Augustibebis 2016
Mamma Mia i Kista kan du höra me!
Mamma Mia i Kista kan du höra me!
Ultraljudsbarnmorskorna, den i Liljeholmen. Har även gått på Mamma Mia tidigare, så jag ska ringa dit imorgon och se om de har i mellandagarna. Jag är från en större stad nära SThlm., och där finns bara 2 privata gyn som inte gör VUL om man inte blöder typ. Och landstinget här vägrar, därför har jag kört nästan alla ultraljud utom RUL i Stockholm mina tidigare graviditeter :)
Sophiahemmet kanske man skulle testa ringa till :)
Jag har gjort sådär som man inte ska göra. Har man fått plus så ska man vara glad och njuta av graviditeten.
Jag har dock fortsatt kolla med sticka då och då, för att se att hcg ökar. Och det har det gjort, fram till idag. Teststrecket var något svagare ikväll än det var i lördags kväll.
Bara att vänta på blödning nu? Har inte haft några symtom nån gång under denna grav, bara mer eller mindre molvärk.
Bör vara i 6+2 idag, minst.
Idag i v 4+6 slog CB om till 3+, vilken lättnad. Nu ska jag försöka slappna av och tänka positivt.
Vi tänkte berätta på julafton för familjen. Hu gör nu andra?
Jag ska träffa några tjejkompisar i helgen och dricka vin. Måste komma på någon bra lögn då jag inte är redo att berätta än. Förslag?
Vi berättar vartefter för föräldrar å syskon, men ingen mer.
Vill att dom ska veta dels för att glädjas men också som stöd om de skulle gå som sist!
Förra gången dog liten i v.5-6 och det var inget som märktes förrän vul i v.12 så det där att allt är ok trots att man inte blöder är inget jag litar på tyvärr.
Någon mer som har mycket flytningar?
Det är lite psykande
Ja verkligen mysigt! Vi har två barn som är 4 och 2 år.. Vi bor söder om Sthlm och jag blir 30 år nästa år.
Hur går det för dig?
Jag testade i måndags då jag tror (!!) att jag var nånstans mellan 5+5-6+1 och det visade 2-3 på digitalt... Hoppas verkligen på 3+ på fre annars vet jag inte vad man skall tro! Men man får tro på det tills det visar sig nåt annat..