• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-09-08 10:36:44 följande:

Hur går de för dig jennymariaa? 

Fortfarande rund & go... Men har ont i svanken & dålig i magen så förhoppningsvis så är det inte lååångt bort!
  • Emmissara
    Jennymariaa skrev 2016-09-13 06:43:04 följande:

Igår kom vår älskling!! <3

åå va härligt grattis, hoppas allt gick bra och njut nu av er lilla älskling :D
  • jess06

Åh, grattis! Hoppas allt gick bra?
  • jennalu00

Åh va kul! Stort grattis till er!! <3
  • Emmissara
    Jennymariaa skrev 2016-10-10 10:52:16 följande:

Idag blir min prins 4 veckor! Shit vad tiden går snabbt <3 hur går det för er andra?

åå va tiden går snabbt :) 

Själv är jag gravid igen, hoppas att det går vägen den här gången, tredje gången gillt :D har bf 25 maj

• jess06

Idag blir min prins 4 veckor! Shit vad tiden går snabbt <3 hur går det för er andra?

Vår lilltjej är snart 5 veckor, fattar inte var tiden tar vägen! :o
  • jennalu00

Åh så mysigt! Jag går in i vecka 31 i morgon =)
  • Lilla Luna

35+5. Förvärkar och sammandragningar. Tryck neråt. Bebis är fixerad och ligger låååångt ner (enligt bm idag). SF-måttet har planat ut så om 2 veckor blir det troligtvis TUL. Jobbar än. Inte så tung men less på att vara gravid nu. :/
  • Jennymariaa
    Emmissara skrev 2016-10-10 12:18:41 följande:

åå va tiden går snabbt :) 

Själv är jag gravid igen, hoppas att det går vägen den här gången, tredje gången gillt :D har bf 25 maj

Stort grattis!!! Håller alla tummar & tår att bebis vill stanna <3
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-10-11 19:13:31 följande:
    35+5. Förvärkar och sammandragningar. Tryck neråt. Bebis är fixerad och ligger låååångt ner (enligt bm idag). SF-måttet har planat ut så om 2 veckor blir det troligtvis TUL. Jobbar än. Inte så tung men less på att vara gravid nu. :/
    Aw men det är ju skit bra att bebis ligger långt ner! Det gjorde min med hihi. När slutar du jobba? Du måste vara rädd om dig!
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-10-10 17:08:19 följande:
    Åh så mysigt! Jag går in i vecka 31 i morgon =)
    Jäklar! Tiden går snabbt<3
  • Emmissara
    Jennymariaa skrev 2016-10-12 13:24:41 följande:
    Stort grattis!!! Håller alla tummar & tår att bebis vill stanna <3
    tack :) än går de bra iaf, dock får jag inte behålla någon mat eller dryck, så är inlagd över natten för att få vätska och näring.
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-10-12 13:26:25 följande:

Aw men det är ju skit bra att bebis ligger långt ner! Det gjorde min med hihi. När slutar du jobba? Du måste vara rädd om dig!

Jobbar månaden ut. Bf 9 nov.

Är mer plågsamt att vara hemma. Så länge jag är igång så känner jag typ inga värkar. Men det vore skönt att i alla fall få vila på nätterna. Önskar att det drar igång snart.
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-10-12 20:11:35 följande:
    Jobbar månaden ut. Bf 9 nov.

Är mer plågsamt att vara hemma. Så länge jag är igång så känner jag typ inga värkar. Men det vore skönt att i alla fall få vila på nätterna. Önskar att det drar igång snart.
    Lycka till när det väl är dags! :)
  • Jennymariaa
    Emmissara skrev 2016-10-12 18:32:27 följande:
    tack :) än går de bra iaf, dock får jag inte behålla någon mat eller dryck, så är inlagd över natten för att få vätska och näring.
    Ush då!! Hoppas du får må lite bättre framöver :)
  • Kossan12234

Tänkte väcka liv i denna tråd igen!

Jag (17år) har sådan extrem barnlängtan, så det är sjukligt. Jag bor just nu tsm med min sambo som är ett år äldre än mig (18år) i våran 1a på 36 kvadrat i Västernorrland (rymligare än man tror) men vi vet inte vart vi hamnar innan bebisen är ute men just nu bor vi nästan gratis med våran hyra på 1,7 i månaden och allt ingår. Vi har varit tillsammans sen jag var 15. Vi båda deltidsjobbar så ofta vi kan på en resturang/krog.

För att få pengar till mat då våra studiebidrag betalar våran lilla hyra.

Barnlängtan kom för min del i sommras när det slog mig som en blixt att min kropp faktiskt kan skaffa barn. Och för sambons har väl kommit med tiden, pga att jag pratar om barn 24/7. I början tänkte vi köra på påengång men sedan tog vi förnuftet tillfånga och bestämt oss att vänta tills minipillers receptet går ut i novemer 2017. För då kan de med minimala chanser paja våran student (min karl har hoppat ner en klass när han var väldigt liten), så vi tar studenten i juni 2018. vi kom fram till att det är bäst så då det bara är dumt att sätta våra föräldrar i en sådan situaton då vi fortfarnde bodde hemma på olika håll. Sambon min har för den delen garanterat jobb efter studenten och jag med för den delen. Studierna för min del kommer senare då jag känner att det inte är brottom att vidar utbilda mig.

Vi har sagt att vi tar det som det kommer för att inte stressa, men jag kommet ändå bara bli så tokig av lycka så jag kommer gå crazy ändå menmen ;)

Tillskillnad från de flesta har vi inte kunnat hålla oss så vi har nästan en komplett garderob för det första året (förutom ytterkläder då vi inte vet när bebisen tänker titta ut så kan vi ju inte veta storlekarna på overall osv) . Och mjukisdjur. Vi har tyck de varit smartare att börja i tid så inte stressen om de kommer tillsammans i stressen med allt annat. Vi har köpt fina, frächa kläder och nallar ifrån Bla Rödakorset och Erikshjälpen, då både vi och dem tjänar på de, vi får billiga fina saker och dem får pengarna som går till något bra!

Jag tror att jag inte skulle haft den här längtan och säkerheten i det hela om det inte vore för att jag är så trygg med min partner och jag vet att om vi mot förväntat vi gör slut att vi fortfarande kommer vara bra vänner/föräldrar och att han kommer vara världens bästa pappa ändå för han skulle inte låta det gå ut över barnet vad som händer emellan oss!

Så nu äre bara att räkna ner 302 dagar kvar tills pillrena ryker! :D <3

• jjeessiicahh
    Kossan12234 skrev 2017-01-03 18:56:45 följande:

Tänkte väcka liv i denna tråd igen!

Jag (17år) har sådan extrem barnlängtan, så det är sjukligt. Jag bor just nu tsm med min sambo som är ett år äldre än mig (18år) i våran 1a på 36 kvadrat i Västernorrland (rymligare än man tror) men vi vet inte vart vi hamnar innan bebisen är ute men just nu bor vi nästan gratis med våran hyra på 1,7 i månaden och allt ingår. Vi har varit tillsammans sen jag var 15. Vi båda deltidsjobbar så ofta vi kan på en resturang/krog.

För att få pengar till mat då våra studiebidrag betalar våran lilla hyra.

Barnlängtan kom för min del i sommras när det slog mig som en blixt att min kropp faktiskt kan skaffa barn. Och för sambons har väl kommit med tiden, pga att jag pratar om barn 24/7. I början tänkte vi köra på påengång men sedan tog vi förnuftet tillfånga och bestämt oss att vänta tills minipillers receptet går ut i novemer 2017. För då kan de med minimala chanser paja våran student (min karl har hoppat ner en klass när han var väldigt liten), så vi tar studenten i juni 2018. vi kom fram till att det är bäst så då det bara är dumt att sätta våra föräldrar i en sådan situaton då vi fortfarnde bodde hemma på olika håll. Sambon min har för den delen garanterat jobb efter studenten och jag med för den delen. Studierna för min del kommer senare då jag känner att det inte är brottom att vidar utbilda mig.

Vi har sagt att vi tar det som det kommer för att inte stressa, men jag kommet ändå bara bli så tokig av lycka så jag kommer gå crazy ändå menmen ;)

Tillskillnad från de flesta har vi inte kunnat hålla oss så vi har nästan en komplett garderob för det första året (förutom ytterkläder då vi inte vet när bebisen tänker titta ut så kan vi ju inte veta storlekarna på overall osv) . Och mjukisdjur. Vi har tyck de varit smartare att börja i tid så inte stressen om de kommer tillsammans i stressen med allt annat. Vi har köpt fina, frächa kläder och nallar ifrån Bla Rödakorset och Erikshjälpen, då både vi och dem tjänar på de, vi får billiga fina saker och dem får pengarna som går till något bra!

Jag tror att jag inte skulle haft den här längtan och säkerheten i det hela om det inte vore för att jag är så trygg med min partner och jag vet att om vi mot förväntat vi gör slut att vi fortfarande kommer vara bra vänner/föräldrar och att han kommer vara världens bästa pappa ändå för han skulle inte låta det gå ut över barnet vad som händer emellan oss!

Så nu äre bara att räkna ner 302 dagar kvar tills pillrena ryker! :D <3

Oj, vad fint att ni förberett så mycket! Vilket är både bra och dåligt... har du tänkt tanken ifall du inte kan få barn? Eller får missfall?... då sitter du där med alla grejer...

Hade en vännina som det hände...och det önskar jag inte någon. När hon blev gravid nästa gång köpte hon allt någon månad innan BF...
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar