Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Augustibebis 2016

annacnummertre skrev 2015-12-17 13:07:47 följande:

Jag har sett hjärtat 5+5 och 6+0 med mina små, så jag ska hålla tummarna för dig, men få ej panik om man inte ser något, det beror på läkaren och kvaliten på maskinen. När jag gjorde 6+0 såg inte den första läkaren, och jag fick panik och började gråta. Då ropade hon in sin kollega som "rotade" runt lite till och då fick de in en jättebra bild. 

Min man är dryg just nu, haha. Jag får ju panik och bryter ihop, och han är så äckligt logisk hela tiden och bara: jamen du har ju starka gravtest, du blöder inte osv, du kan inte gå panik av en känsla...

Man ba: JO DET KAN JAG!! Haha.

Ska också göra KUB sen, blir nog på Liljeholmen då igen :)

Kommer lätt få panik om dom inte ser nåt ;) haha! Usch. Men tack för infon :)

Haha jodå panik på en känsla kan man få de kan jag skriva under på ;) håller tummarna för oss båda nu! O alla andra här inne :)
  • happylife

Hur mår ni alla här inne? :)

Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä

Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!

• happylife
    E87 skrev 2015-12-17 15:34:59 följande:

Här hemma är dottern magsjuk så vet inte om jag mår lite Ulla pga det eller graviditeten. Annars mår jag bra, lite ömma bröst och ganska nojig för missfall.

Skönt att ha vul bokat. Jag försökte i mitt landsting men fick nej. Vi ska på kub i Sthlm i början av feb men kanske försöker få ett vul innan dess för att stilla min oro.

Urk! Stackars!

Kan du inte hitta privat å betala för ett tidigt vul? Jobbigt att vänta!!
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 15:37:14 följande:

Jag är verkligen jätterädd över att inte ha så mycket symtom, även om jag bara är i vecka 4+3. Molvärken  har jag känt av, samt perioder av trötthet som sköljer över en lite snabbt. Har även haft ganska mycket huvudvärk...

Men allt detta (förutom molvärken då) känns inte som uppenbara gravtecken för mig. Mest rädd över att brösten inte ömmar. Usch :/

Trötthet å huvudvärk har jag med! Det är ju grav-symtom :)
  • happylife

Jag har ett så konstigt symptom, är det någon som upplevt samma?

En slags känsla av tryck i/på underlivet... Typ som när byxor sitter för tight där nere å,trycker på. Fast utan byxor! Mest på blygdläpparna (värsta order jag vet för övrigt sorry)

Nån som har samma??

• happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 15:48:47 följande:

Ja, jag läste det i någon bok jag fick förra grav, men ja..haha. Jag minns liksom fel också, jag kräktes jättemycket när jag var gravid med mina barn, men det kom ju SEN. i Vecka 7 tror jag! 

Jag är bara rädd att allt ska gå åt helvete som förra månaden. Men då hade jag iofs inte ens molvärk eller någonting....

Snart kräks vi nog ska du se då är vi nog inte mer nöjda ;)

Ja man är rädd konstant. Analyserar allt!
  • happylife
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 17:58:24 följande:

Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^

Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.

Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?

Tack för infon om rosa flytningar, lugnar :)

Vi kommer göra kub pga att min mans ena son har ett kromosmfel, vill inte va me om de igen =\
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 02:48:01 följande:

Nähä 2-3 på digitalt igen! :( kan det vara utspädd urin? Hållt mig i nästan 3 timmar men det går inte längre. Blåsan skriker att den vill tömmas och det är inte bättre på dan... Bläääää! Känner mig verkligen gravid ju...

Hej! Kan "lugna" dig med att jag tog ett test nyss, 2-3 här med.

Måste fråga igen vilken v är du i?

Jag är ju 5+2 så tänkte att den borde slagit om i onsdags, men man kan nog inte räkna med att den är så exakt på dagar! När den slog om från 1-2 till 2-3 gjorde den det "5 dagar för sent" tyckte jag men tror som sagt att man ej ska hänga upp sig på det där. Men man vill definitivt ha 3+ närmsta veckan!
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 07:16:46 följande:

Enl app är jag i 6+4 idag men det tror jag inte själv för jag har längre menscykel än 28 dagar.. Enl mig kanske 6+1 MEN i mina andra graviditeter har jag blivit flyttad till och med två veckor en gång.. Så man får väl hoppas på det att ägget fäst sent! Men 4/12 fick jag 1-2, 11/12 och 14/12 2-3 och nu fortfarande 2-3... Lite väl segdraget för att kännas hoppfullt.

Blev lite arg på mig själv att jag testade inatt men trodde att det ändå skulle bli likadant nu på morgonen, men urinen inatt var helt genomskinlig och därför tänkte jag att det kanske var lite för utspätt?!

Usch det är så jobbigt det här :( att inte veta.

Tänkte samma med morgonurin el ej, tog EM urin i söndags fick då 1-2, sen måndag morgon då fick jag 2-3, så kanske att det spelar roll? Vet inte.

Jag tänkte vänta några dagar med test, blir så jödrans dyrt å oroande!
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 07:39:57 följande:

Ja jääkligt dyrt, fy fasiken. Men även OM det skulle slå om kan det betyda att något går för långsamt i graviditeten ändå...?!

Rent logiskt - Ja Det kan betyda det

Men man vet ju inte, kan lika gärna bero på annat som inte är någon fara.

Men man tror ju alltid de värsta tyvärr.

Nu ska jag njuta vidare av mina positiva grav test och inte fokusera på nästa steg, gör det du med! Försök iaf =D
Svar på tråden Augustibebis 2016