• terfje

Födelsedag!

Hej!
    Jag är tillsammans med en kille som har en dotter på 9 år och vi kommer bra överrens.
    Hennes mamma träffar henne bara på loven. På höstlovet firade mamman dottern eftersom dottern fyllde år nu i tisdags.
    Jag har ej några egna barn men jag hade ju ringt min dotter på hennes födelsedag om jag bara träffar henne på lovet även om jag firat henne i förskott.

Tycker det verkar konstigt eller jag kanske är konstig istället.

• Svar på tråden Födelsedag!
  • Anonym (JaJösses)

Du borde verkligen backa ts!

Jag hoppas verkligen att mamman med familj flyttar tillbaka så flickan får ha sin MAMMA i sitt liv.

Du är en sån som i mina ögon är farlig för bonusbarn! Du letar fel och involverar dig i saker du inte har med att göra!

Kan sätta en miljon på att du och pappan är nyförälskade och har dejtat MAX 1 år?!

• terfje
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 14:46:51 följande:

Jag hoppas verkligen att mamman med familj flyttar tillbaka så flickan får ha sin MAMMA i sitt liv.

Du är en sån som i mina ögon är farlig för bonusbarn! Du letar fel och involverar dig i saker du inte har med att göra!

Kan sätta en miljon på att du och pappan är nyförälskade och har dejtat MAX 1 år?!

Hej!
    Jag välkomnar att du tycker att jag är farlig för min bonusdotter. Jag försöker hålla god min till hennes mor.

Jag försöker få min kille att samarbeta med mamman mer och förklara för honom att det är viktigt för dottern.
    Kan dock förstå att han inte har någon vidare lust då hon anklagat honom för sexuella övergrepp på dottern.
    Jag försöker bara förstå hur mamman tänker och vill kunna ventilera mina tankar och funderingar då detta är en ny situation för mig.
    Men att bli så påhoppad trodde jag inte att jag skulle kunna bli på ett forum där vuxna håller till.

Okej så du anser att jag inte ska bry mig överhuvudtaget. Inte hitta på något med dottern kanske helst inte lära henne något heller som mamman menar.
    Bara vara tyst i vårat hem och om dottern berättar något för mig så ska jag inte bry mig eller frågar hon något så ska jag inte svara.

Nej jag är inte farlig för min bonus utan jag har fått beröm från hennes lärare att det har varit bra för tösen att jag kom in i deras liv. så jag vill gärna ventilera med dig om hur du anser att jag bör vara som bonusmamma. eller starta en ny tråd och fråga hur jag ska vara för att inte trampa en själ på tårna.

Jovisst du har rätt vi har varit ihop i 1 år snart men jag är inte farlig för det vill bara kunna ventilera för att jag har ej egna barn, för att jag har aldrig varit med en kille som har barn sedan tidigare.
    Så berätta gärna hur jag bör vara.
  • Tow2Mater
    terfje skrev 2015-11-08 15:20:55 följande:
    Jag försöker bara förstå hur mamman tänker och vill kunna ventilera mina tankar och funderingar då detta är en ny situation för mig.
    Men att bli så påhoppad trodde jag inte att jag skulle kunna bli på ett forum där vuxna håller till.
    Välkommen till FL. ...

Du verkar vara en bra bonusmamma. Tror inte du behöver detta forums input i hur du borde vara eller inte vara.
  • Anonym (Mio)

Mamman har ju redan firat dottern. Varför skall du gräva i varför hon inte ringde när dottern ofta inte vill prata med mamman? Varför inte bara släppa det? Gissningsvis resonerar hon som så att hon och HENNES dotter redan firat färdigt hennes födelsedag, varför måste det analyseras?

• Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-08 15:20:55 följande:

Hej!

Jag välkomnar att du tycker att jag är farlig för min bonusdotter. Jag försöker hålla god min till hennes mor.

Jag försöker få min kille att samarbeta med mamman mer och förklara för honom att det är viktigt för dottern.

Kan dock förstå att han inte har någon vidare lust då hon anklagat honom för sexuella övergrepp på dottern.

Okej så du anser att jag inte ska bry mig överhuvudtaget. Inte hitta på något med dottern kanske helst inte lära henne något heller som mamman menar.

Bara vara tyst i vårat hem och om dottern berättar något för mig så ska jag inte bry mig eller frågar hon något så ska jag inte svara.

Nej jag är inte farlig för min bonus utan jag har fått beröm från hennes lärare att det har varit bra för tösen att jag kom in i deras liv. så jag vill gärna ventilera med dig om hur du anser att jag bör vara som bonusmamma. eller starta en ny tråd och fråga hur jag ska vara för att inte trampa en själ på tårna.

Jovisst du har rätt vi har varit ihop i 1 år snart men jag är inte farlig för det vill bara kunna ventilera för att jag har ej egna barn, för att jag har aldrig varit med en kille som har barn sedan tidigare.

Så berätta gärna hur jag bör vara.

Du ska sluta "försöka få din kille" att ditten och datten gällande mamman. Han har varit pappa i många år - du är helt NY och vet inget!

Han har klarat relationen med mamman utan din inblandning i 9 år.

Du kommer bli ett hatobjekt för mamman om du fortsätter i samma stil och det gynnar INTE dottern. Kanske du redan är?

Var en trevlig extravuxen till dottern de gånger du träffar henne, men lämna mamman helt utanför dina "försök".

Sluta att ens tänka på om, när, hur och varför mamman ringer eller inte ringer.

Försök fokusera på din kille och släpp ALLA tankar på vad mamman gör! Du beter dig helt osunt och kanske passar du inte i en familj där det finns barn? Kanske blev för mkt för dig? Är du väldigt ung?
  • terfje

Hej!

Om du tror att jag lägger mig i när han pratar med mamman om olika saker så tror du fel. Varför jag startade tråden är för att jag tycker det är självklart att man ringer sin dotter på födelsedagen.

Jag ska inte bry mig om dottern med andra ord när jag bor heltid under samma tak. När dottern berättar för oss att hon endast får skäll nere hos sin mamma.

Jag har lagt mig i en sak endast hittills andra saker som jag dragit upp här har jag inte ventilerat med mamman.

Vad jag lagt mig handlade om att mamman skriver ut öppet på Facebook att jag dottern inte klarar av att komma ihåg att man tvättar sig efter toaletten. Sådant och tar man med pappan och inte lägger ut på Facebook.

Nej jag är inte jätte ung bara det att jag inte har barn själv men det är något jag längtar efter.

Och förresten jag blev säkerligen redan ett hatobjekt redan när dottern valde att kalla mig bonusmamma. Det är inte något som jag har påverkat att hon skulle göra. Mamman tycker inte att det är lämpligt för att det blir förvirrande för hennes dotter.

Dottern har till och med velat kalla mig för mamma vilket jag stoppade direkt.

• Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-09 05:27:22 följande:

Hej!

Om du tror att jag lägger mig i när han pratar med mamman om olika saker så tror du fel. Varför jag startade tråden är för att jag tycker det är självklart att man ringer sin dotter på födelsedagen.

Jag ska inte bry mig om dottern med andra ord när jag bor heltid under samma tak. När dottern berättar för oss att hon endast får skäll nere hos sin mamma.

Jag har lagt mig i en sak endast hittills andra saker som jag dragit upp här har jag inte ventilerat med mamman.

Vad jag lagt mig handlade om att mamman skriver ut öppet på Facebook att jag dottern inte klarar av att komma ihåg att man tvättar sig efter toaletten. Sådant och tar man med pappan och inte lägger ut på Facebook.

Nej jag är inte jätte ung bara det att jag inte har barn själv men det är något jag längtar efter.

Och förresten jag blev säkerligen redan ett hatobjekt redan när dottern valde att kalla mig bonusmamma. Det är inte något som jag har påverkat att hon skulle göra. Mamman tycker inte att det är lämpligt för att det blir förvirrande för hennes dotter.

Dottern har till och med velat kalla mig för mamma vilket jag stoppade direkt.

Om du läser vad jag skriver och försöker förstå så skulle du se att jag inte har skrivit någonstans att du inte ska bry dig om dottern. Tvärtom tycker jag det är bra om du kan vara en extravuxen för dottern, såna är alltid bra för barn!

Trist att hon ville kalla dig mamma, det tolkar jag som att hon saknar sin mamma - vilket man förstår. Hon är liten. Bra att du sa ifrån och att hon kallar dig bonusmamma för det är du ju En bonus i hennes liv.

Varför har du mamman på Facebook? Sluta läsa vad hon skriver, sluta involvera dig och bry dig så (sjukligt) mkt om MAMMAN!

Är du väldigt svartsjuk eller vad handlar det om? Förstår inte din obsession över henne annars?
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 14:46:51 följande:

Är mamman inte den som är "farlig" om hon väljer att flytta 35 mil bort pga en ny partner? Ts verkar vara en stöttande "bonusförälder", vad är problemet?
  • jagärden
    Anonym (Mio) skrev 2015-11-09 03:37:28 följande:

Mamman har ju redan firat dottern. Varför skall du gräva i varför hon inte ringde när dottern ofta inte vill prata med mamman? Varför inte bara släppa det? Gissningsvis resonerar hon som så att hon och HENNES dotter redan firat färdigt hennes födelsedag, varför måste det analyseras?

Vad roligt att det nu passar sig för uppdelning och klargörande vems barn som är vems. Hade ts haft en annan input så hade samtliga av er sagt saker som "du väljer att leva med mannen,ta till dig barnet eller dra". Men nu var det plötsligt viktigt vem som har fött barnet. Varför försvarar man ens en morsa som till synes verkar behandlar sin dotter så dåligt. Haha jag blir så trött på er.
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 12:30:52 följande:
    Och stort party med kompisarna får jag hoppas?

Dottern bor inte med sin mamma så varför ska hon veta vad lärarna heter?

Hör med pappan om han kan bo närmare så de kan ha varannan vecka istället?

Vore mkt bättre för dottern.

Att hon säger till pappa att hon inte får ringa när hon är hos mamman är väl för att inte göra honom ledsen. Eftersom hon inte träffar mamman så mkt så vill hon väl spendera all tid med henne och inte ringa pappa som hon träffar jämt.

Du är helt ny bekantskap gissar jag?
    "Stort party med kompisarna". Är det en rättighet för alla barn eller ska enbart skilsmässobarn kompenseras med detta? Är det ts fel om de ej har ett "stort party"? Är det ett måste? Alltså du måste verkligen skämta, kan inte ta dina inlägg på allvar. Mamman kanske skulle skippat att flytta? Varför ska barnets liv, pappans liv och ts liv ruckas upp för att mamman flyttat men sedan skulle kräva att bo närmre för att det är "mycket bättre för dottern". Fattar ej dig.
Svar på tråden Födelsedag!