• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Minna87

Idag kom mensen. Suck :( Två dagar för tidigt, vilket iofs var bra för då hinner jag med en chans till att plussa i december, då nästa bim blir 31 december enligt womanlog.

Så nytt bim för mig 31 december, tredje försöket, andra barnet. Håller tummarna för oss allihopa!

• Angel in sight
    Crazy catlady skrev 2015-12-05 10:53:24 följande:

Har tydliga symtom på äl.. men fortfarande ingen glad gubbe på äl-testet.. :/ hoppas jag inte har missat den bara .. Får äntligen träffa min karl idag så nu jäklar blire ligga av .. :)

Har du kollat om du är gravid? Glad Har för mig du skrev någonstans att du inte skulle kolla det innan jul men om det inte ger utslag på äl-test kanske du ska kolla? När tror du att du ska ha äl?
  • Bananen92

Hej allihopa!

Har följt tråden lite i smyg, men kände idag att jag ville skriva lite. Sambon och jag har precis börjat försöka (första försöket på senare äl). Eftersom jag slutat med p-piller nyligen har jag inte sådan bra koll på min cykel, men jag tror jag hade BIM igår. Har haft symptom sedan en vecka tillbaka, så som kvällsillamående, svullnad, humörsvängningar mm. Har gjort tre tester den senaste veckan, senaste i morse, utan att plussa. Börjar bli frustrerad, lika bra att mensen kommer så jag slipper undra... Men hoppet finns fortfarande!

• GästenT

Ni som är experter! Hur tidigt kan man känna något form av tecken på att man är gravid? T.ex molande värk? Och vad är mest normalt, att inte känna något fram till bim?

Ja själv känner jag inte ett dugg. :-P

• Crazy catlady
    Angel in sight skrev 2015-12-05 12:09:29 följande:

Har du kollat om du är gravid?  Har för mig du skrev någonstans att du inte skulle kolla det innan jul men om det inte ger utslag på äl-test kanske du ska kolla? När tror du att du ska ha äl?

Jag tog faktiskt ett gravtest i torsdags.. negativt. . Bara för att vara på säkra sidan.. jag är inte 100 men jag tror äl ska vara på måndag enligt min app jag använder. . O eftersom jag har symtomen för äl så borde det stämma.. tog ett negativt ältest precis.. vi får helt enkelt ligga ordentligt och hoppas på det bästa .. haha
  • annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-05 15:50:15 följande:

Ni som är experter! Hur tidigt kan man känna något form av tecken på att man är gravid? T.ex molande värk? Och vad är mest normalt, att inte känna något fram till bim?

Har inte känt några tecken förens i vecka 6 typ båda gångerna faktiskt ;)
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-05 16:04:20 följande:

Har inte känt några tecken förens i vecka 6 typ båda gångerna faktiskt ;)

Det känns bra att höra. Jag vet att när min kompis testade positivt så hade hon gått med molvärk i magen några dagar. Så jag tänkte om man borde känna något liknande eller om dom flesta faktiskt aldrig känner något så tidigt. Inte ens skengravid har jag lyckats bli hittills!!! Haha.
  • SamsonS

Någon nidblödning var det då inte iaf för idag kom mensen på BIM -4 :( så nu hoppar jag vidare till nästa BIM tråd. Lycka till ni andra!

• annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-05 16:24:01 följande:

Det känns bra att höra. Jag vet att när min kompis testade positivt så hade hon gått med molvärk i magen några dagar. Så jag tänkte om man borde känna något liknande eller om dom flesta faktiskt aldrig känner något så tidigt. Inte ens skengravid har jag lyckats bli hittills!!! Haha.

Det är så olika det där, men jag har aldrig känt något faktiskt. Det enda jag minns från förra grav var att jag fick EN finne i pannan, haha. Får aldrig finnar. Men molvärk en har kommit i vecka 6 typ, illamåendet i vecka 7 :)
  • Fian88
    GästenT skrev 2015-12-05 15:50:15 följande:

Grejen är att progesteron (hormonet som ökar efter äl) kan ge exakt samma symptom som hcg vid graviditet. Så nästan alla som känner symptom innan bim gör det pga progesteronet, inte pga graviditeten. Vanligast är att riktiga gravsymptom dyker upp först i v 5-6 nånting.
Svar på tråden BIM-DECEMBER