Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Augustibebis 2016

happylife skrev 2015-12-18 07:54:00 följande:

Rent logiskt - Ja Det kan betyda det

Men man vet ju inte, kan lika gärna bero på annat som inte är någon fara.

Men man tror ju alltid de värsta tyvärr.

Nu ska jag njuta vidare av mina positiva grav test och inte fokusera på nästa steg, gör det du med! Försök iaf =D

Rent praktiskt ska de stå, inte logiskt
  • happylife
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:02:11 följande:

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(

Hur göe ni andra?

Precis samma "problem" här ang jul.

Man kan ju köpa alkoholfri glögg å vin å fylla sitt glas smidigt å hoppas ingen ser. Så ska jag göra, ser någon o kommenterar tänker jag berätta. Det är ju ändå bara närmsta släkten. Är man normalfuntad så frågar man inte varför nån dricker alkoholfritt, men man vet ju inte =P
  • happylife
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:32:46 följande:

Haha, ja, jag funderar på att dra diet-kortet men då måste jag ju låta bli allt snask med och det hade jag inga planer på:D. Eller dela glögg med tioåringen...

Med förra så räckte det att mamma såg mig så fattade hon. Frågade om jag ville ha vin och stirrade på mig men sa inget. När vi berättade dagen efter skrek hon "ja sa ju det" till pappa. Så mer än en vecka under samma tak lär inte gå att komma undan:P

Nej de blir nog svårt! Berätta :)

OM det skulle gå åt skogen behöver man ju deras stöd ändå, tänker jag iaf! Lycka till :)
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 10:37:52 följande:

Nu har jag plågat mig igenom hela morgonens kissnödighet bara för att hålla mig i minst 6 timmar. Det blev till slut drygt 7 timmar och fick då det här resultatet. SÅ SKÖNT!!! Kissar ju annars minst var tredje timme så hoppades att det skulle bero på det.. så värt att hålla sig när det här dyker upp. Tack för fina svar och tålamod med mina nojor! Nu kan jag slappna av lite grann iaf :)

Vad skönt! <3

Då kan du få hejja på mig nu då ist som fick 2-3 v imorse.

Får se hur länge jag kan hålla mig med nästa test, dyrt å påfrestande att testa ofta ju :(
  • happylife
    Blivandetvåbarnsmamma91 skrev 2015-12-18 10:52:43 följande:

Hej! Jag har varit så osäker på att jag faktiskt är gravid, då mitt test jag gjorde var jättesvårt, och testet bm gjorde visade hon inte, idag vart jag nere på Apoteket och köpte ett cb digitalt och det visade 3+

Så nu är jag så mycket lugnare än vad jag någonsin varit och på söndag går jag in i v7 :)

Och till er som undrar vilken vecka man är i när man gör cb digitalt så har jag tagit en bild men den lägger jag i ett annat inlägg slipper ni leta :)

Grattis vad skönt! Njut!
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 11:54:05 följande:

Ja självklart ska jag heja på dig!!! Nu har jag iaf testat varje fre sen 4/12 och fått en ökning av veckor varje fredag :)

Hur länge sen ditt första 2-3? Ingen panik för dig än tycker jag, visst sa du att du var 4+6 idag?

I måndags morse slog den över till 2-3

Jag är i v 5+3 idag. Borde kanske hålla mig till test på måndag då. Men lär inte klara mig utan att testa hela helgen!
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-18 12:00:00 följande:

Usch, jag borde också hålla mig, men det är så sjukt svårt. Speciellt när man oroar sig, då är ju typ gravtest den enda form av bekräftelse man har.... Får se om jag vågar ta ett digitalt nästa vecka, är så rädd :(

Exakt testen är det enda medlet man har för att få nån slags bekräftelse! Har du tagit nåt digitalt?
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-18 12:08:05 följande:

jag tog ju i onsdags, då var jag 4+2 enligt senaste mens, fast jag vet att jag hade lite senare ÄL... men jag fick bara 1-2 då, så jag fick panik. lugnade mig sen när jag började tänka logiskt. men ja, jag vet inte om jag vågar testa med digitala något mer, jag mår så dåligt, haha ;(

+ sjukt dyrt!

2 paket gravtest (CB) är ju nästan 300 kronor minst, och för det kan jag ju egentligen köpa mig en fin klänning till jul. försöker tänka så ;) men det är svårt.

har du fler digitala hemma som du ska ta?

Jag fick 2-3 i v 4+6 Så jag hade också bara 1-2 v 4+2

Jag köper 2 digitala för 189:- på Apoteket, så typ 90 spänn per test gång. Gaah!

Sjukt onödigt, bättre med en klänning som du säger :)

Har ett kvar, tidigast sön helst måndag tänker jag!
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-18 12:45:03 följande:

Gud, jag har sådan dubbelmoral. Hade ett test som maken gömt, hittade det nu när jag städade och kunde inte låta bli.

MEN, fick 2-3!!! vecka 4+4 idag. 'Turdagen för både dig och mig ;)

Ja jag sa ju de. Grattis!!

Det var dock ingen turdag för mig som fortf har 2-3 =P
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-18 13:02:02 följande:

Ah :( Men jag menade att du fick väl också 2-3 på 4+4?

Vilken dag var du på idag?

4+6 :) i måndags.

Har under EM haft lite ljusrosa och grå/bruna flytningar blandat med de vattninga flytningarna, tycker det är läskigt även om de är normalt om de inte tilltar eller gör ont! Är det fler som har så? Hade lite i måndags sen inge mer förrän idag då
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 14:12:49 följande:

Helgen blir säkert jättebra!! Jag håller tummarna :)

Tack :)
  • happylife
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

• happylife
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

Nej vad tråkigt :( usch vad ledsamt. Vi får hoppas ändå!!
  • happylife
    Aurora82 skrev 2015-12-18 16:09:18 följande:

Hej. Jag plussade i morse (efter ett otydligt test igår). Jag avbröt i v 22 i augusti i år så detta känns.stort och nervöst.

Grattis o välkommen :)
  • happylife

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

• happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 21:39:50 följande:

Kanske många som hänger på fb?!

Jag har hittills aldrig haft färgade flytningar av något slag. Har du kvar dina symtom? Ring gyn på måndag om det fortsätter och hör om du kan få göra en koll..?

Oki :)

Ja alla symtom finns kvar, har vul 29e dec
  • happylife
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-18 21:46:05 följande:

Jag har haft bruna flytningar som inte va något. Hade antagligen tagit i för hårt på gymmet. Det är antagligen ingenting. Har man ingen smärta samtidigt och om blodet inte är färskt så är det ju oftast inget. Mång får ju även blödningar med nytt blod under första tre månaderna.

Okej tack för ditt svar! Jag har inte tränat eller så.

Men det är så lite som kommit så tror o hoppas på att allt är lugnt ändå
  • happylife
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-19 07:27:40 följande:

Är det bara jag som inte vill hänga på fb:P?

Jag fick gravid 1-2 på digital (har varit negativa hittils) och en fin ökning på testlsgrets så nu kan jag verkligen tro det. Bf den 29aug, men kommer snittas några veckor tidigare. Ett sommarbarn! Såå spännande. Tror vi berättar för min familj i jul, även om det är tidigt så känns det mer löjligt försöka dölja när jag har läst vad ni skrivit.

Jag vill inte heller hänga på fb!

Grattis till ökningen :)
Svar på tråden Augustibebis 2016