BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!
Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!

Hej, ny i tråden! Har redan flera barn (haha, man vet att det är många när man referera till dem som en bunt) men hoppas på och längtar efter en sista bebis.
Tog ut min hormonspiral för två månader sedan, förra gången jag gjorde det fick jag normala menscykler direkt men den här gången är det knepigare. Tog ut spiralen på dag 10 i cykeln och fick mens dag 30, som vanligt. Hade en sparsam mens trots spiralen. Loggar allt i min mensapp, och enligt den skulle nästa cykel vara hela 40 dagar!? Crazy tänkte jag men det visar sig stämma. Är idag på 41 utan mens.
Hade tecken på ÄL runt dag 30-32, och brukar ha en lutealfas på 10 dagar. Tog ett test imorse, alltså cirka 8-10 dagar efter ÄL, kanske lite tidigt och ja det var ju negativt som sjutton. Har symptom, som jag inte brukar ha. Huggliknande känsla i livmodern, molvärk och just nu lite illamående.
Hoppas få vara med i diskussionen! Funderar just nu på om det ens är lönt att testa imorgon igen, visst krävs det 48 timmar för att HCG ska fördubblas? Om inte mensen kommer är det bäst att vänta till i övermorgon?
Bonsufråga: har ni erfarenhet av att livmoderstappens position säger något om en ev grav? Min livmodertapp verkar ändra sig under dygnet, högre på morgonen och lägre på eftermiddagen, vet inte om jag ens ska bry mig om att känna på den. :D
Fick hem mitt digitala ÄL-test från cb idag, enligt NC ska jag ha ägglossning 7/12 och börja testa 4/12, vet inte om jag ska börja testa tidigare, vill inte riskera att missa ÄL som jag nog gjorde förra månaden :( men då hade jag gravidkollens billiga test, känns inte som dom var något vidare bra..
När brukar ni börja testa inför ÄL? :)
Fick hem mitt digitala ÄL-test från cb idag, enligt NC ska jag ha ägglossning 7/12 och börja testa 4/12, vet inte om jag ska börja testa tidigare, vill inte riskera att missa ÄL som jag nog gjorde förra månaden :( men då hade jag gravidkollens billiga test, känns inte som dom var något vidare bra..
Primavolta jag har testat enkla stickor samt en testa tidigt stav från Rfsus. Har en stav till samt CBS digitala som jag sparar tills jag ser något osäkert. Någon som testat testa-tidigt stavar från Gravidkollen? När kan man testa tidigast? De mäter som sagt från 10ml hcg
Ja jag har alla känningar (illamående, yr, koncentrations svårigheter, kissnödig, "krämiga" flytningar, svårt med sömnen etc) ena dagen och som idag ingenting... dock kom det liiite rosa på pappret när jag torkade mig idag så fick upp hoppet. Igen.
Hej på er! Hänger på i denna tråd för att få lite råd och stöttning. Jag har BIM idag om en vecka 8/12. Väntar just nu otåligt med att få ta ett grav test. Jag använde ÄL test förra veckan och vi försökte fyra dagar runt ÄL. Det är vårt första försök så jag vet att vi inte ska hoppas för mkt men det är lite svårt att låta bli...
Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)
Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.
Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.
Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)
Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.
Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.