Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Augustibebis 2016

annacnummertre skrev 2015-12-14 20:27:35 följande:

Vilka från BIM-DECEMBER gruppen hänger här :)

Å jag :)
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-14 22:38:32 följande:

Vad kul!

Är fortfarande så himla rädd att jag inte vågar skriva i denna grupp än...

Vad har alla för symtom? 

Primavolta visst var du också med i BIM-december?

Jag är också rädd, vettskrämd. Fick ljusrosa flytningar igår EM och bestämde mig genast för att det var MF på g! Men inger mer har kommit sedan dess... Kl 13 idag ska jag på inskrivningssamtal, ska då be om tidigt vul! Hade MF i aug.

Mina symtom är yrsel, kvällstrött, vakna tidigt vid 4-5 jag som annars är så morgontrött, ont i brösten o Molvärk
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-14 23:24:43 följande:

Håller tummarna! Fy att man ska behöva vara så orolig...

Tack snälla! Har inte kommit mer sen jG skrev sist.

Hade dock nån slags konstig kramp i magen inatt i sömnen, drömde då att det forsade blod, vaknade kl 5 men de va snustorrt... Herregud vad jag håller på :( blir trött på mig själv!

Inskrivning idag, ska bli grymt skönt att få prata med någon!!
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-14 23:28:15 följande:

Jag kanske hoppas in där sen om jag vågar. Är så himla rädd efter mitt MF förra månaden att jag inte vågar tänka så mycket på den här graviditeten :/

Samma här avvaktar med fb ett tag!
  • happylife

Kan ju dessutom erkänna att jag hade sån panik efter drömmen att jag va tvungen å ta ett CB plus imorse. Som tur var visade det samma som innan, 2-3 v som borde stämma.

• happylife
    lenaerik86 skrev 2015-12-15 09:12:24 följande:

Är det fler som haft blödningar här? Jag har haft bruna flytningar i en dryg vecka nu, så humöret är inte på topp... Hade dock det med sonen, så misstänker att jag blöder lätt bara. Får se på ul den 27e, tills dess håller jag mig nog borta härifrån :(

Jag fick för första gången i denna graviditet ljust rosa flytningar igår, blev väldigt rädd.

Nu fick jag lite mörkare, typ brun, mini flytning. Ska på inskrivningssamtal idag, känns lite konstigt, är rädd för MF, fick ett i aug i v 6. Är just nu i v 5.

Skönt ändå att du haft de förr å de gick bra! Vilken v är du i?

Håller tummarna för oss båda!
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-15 12:47:10 följande:

Haha, förstår precis!! Sköönt! Berätta sen hur inskrivningen gick, fick du nåt vul..?

Hej! Varit på inskrivning nu, de gick bra. Remiss skickade för vul, får komma om ca 1,5 v så jag är nöjd! Då är jag typ i v 7. Nu ska jag försöka slappna av!! Läs försöka ;) hur går det för dig?
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-15 17:50:03 följande:

Men vad bra med vul!! Ja, ena stunden tänker man "jo, men lägg sv du ÄR gravid" och andra "nää jag känner ingenting..det går nog inte vägen". Snacka om att det växlar, knäpp man är :)

Jag ska på inskrivning 23/12 och hoppas verkligen på ultraljud. Hade ju mf 1/11 och hoppas att de vill göra det för att veta exakt vecka..

Annars har jag mina sytom jag haft hela tiden. Illamående till och från hela dagarna, molvärk, känsliga bröst och blir glad så fort jag känner nåt. Ska ta nytt digitalt på fre (försöka hålla mig iaf) och visar det inte 3+ vet jag inte vad jag ska tro..

Är det ditt första barn? Får man fråga hur gammal du är?

• happylife
    primavolta skrev 2015-12-15 17:50:03 följande:

Men vad bra med vul!! Ja, ena stunden tänker man "jo, men lägg sv du ÄR gravid" och andra "nää jag känner ingenting..det går nog inte vägen". Snacka om att det växlar, knäpp man är :)

Jag ska på inskrivning 23/12 och hoppas verkligen på ultraljud. Hade ju mf 1/11 och hoppas att de vill göra det för att veta exakt vecka..

Annars har jag mina sytom jag haft hela tiden. Illamående till och från hela dagarna, molvärk, känsliga bröst och blir glad så fort jag känner nåt. Ska ta nytt digitalt på fre (försöka hålla mig iaf) och visar det inte 3+ vet jag inte vad jag ska tro..

Är det ditt första barn? Får man fråga hur gammal du är?

Exakt man pendlar!! Just nu är jag gravid har inte kommit nå mer å jag har mått illa idag osv. Vi verkar ha samma symtom :) ska också försöka få ett 3+ på fre!

Ja första, min man har två barn på 6 o 8 år sen innan så blir mysigt med ett gemensamt! Å du? Vart bor du? Jag bor typ 30 min norr om Sthlm!
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-15 18:03:50 följande:

Jag känner exakt sådär! Typ min man måste säga till mig att jag är gravid, annars kopplar jag inte. Har inte vågat ta digitalt än...

Försökte ringa och boka VUL på ett ställe i Sthlm jag varit till innan, men de hade helt slut på tider! Nästa tid de hade var 9:nde januari... 

Får testa någon annan klinik.

Så avis på alla er som får VUL i samband med inskrivning, det gör man inte i mitt landsting :/

Då kanske jag inte heller får tid, vart försökte du boka? Min bm skulle boka ultragyn Odenplan eller på Sophiahemmet men de lät på henne som de fanns tid, men vi får väl se...skulle komma kallelse i brevlådan :)
Svar på tråden Augustibebis 2016