA. Två veckor sen blödningarna började och har nog slutat blöda nu.

Rund ring på cb digitalas ÄL-test. Önskar verkligen att ÄL kommit inom någon vecka!

i vilken vecka fick du mf?
    jag fick ju i vecka 5 den 16:e november, slutade blöda den 20:e ungefär, och nu verkar ju min ÄL vara på G. 
    men mina gravtest var också helt blanka den 17:e november så.. hade dina blivit det än?
    håller tummarna för dig!
  • GästenT
    Smultrontjejen skrev 2015-12-01 11:08:53 följande:

Åh att jag inte gjort såhär tidigare. Digitaltest!

Då behöver man inte stå och gissa

Kram på er alla!

Grattis!!!
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-01 11:07:48 följande:

här är det rejäl stegring på G, även på gravidkollens sop-tester, haha ;)

inte fullt utslag eller glad gubbe än dock, men vi ställde klockan och hade världens mest automatiserande ligg imorse, haha. vad gör man inte?

i vilken vecka fick du mf?

jag fick ju i vecka 5 den 16:e november, slutade blöda den 20:e ungefär, och nu verkar ju min ÄL vara på G. 

men mina gravtest var också helt blanka den 17:e november så.. hade dina blivit det än?

håller tummarna för dig!

Jag var i 7+5 men graviditeten hade stannat i v 5. Blödde tills igårkväll. Inte kommit mer när jag torkat mig så jag hopppppas verkligen det har slutat nu. Så 14 dagars blödningar. De startade den 17/11, så bara en dag efter dig. Fast du blödde ju inte så länge, kanske för att ditt kom ut direkt. Mitt låg ju kvar i 2-3 veckor.

Oj hade du helt blanka test en dag efter blödningarna startade? Mitt blev väl helt blank kanske den 29/11, alltså 12 dagar efter blödningarna startade.

Lite olika förlopp trots samma starttid. Jag tänker att jag borde ha ÄL inom 1-3 veckor.
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:34:56 följande:
    Jag var i 7+5 men graviditeten hade stannat i v 5. Blödde tills igårkväll. Inte kommit mer när jag torkat mig så jag hopppppas verkligen det har slutat nu. Så 14 dagars blödningar. De startade den 17/11, så bara en dag efter dig. Fast du blödde ju inte så länge, kanske för att ditt kom ut direkt. Mitt låg ju kvar i 2-3 veckor.

Oj hade du helt blanka test en dag efter blödningarna startade? Mitt blev väl helt blank kanske den 29/11, alltså 12 dagar efter blödningarna startade.

Lite olika förlopp trots samma starttid. Jag tänker att jag borde ha ÄL inom 1-3 veckor.
    ja, fast mina test började bli svaga redan innan blödningen, så. hade jag inte testat hade jag säkert bara trott att det var sen mens typ.

ja, det låter väl rimligt med ÄL såpass! hur långt efter sista blödningsdag på mensen brukar du ha ÄL?

jag fick dessutom tablett när det konstaterades att det inte var någon graviditet, primolut, vet inte om det kan påvrerka att allt hände snabbare?
  • annacnummertre

Nu jäklar ;)

Hade negativt ÄL-test imorse, men kissade nu innan lunch och fick såhär :)
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-01 11:56:14 följande:

Nu jäklar ;)

Hade negativt ÄL-test imorse, men kissade nu innan lunch och fick såhär :)

Vad tog du för test imorse? För cb ska man ju använda morgonurin på och många andra

billigare tester ska man kissa mellan 10-20 på. Men du hade ju stegring redan innan så det är bara att gå loss i sängen nu!
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:58:57 följande:
    Vad tog du för test imorse? För cb ska man ju använda morgonurin på och många andra

billigare tester ska man kissa mellan 10-20 på. Men du hade ju stegring redan innan så det är bara att gå loss i sängen nu!
    jag tog cb imorse med. men jag tycker aldrig jag får bra tester med första morgonurinet faktiskt, jag tycekr det kisset är jätteutspätt eftersom jag inte har kissat på hela natten. låter konstigt kanske men. 
    tog ett från gravidkollen nu på lunchen också, och det ser positivt ut med :)
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:58:57 följande:

fast jag kollade cb digitalt nu, det står att man kan använda testet när som helst på dagen!
  • babytjejen
    bamboobaby skrev 2015-12-01 09:09:10 följande:

Då är vi två. Känner verkligen med dig. Har du barn sedan tidigare? Vi har två små redan så känslorna skapar inte panik och jag tror det beror på det.

Samtidigt som jag känner att jag lika gärna skulle kunna hoppa ett försök för det kommer ändå inte bli något så kan jag inte låta bil för jag vill inte stå lottlös i världens bästa lotteri.

Har ni försökt länge?

Har en dotter innan o det tog ett år...I maj nästa år har vi försökt i ett år för syskon, vet ju av erfarenhet att det kan ta länge så är ju ingen panik än...men som sagt, har en så stark känsla att vi bara kommer få ha ett barn o vet inte hur jag ska gå den känslan att försvinna...hade hoppats på ett plus innan jul men det har jag gett upp, känns inte alls som att man kommer lyckas denna gången, men myser på iallafall för kommer säkert ångra mig efteråt annars :) humöret är verkligen upp o ner när det gäller babybak...ibland hopplöst o ibland är man totalt avslappnad med att det kan ta tid...
Svar på tråden BIM-DECEMBER