Jag tycker du är en jättebra mamma TS för det är vad du är för detta barn. Fattar inte folk här som är så noga med att dela in folk i bonusförälder, styvförälder eller biologisk förälder och att är man inte bioförälder så får man varken ta till sig barnet eller hata barnet och inte bestämma något för man är inte bioförälder osv. Har man ansvar för ett barns uppfostran och uppväxt vilket du har som bor med detta barn nästintill på heltid så är man förälder PUNKT.
Tycker det är bra av dig att engagera dig så i detta barn, jag blir glad för alla (bonus)föräldrar som tar till sig barnen som sina egna även om de inte är deras biologiskt. Har själv en halvbror men min pappa ÄR hans pappa och vi är uppfostrade i att han är min bror lika mycket som min syster är min syster (helsyster). Han kallar pappa för pappa för det är den pappan som har ställt upp för honom som pappa.
Jag vet dock tyvärr inte hur du ska göra TS vissa föräldrar borde helt enkelt inte bli föräldrar, min brors biologiska fader har aldrig träffat sin son och det är för att fadern INTE vill. Man kan inte tvinga folk att engagera sig mer i sitt barns liv om de inte vill, det är något de själva måste inse.
Du gör ju allt rätt, har en neutral inställning till biomamman, tar till dig barnet osv men mer kan du nog inte göra. Bollen är på biomammans planhalva helt enkelt.