Anonym (H) skrev 2015-11-08 12:42:24 följande:
Men herregud. Någon som har dåliga erfarenheter av bonusföräldrar eller? Nä, såklart biomamman inte kan göra fel! Självklart är det så att barnet bara säger att hon inte får ringa för att inte göra någon ledsen.
Varför skulle barnet inte vilja ringa sin pappa bara för att hon "träffar honom jämt"? Min dotter bor hos mig på heltid men vill iaf ringa när hon är hos den andra föräldern varannan helg.
Varför ska mamman INTE veta vad barnets lärare heter? Det kallas för att engagera sig i sitt barns liv. Och varför i hela fridens namn är det dom som ska flytta? Det får väl biomamman göra om hon vill vara en större del i sin dotters liv.
Jag håller med dig till 100%.
Dottern vill att vi ringer varje dag när hon är nere hos sin mamma. Mamman som väljer att flytta 35 mil bort för att hon träffat en ny.
Pappan blev boendeförälder vilket inte biomamman hade räknat med.
Att veta vad läraren heter med mera kallas för att engagera sig som sagt.
När hon har sina extra helger hämtar hon henne på onsdag eftermiddag på skolan. Mamman är inte ens tillräckligt vuxen att klara av att ringa skolan själv och säga att jag hämtar en timme tidigare på skolan. Utan ringer pappan för att han ska ringa skolan.
När jag berättar för mamman hur duktig hon är på ridskolan vilket vi fråga om det var okej om hon fick börja rida. Vilket det var.
Då är det mest synd om mamman för att hon inte får lära henne att rida själv. Vilket jag svarar du kan lära henne mer teoretisk angående hästar. Visst det kan jag men det mest synd att jag inte får lära henne rida.
Varför är det så för att man engagerar sig i sitt bonusbarn och råkar vara styvmor så är det alltid fel på mig i första hand. Jag hjälper henne med läxor med mera tar mig tid för ensamtid med bonusen, bara jag och hon.
Gör mamman detta nej. Tvångsklippning och allmänt ifrågasättande angående allt.
Får hem en tös med ett självförtroende i botten. De gånger mamman ringer så vill oftast inte dottern prata med sin mamma.