• Anonym (Bannlyst)

Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?

Förra veckan under lång promenad så gick jag in en sväng i netto för att köpa något gott.

Väl inne där så märker jag att jag glömt bankkortet hemma.

Sugen som jag är så lägger jag en tuttifrutti godispåse i väskan när ingen ser mig bakom hyllorna. 10 sekunder senare så är jag ute ur butiken och går raka vägen hem.

Igår när jag tänkte köpa något som en helt vanlig kund så blir jag stoppad.

" Kom hit " säger han.

Tydligen så hade de sett mig sno och chefen hade bestämt att jag skulle vara avstängd från butiken på livstid.

Kan en butikschef avstänga en från att handla? Det är väl inte han som äger hela netto, eller?

Butiken ligger 10 minuter gångavstånd från mig, så kommer förlora väldigt mycket på det här.

• Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?
  • Farfallos
    Anonym (Bannlyst) skrev 2015-12-02 02:49:36 följande:
    Förra veckan under lång promenad så gick jag in en sväng i netto för att köpa något gott.
    Väl inne där så märker jag att jag glömt bankkortet hemma.
    Sugen som jag är så lägger jag en tuttifrutti godispåse i väskan när ingen ser mig bakom hyllorna. 10 sekunder senare så är jag ute ur butiken och går raka vägen hem.
    Igår när jag tänkte köpa något som en helt vanlig kund så blir jag stoppad.
    " Kom hit " säger han.
    Tydligen så hade de sett mig sno och chefen hade bestämt att jag skulle vara avstängd från butiken på livstid.
    Kan en butikschef avstänga en från att handla? Det är väl inte han som äger hela netto, eller?
    Butiken ligger 10 minuter gångavstånd från mig, så kommer förlora väldigt mycket på det här.
    Oj vad du har otur när du tänker! Det är klart att Netto kan stänga ute någon om de vill (det är ett privat företag och ingen samhällsinrättning), men inte på vilka grunder som helst. Att du har stulit kan vara en legitim orsak, men inte om du är svart, homosexuell eller dum bara. Chefen bestämmer över det mesta om verksamheten i butiken även om han inte är den faktiska ägaren.
  • Anonym (Yeey)

Portas folk här oxå. Ena butiken hänger tom ut namn och bild ibland på ytterdörren. Typ..

Snattare Sven Svensson

"Bild"

Vetefan om det är lagligt, men och andra sidan är det väl knappast förtal heller om det stämmer.

• LaLola
    Anonym (T) skrev 2015-12-02 08:08:50 följande:

Men seriöst allihopa, det är en trolltråd från Flashback

Det hajade jag på en gång....fattar inte att folk går på allt....
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Yeey) skrev 2015-12-02 08:59:36 följande:

Portas folk här oxå. Ena butiken hänger tom ut namn och bild ibland på ytterdörren. Typ..

Snattare Sven Svensson

"Bild"

Vetefan om det är lagligt, men och andra sidan är det väl knappast förtal heller om det stämmer.

Det är förtal även om det stämmer.
  • Anonym (mrs)
    LaLola skrev 2015-12-02 09:44:21 följande:

Det hajade jag på en gång....fattar inte att folk går på allt....

• Flash Gordon
    Anonym (T) skrev 2015-12-02 08:08:50 följande:
    Men seriöst allihopa, det är en trolltråd från Flashback
    Med skillnaden att på FB får du mycket bättre och mer insatta svar när det gäller det juridiska bland annat.
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2015-12-02 11:32:50 följande:
    Med skillnaden att på FB får du mycket bättre och mer insatta svar när det gäller det juridiska bland annat.
    Precis.. Men få vissa att fatta detta på FL skulle vara ett mirakel.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jurist?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 10:24:57 följande:
    Det är förtal även om det stämmer.
    Låt mig gissa, du är den som startat tråden: jurist med värdelösa betyg, vad ska jag göra?  här.

Jag vet inte vad som är så spännande med det att man behöver starta en massa trådar överallt om detta, men men.

Ts, gå dit igen och berätta om deras reaktion här. Till dig, din lilla misslyckade jurist. Netto har all rätt på sin sida, och även om polisen inte blivit inblandade vid första gången, så kan du ändå vara helt säker att ts är registrerad där.

Men som sagt, prova på då.
  • Nosslin

Du har bara dig själv att skylla som snor en godispåse, riktigt fattigt -_- Han har all rätt i världen att hindra dig från att handla där.

Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?