• gbgumman

    julklappar till 8 åring? vad köper ni andra?

    Ok dottern önskar sig nästan ingenting. Biobiljett någon pysselbok sedan typ inget. Sonen önskar sig en dator för 6000-7000kr. Detta kommer han få för han är duktig på datorer och sköter skolan bra så den inkräktar inte på det. Men vad 17 vi med dottern. Vi kommer få ca 2000kr till henne för presenter från mormor/morfar och farmor/farfar. Förra året var det samma problem. Då köpte VI inget till henne. Hon fick ändå mer än hon önskade sig. Farmor älskar presenter så alternativet att spara pengarna är inte aktuellt utan att det blir sura miner. Men vad köper vi?

    Vad önskat sig era 8 åringar???

  • Svar på tråden julklappar till 8 åring? vad köper ni andra?
  • Vestra
    Alexi skrev 2015-11-19 19:58:22 följande:

    Funderar på, utifrån vad Amak skriver ovan, om man skulle köpa någon större playmobil-grej till vår sjuåriga dotter. Någon vars sjuåringar gillar playmobil och i så fall vilka?


    Barnens 8 åriga tjejkusin älskar playmobile. Hon gillar stallgrejen. Hon har massor, men det senaste när vi var där som dom lekte med i timmar var stallet. Eller om det är ridskola? Ingen aning vad det heter. Hästar o grejer iaf. :)
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Alexi
    Vestra skrev 2015-11-19 20:09:57 följande:
    Barnens 8 åriga tjejkusin älskar playmobile. Hon gillar stallgrejen. Hon har massor, men det senaste när vi var där som dom lekte med i timmar var stallet. Eller om det är ridskola? Ingen aning vad det heter. Hästar o grejer iaf. :)
    Undrar om det är den där jättedyra, typ 1500 kr, som du menar? Det känns lite dyrare än vad vi hade tänkt men kul att höra i övrigt.
  • Gladhannapanna
    gbgumman skrev 2015-11-19 19:47:37 följande:
    Superbra idé, men vågar man. Lite rädd för alla hot
    Jag tänker inte sitta inne pga rädsla men självklart inte ta onödiga risker heller. Jag är övertygad om att det är större risk att man blir skadad eller dör i trafiken än i terroristdåd. För att inte tala om statistiken för att drabbas av cancer....
  • mama

    Kanske någon lektion i ridning om hon gillar sådant, kläder, böcker, ge henne en upplevelse eller något hon gillar :)

  • Fru Ve

    Min 8-åriga son är lite svår för han vet aldrig vad han önskar sig. Tidigare lekte han jättemycket med Lego men han har inte gjort det så mycket på ett tag nu. Jag är ute i god tid med julklappar och har tänkt ge detta (både från oss och släkten):

    - Spelkonsol Nintendo Wii U (till hela familjen)
    - Ny ryggsäck med Star Wars
    - Klippkort 10 ggr på lekland (till båda barnen)
    - Klippkort 10 ggr på äventyrsbad (till båda barnen)
    - Plus-plus (byggsats liknande Lego)
    - Pysselgrejer
    - Sällskapsspel
    - Kanske lite övriga småsaker

    Att ge upplevelser är ju rätt bra då många barn redan har så mycket prylar. Förra året fick mina barn ett årskort på museum som de gillar vilket har varit jättebra (man blir dock som vuxen lite trött på detta museum efter några gånger....). 

  • Inheaven

    Min dotter önskar aig bland annat; furbie, sandalive, sims 4 spel, sminksaker, nagellack, sällskapsspel mm.

  • mamma 86

    Min dotter blir 8 år om några månader. Hon ska få sands alive, flertal böcker, lego friends, brädspel, minion leksak, en tröja och en väska. Blir säkert nått till.

    Det är saker från både mig och mormor och morfar.

  • Alexi
    Fru Ve skrev 2015-11-20 19:04:37 följande:
    Min 8-åriga son är lite svår för han vet aldrig vad han önskar sig. Tidigare lekte han jättemycket med Lego men han har inte gjort det så mycket på ett tag nu. Jag är ute i god tid med julklappar och har tänkt ge detta (både från oss och släkten):

    - Spelkonsol Nintendo Wii U (till hela familjen)
    - Ny ryggsäck med Star Wars
    - Klippkort 10 ggr på lekland (till båda barnen)
    - Klippkort 10 ggr på äventyrsbad (till båda barnen)
    - Plus-plus (byggsats liknande Lego)
    - Pysselgrejer
    - Sällskapsspel
    - Kanske lite övriga småsaker

    Att ge upplevelser är ju rätt bra då många barn redan har så mycket prylar. Förra året fick mina barn ett årskort på museum som de gillar vilket har varit jättebra (man blir dock som vuxen lite trött på detta museum efter några gånger....). 
    Vad innebär det att få klippkort på lekland och bad? Får barnen styra helt då när ni går dit?
  • Fru Ve
    Alexi skrev 2015-11-21 10:24:02 följande:
    Vad innebär det att få klippkort på lekland och bad? Får barnen styra helt då när ni går dit?
    Nja det är klart det måste passa för oss föräldrar också. Men det blir ju oftare att gå dit om vi har klippkort.
  • Royalle

    Min tjej ska få mp3 spelare, kläder och ett mikroskop. Plus pengar som hon alltid får. Hon fyller år samtidigt så oftast köper vi lite färre dyra saker och låter henne få pengar att köpa saker under resten av året. Hon fyller 8 i år.

  • Elin 834

    Min tjej fyller 8år den första januari, så det blir många paket på kort tid. Hon gillar inte leksaker utan önskar sig pyssel, kläder och en hotellövernattning med mig och shopping i Stockholm. Resan önskade hon sig även förra året och vi hade en mysig helg bara vi två med shopping och hotellmys. 

  • Elin 834

    Min tjej fyller 8år den första januari, så det blir många paket på kort tid. Hon gillar inte leksaker utan önskar sig pyssel, kläder och en hotellövernattning med mig och shopping i Stockholm. Resan önskade hon sig även förra året och vi hade en mysig helg bara vi två med shopping och hotellmys. 

  • Fjäril kär

    Hur bor ni? Om det finns möjlighet till aktiviteter ute så kanske det kan vara något att fundera på.

    En ny snowracer

    Studsmatta

    Basketkorg och bollar

    Stora utespel som kubb, jätteplockepinn, osv

    Cykel och hjälm

    4-hjuling

    När fyller hon år? Kanske pengarna kan bli en grundplåt till ett kul kalas?

Svar på tråden julklappar till 8 åring? vad köper ni andra?