• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-11 12:18:49 följande:

Hållt mig borta ett tag men är på väg tillbaka. Inväntar äl men har inga förhoppningar alls. Vi får väl se. Har så mycket som händer nu och känner mig smått stressad på jobbet så jag har lite som går emot mig.

Inatt drömde jag att en gammal vän, som jag tappade kontakten med för fem år sedan, var gravid. Hon berättade för mig och önskade att jag också var gravid. Vaknade precis då jag skulle ta ett test. Hm..

Välkommen tillbaka :) jag håller iallafall tummarna som vanligt både för dig och för mig :p
  • 9camilla9

Tänkte om man kanske skulle kunna få vara med här?:) jag är 18år snart 19 och min sambo är 26 .vi är inne på 5månaden av försök nu. Tog ett graviditetstest nu på kvällen o fick ett svagt streck. Tänkte om ni kanske skulle vilja hjälpa mig att analysera? :) översta är från ikv o de nedersta är från igår.

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-11 18:27:10 följande:

Välkommen tillbaka :) jag håller iallafall tummarna som vanligt både för dig och för mig :p

Tack! Smyger mig tillbaka sakta men säkert. Vill inte stressa upp mig själv igen. :)

Håller tummarna för oss!
  • arh
    9camilla9 skrev 2016-02-11 21:52:11 följande:

Tänkte om man kanske skulle kunna få vara med här?:) jag är 18år snart 19 och min sambo är 26 .vi är inne på 5månaden av försök nu. Tog ett graviditetstest nu på kvällen o fick ett svagt streck. Tänkte om ni kanske skulle vilja hjälpa mig att analysera? :) översta är från ikv o de nedersta är från igår.

Hej och välkommen! Berätta gärna lite mer om er själv :)
    Jag ser tyvärr bara ett streck per sticka vilket betyder inte gravid, kan ju vara ljuset också såklart men jag ser iallafall bara ett streck :/
  • 9camilla9

Syns knappt på fotot är väldigt ljust streck. Jag har en son sen ett tidigare förhållande som blir 3snart. Vi bort på västkusten. Är just nu arbetslös men hoppas det ordnar sig snart:) trevligt att man får vara med här

arh skrev 2016-02-12 16:47:28 följande:

Hej och välkommen! Berätta gärna lite mer om er själv :)

Jag ser tyvärr bara ett streck per sticka vilket betyder inte gravid, kan ju vara ljuset också såklart men jag ser iallafall bara ett streck :/

• obalanserad
    9camilla9 skrev 2016-02-11 21:52:11 följande:

När är mensen beräknad att komma? Kan se ett svagt på de översta :)
  • 9camilla9

Imorgon :) så testet på bilden var bim-2 på kvällen :)

obalanserad skrev 2016-02-12 22:38:52 följande:

När är mensen beräknad att komma? Kan se ett svagt på de översta :)

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar