Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Augustibebis 2016

Åh en aktiv bf augusti grupp! :)

Jag är i vecka 5 nånting, fick MF i augusti i v 6 så är dåligt nervös varje sekund de molar eller stramar i rygg å mage! Försöker ta det coolt... Inskrivning på tis :) ska få remiss för tidigt vul pga missfallet innan så de känns bra. Kommer va sjukt nervös inför det!!

Jag vaknar också mellan 4-5 på morgonen å kan inte sova, är pigg då! Men på kvällarna somnar jag i soffan är så trött!

När ska ni skriva in er o när ska ni göra vul?

Kram!

• happylife
    youandme2016 skrev 2015-12-13 06:22:50 följande:

Hej! Plussade för ungefär en vecka sedan, är nu i vecka 4+6 utifrån egna uträkningar! BF 14 augusti...Väntar vårt första barn, och jag bara går runt och oroar mig för allt (som vanligt) tror jag gör det för att jag inte känner mig det minsta gravid! Upplever bara lite lätt molvärk ett par gånger om dagen! Det har bara gått en vecka, men tror att min stackars sambo redan är trött på allt tjat kring "tänk om det blir ett missfall" - jag vill glädjas, och försöker intala mig själv att allt kommer gå bra! Är det bara jag som känner den här oron!? Vill njuta av min graviditet.. Började på folsyra innan jag blev gravid och har nu köpt omega 3 tabletter! HOPPAS HOPPAS!

Hej! Vi är lika långt gångna :) jag känner mig knappt gravid heller, ibland får jag yrsel och är sjukt trött. Men i övrigt känner jag mig som vanligt, fast med lätt Molvärk i mage, rygg å ben! Plussade i tisdags, har inte testat mer sen dess. Men kommer köpa ett test idag för det känns nästan som en dröm just nu! Går å kollar efter mensen stup i kvarten! Så vet vad du menar med rädslan!
  • happylife

Hur har ni andra gjort, fortsatt testa?

Känns som en dröm och kan inte tro det, hållt mig från tester sen i tisdags, men idag vill jag kolla att CB digital slagit om från 1-2 v till 2-3, sjukt nervöst!

• happylife
    Fidelisen skrev 2015-12-13 08:55:12 följande:

Jag fortsätter att testa för att se stegringen. Detta pga många mf Innan vi fick dottern.

Ok :) jag hade ett MF i augusti, så detta med att testa med CB digital för å se ökning är något ångestladdat för mig! Då fick jag gravid 1-2 först några dagar efter bim, och den slog om till 2-3 långt efter det och då började jag blöda =S

Nu fick jag 1-2 på bim dagen så hoppas 2-3 idag!!
  • happylife
    PD1984 skrev 2015-12-13 10:03:38 följande:

Hej :)

Jag har tidigt ul på fredag 18/12 o inskrivning & hälsosamtal den 21/12

Vilken vecka är du i då? :)
  • happylife
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-13 15:55:24 följande:

Jag är redan inskriven men börjar inse att jag kanske fick en tidig inskrivning... Inskrivningssamtalet gjordes när jag var i v 5+5 och vul ska jag göra på tis. Då är jag i 7+2. Är väldigt nervös och orolig för att hon ska säga "tyvärr..." :(

Insåg precis att bf inte alls blir 1/8 utan 31/7. Men jag kanske kan stanna kvar här ändå.. Förra gången gick jag över och födde dagen innan planerad igångsättning så 31/7 el 1/8 spelar nog ingen roll för är ganska säker på att det blir en augustbebis oavsett om allt går vägen vilket vi hoppas såklart!

Och du... Ett tips är att vänta någon dag extra med att göra ett nytt test. Gjorde ett test på 5+1, exakt en vecka efter det första men fick inget omslag, stod fortf 2-3. Va smått orolig men på 5+3 kom 3+... Om jag inte haft så bråttom hade jag sluppit några dagars oro.

Jag är ju ännu tidigare, v 4+4. Testade men det är fortfarande 1-2 v och blev såklart sjukt nojig å ledsen!! Vet ju ej exakt ägglossn datum men nästan säker. Så den borde slagit om, så rädd nu att nåt är fel!! Tog ett till när jag hade hållt mig längre men även då 1-2.... =/
  • happylife

Googlat runt lite.

Kan de va så att det tog några dagar innan det blev befruktat och att den räknar från det?

Läst att det kan diffa några dagar hit å dit när den mäter veckoantal så hoppas det bara är nå sånt! Inte en enda bloddroppe eller rosa flytning eller så, så inget tyder ju på att nåt är fel annars..

• happylife
    primavolta skrev 2015-12-14 06:01:01 följande:

Gaaah! Jag blir tokig! Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande visar 2-3 :(. Är enl ungefärlig beräkning nånstans mellan 5+5-6+1. Har fortfarande alla mina symtom och liks mycket: illamående, ilande/känsliga bröst och molvärk.. Usch, orkar inte oroa mig. Hoppas testet har fel eller att ägget fäste vääääldigt sent :) nu mååste man ju liksom ta ett nytt test om några dagar...

Är i samma sits här, inte kunnat sova inatt pga det :(

Är vad jag tror 4+5 och den säger 1-2. Jag hoppas att det är att det föst sent bara!
  • happylife
    jonken skrev 2015-12-14 06:52:22 följande:

Jag testade på 4+2 och fick då 2-3. Men hade inte tagit något test innan, så vet inte när det slog om. Men det borde väl varit ganska precis där i dagarna. Jag tror att äl var den 13 nov och jag testade den 27e. Så det var isf precis 2v efter. Det slår nog om snart ska du se :)

Okej tack för svar, jag borde verkligen slå om snart! Ska på inskrivningssamtal imorn och känner mig rätt nojig. Det där jäkla MF i aug har satt sina spår i hjärnan :(
Svar på tråden Augustibebis 2016