• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-01-16 21:21:13 följande:

Hur har det gått?

Tog ett test på bim/bim-1,på em efter att ha hållt mig några timmar. Blankt... känns son att mensen ska komma hela tiden, liksom rinner till. Lite molvärk. Mest på vänster sida. BIM+2/+3 . Har en aning om att äl var 6 dagar sen typ. Då är vi körda denna månad och i så fall är bim på onsdag. Har ett test kvar. Får se om jag vågar ta det imorgon.

Hur går det för dig då?
  • Mia95

Bim -3 och jag läcker bröstmjölk, är jätteöm i brösten och har mått illa och varit extremt trött nu någon dag...håller tummarna! :D 

• arh
    Mia95 skrev 2016-01-17 19:09:51 följande:

Bim -3 och jag läcker bröstmjölk, är jätteöm i brösten och har mått illa och varit extremt trött nu någon dag...håller tummarna! :D 

Hoppas :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-01-17 00:02:56 följande:
    Tog ett test på bim/bim-1,på em efter att ha hållt mig några timmar. Blankt... känns son att mensen ska komma hela tiden, liksom rinner till. Lite molvärk. Mest på vänster sida. BIM+2/+3 . Har en aning om att äl var 6 dagar sen typ. Då är vi körda denna månad och i så fall är bim på onsdag. Har ett test kvar. Får se om jag vågar ta det imorgon.

Hur går det för dig då?
    Enligt appen hade jag äl igår (16/1) men tror mer att jag hade det den 12/1 då jag hade som mensvärk till och från under dagen osv.

Bim den 30/1 så vi håller tummarna och hoppas att det blir något denna månad, 3 gången gillt liksom :)
  • obalanserad

Hej hoppar in här! :)
    Jag är 18 och blir 19 i år och min sambo fyller snart 23.
    Vi har varit tillsammans i 3 år och bott tillsammans i 2, vi har en liten tvåa och god ekonomi trots att jag studerar några månader till.
    Vi hade tänkt börja försöka om några månader och har inte hittat någon annan tråd som passar mig så försöker här:)

• arh
    obalanserad skrev 2016-01-17 21:49:01 följande:

Hej hoppar in här! :)
    Jag är 18 och blir 19 i år och min sambo fyller snart 23.
    Vi har varit tillsammans i 3 år och bott tillsammans i 2, vi har en liten tvåa och god ekonomi trots att jag studerar några månader till.
    Vi hade tänkt börja försöka om några månader och har inte hittat någon annan tråd som passar mig så försöker här:)

Hej och välkommen, jag har precis fyllt 20 och min sambo är 22. Det här är nu 3e månaden av seriösa försök för att bli gravid.

Har ni några "mål" att uppnå innan ni börjar försöka?
    Våra mål var att jag skulle gå ut skolan, ha ett jobb och att vi skulle bo större. Och allting är avklarat :)

Lycka till :)
  • Lilla Luna

Hoppas!

Jag tog ett test igår. Blankt. BIM+4/+5. Inget än... Har inga fler test. Ger typ upp. Kan ha haft äl runt 5-6/1 men då är det ingen idé att hoppas om äl var så sen. Hade liksom sex runt 29/12 så... Får väl se om mensen kommer på onsdag eller torsdag då så jag kan börja om... Men då blir det paus från fl. blir så deprimerad av alla som försöker och har en sambo som är taggad. Min han vill bara köra när han har lust, och det är så sällan så det är pinsamt.

arh skrev 2016-01-17 20:54:39 följande:

Enligt appen hade jag äl igår (16/1) men tror mer att jag hade det den 12/1 då jag hade som mensvärk till och från under dagen osv.

Bim den 30/1 så vi håller tummarna och hoppas att det blir något denna månad, 3 gången gillt liksom :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-01-18 12:11:07 följande:

Hoppas!

Jag tog ett test igår. Blankt. BIM+4/+5. Inget än... Har inga fler test. Ger typ upp. Kan ha haft äl runt 5-6/1 men då är det ingen idé att hoppas om äl var så sen. Hade liksom sex runt 29/12 så... Får väl se om mensen kommer på onsdag eller torsdag då så jag kan börja om... Men då blir det paus från fl. blir så deprimerad av alla som försöker och har en sambo som är taggad. Min han vill bara köra när han har lust, och det är så sällan så det är pinsamt.

Spermierna lever ju i några dagar så det är ju inte helt omöjligt.

Förstår att det är trist att din sambo har blivit lite mer avig på tanken av bebis. Det kanske är bra att ni pausar med bebis tillverkningen tills ni är på samma spår. Hoppas allt blir bra och att det går över med tiden . <3
  • obalanserad
    arh skrev 2016-01-18 10:55:57 följande:
    Hej och välkommen, jag har precis fyllt 20 och min sambo är 22. Det här är nu 3e månaden av seriösa försök för att bli gravid.

Har ni några "mål" att uppnå innan ni börjar försöka?
    Våra mål var att jag skulle gå ut skolan, ha ett jobb och att vi skulle bo större. Och allting är avklarat :)

Lycka till :)
    Hoppas ni lyckas snart!
    Nä inga mål på det sättet som jag kan komma på nu, vi har dock sagt att vi ska köpa ny soffa och köksbord och sånt innan vi börjar lägga undan pengar till ett barn, haha!
    Vi har ju redan en lägenhet och bra ekonomi, jag jobbar dock inte men vi klarar oss bra ändå :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar