• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna

Så ser det ut här på FL. Men är liksom väldigt tydligt. Skickade en bild till en vän och hon såg direkt.
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-27 06:59:21 följande:
    Så ser det ut här på FL. Men är liksom väldigt tydligt. Skickade en bild till en vän och hon såg direkt.
    konstigt :/ kanske du ska prova lägga in den med ett filter på? Jag tog ett nytt test idag bara för att göra mig själv säker och det visade ett starkare plus, hoppas att det gör det samma för dig på måndag :) men som jag tänkte igår, ett plus är alltid ett plus men du kanske bara är låg i hormonen :)
  • arh

Berättade för mamma och svärmor idag med en liten ask. Drog linen "Vi var på birsta idag och handlade, också hittade vi det här som bara skrek ditt namn"
    Mammas reaktion var: Åhh. Åhh. Hur visste du att jag var med barn haha och sen jätteglad och kramades
    Svärmors reaktion: Blev så glad att hon började gråta och tappade alla ord.

Vart minst sagt en väldigt bra dag med positiva reaktioner trots vår unga ålder :)

• Lilla Luna

Men så fint! Ska åka in på Birsta till nästa helg och knåpa ihop något fint så jag kan berätta för familjen och så.

arh skrev 2016-02-27 20:23:35 följande:

Berättade för mamma och svärmor idag med en liten ask. Drog linen "Vi var på birsta idag och handlade, också hittade vi det här som bara skrek ditt namn"

Mammas reaktion var: Åhh. Åhh. Hur visste du att jag var med barn haha och sen jätteglad och kramades

Svärmors reaktion: Blev så glad att hon började gråta och tappade alla ord.

Vart minst sagt en väldigt bra dag med positiva reaktioner trots vår unga ålder :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-27 20:40:39 följande:

Men så fint! Ska åka in på Birsta till nästa helg och knåpa ihop något fint så jag kan berätta för familjen och så.

Grattis föresten! Hoppas att det blir lyckat :)
  • Lilla Luna

Behöver inte hålla mig mer än 1-2h. Det är där ändå. Nu får jag hejda mig. Blir ett till imorgonbitti och ett cb på tisdag. Är det starkt blir det ett digitalt.
  • Villhaenliten

Bim idag. Synligare (tror jag) blodådror på brösten och ut över armarna. Ömma känningar i bröstvårtorna försvann igår eller i förrgår om jag inte missminner mig. Kändes lite konstigt i nedre delen av magen tidigt imorse, osäker på om det är mensvärk/molvärk eller gasig i magen haha. Tog ett negativt test imorse så det kändes väldigt tråkigt, bör jag vänta lite till och ta ett nytt test eller är det kört?

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-26 19:49:36 följande:

Berättade för sambon här ikväll med en liten supriselåda som stod i hallen med ljus omkring, samt stickan i. Han vart jätteglad men förvånad över att jag lyckats hålla mig från att berätta på hela dagen :)

Stal din idé och köpte lite kläder och packade i en låda. Sambon ska få det tillsammans med ett digitalt senare i veckan. Just nu jobbar vi om varandra. :) såg nu att vi köpt samma boddys från H&M, tyckte det var svårt att hitta neutrala kläder... Blev tre boddys, ett par byxor och två par strumpor. Har suttit och granskat kläderna länge. Så små. Hoppas han blir glad! Kanske chockad först, haha! Han har ju noll koll på det här med BIM. :)
  • Lilla Luna

Jag fick blankt på fredagsmorgon men på kvällen fick jag ett svagt rosa streck. Svagt men tydligt. Man såg det utan ansträngning och det var rosa. På lördag morgon fick jag ett synligt plus på cb. Ge inte upp fören mensen kommer.

Villhaenliten skrev 2016-02-29 11:48:46 följande:

Bim idag. Synligare (tror jag) blodådror på brösten och ut över armarna. Ömma känningar i bröstvårtorna försvann igår eller i förrgår om jag inte missminner mig. Kändes lite konstigt i nedre delen av magen tidigt imorse, osäker på om det är mensvärk/molvärk eller gasig i magen haha. Tog ett negativt test imorse så det kändes väldigt tråkigt, bör jag vänta lite till och ta ett nytt test eller är det kört?

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 11:55:39 följande:
    Stal din idé och köpte lite kläder och packade i en låda. Sambon ska få det tillsammans med ett digitalt senare i veckan. Just nu jobbar vi om varandra. :) såg nu att vi köpt samma boddys från H&M, tyckte det var svårt att hitta neutrala kläder... Blev tre boddys, ett par byxor och två par strumpor. Har suttit och granskat kläderna länge. Så små. Hoppas han blir glad! Kanske chockad först, haha! Han har ju noll koll på det här med BIM. :)
    Ja precis, det är ju mest grått vitt och beige-liknande färger som är mest neutrala men samtidigt dom som jag iallafall tycker är finast :) Hoppas att han blir glad! Hoppas att det går bra för både dig och mig för då har vi ju bf så nära, och bor så nära varandra :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar