• Anonym (Bannlyst)

Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?

Förra veckan under lång promenad så gick jag in en sväng i netto för att köpa något gott.

Väl inne där så märker jag att jag glömt bankkortet hemma.

Sugen som jag är så lägger jag en tuttifrutti godispåse i väskan när ingen ser mig bakom hyllorna. 10 sekunder senare så är jag ute ur butiken och går raka vägen hem.

Igår när jag tänkte köpa något som en helt vanlig kund så blir jag stoppad.

" Kom hit " säger han.

Tydligen så hade de sett mig sno och chefen hade bestämt att jag skulle vara avstängd från butiken på livstid.

Kan en butikschef avstänga en från att handla? Det är väl inte han som äger hela netto, eller?

Butiken ligger 10 minuter gångavstånd från mig, så kommer förlora väldigt mycket på det här.

• Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?
  • Haskel

Jag har, helt utan rättegång och dom, blivit straffad till: "PORTNING PÅ FL". Visserligen aldrig någon livstidsdom, men ändå ;)

Med det sagt, menar jag att Netto inte gör något mer olagligt än FL.

• Tow2Mater
    MASolokvist skrev 2015-12-02 18:20:30 följande:

Alltså. Hälften av alla trådstarter här är rent påhitt. Hälften av FL:arna blir alltså lurade. Det betyder att 100% av alla FL:are är rätt så korkade, men visst är det god underhållning!

Japp. Och speciellt trådar om supande mammor.
  • Lord Hans

Butiken har rätt att vägra sälja åt ts. Man har rätt att välja sina kunder så länge som man kan påvisa att valet inte sker på etniska eller religiösa grunder, eller eventuellt annan form av diskriminering av folkgrupp.
    Butiken kan dock inte porta ts annat än att personalen kan uppmana denne att lämna butiken och vägra att sälja sina produkter åt ts. Om ts vägrar att lämna butiken kan polis vid eventuella tillfällen tillkallas (om ts hindrar affärsverksamheten, stör kunder eller dylikt).  

Rätten att idka affärsverksamhet innebär också rätten att välja sina kunder. Om ts känner sig kränkt finns rätten att polisanmäla affären. För att kunna vinna juridiskt bör man påvisa att affären diskriminerat ts. Att vägra sälja till en snattare lär inte gå under kategorin för diskriminering.

• HenryIronstead
    Anonym (Bannlyst) skrev 2015-12-02 02:49:36 följande:

Förra veckan under lång promenad så gick jag in en sväng i netto för att köpa något gott.

Väl inne där så märker jag att jag glömt bankkortet hemma.

Sugen som jag är så lägger jag en tuttifrutti godispåse i väskan när ingen ser mig bakom hyllorna. 10 sekunder senare så är jag ute ur butiken och går raka vägen hem.

Igår när jag tänkte köpa något som en helt vanlig kund så blir jag stoppad.

" Kom hit " säger han.

Tydligen så hade de sett mig sno och chefen hade bestämt att jag skulle vara avstängd från butiken på livstid.

Kan en butikschef avstänga en från att handla? Det är väl inte han som äger hela netto, eller?

Butiken ligger 10 minuter gångavstånd från mig, så kommer förlora väldigt mycket på det här.

Jaadu, det finns ett ordspråk... Som man bäddar får man ligga!
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Flodhund skrev 2015-12-03 15:08:06 följande:

Förstår inte att du blev insläppt över huvud taget om du varit på "långpromme" (som man kallar det i stockholm). Portvakten på mitt lokala netto släpper inte in folk i mjukisbrallor

Tufft namn på en nattklubb. "Mitt lokala netto". Lol
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • vampyria2

Men att du ens vill gå dit igen, jag hade skämts ihjäl och sprungit där ifrån för att aldrig någonsin mer gå dit igen, saknar du skrämselgenen eller.

• Frontline

Fast kan man åka dit retroaktivt? ska man inte bli tagen på bar gärning?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MASolokvist

Troligtvis. ;)

Tow2Mater skrev 2015-12-03 03:05:08 följande:

Japp. Och speciellt trådar om supande mammor.

• MASolokvist

Om du frågar mig, så spelar det ingen roll.

Frågar du någon annan så har du krig.

Öh? Hjälp av svaren, det menar du!

HejPippi skrev 2015-12-02 22:16:51 följande:

Vad spelar det för roll om det är påhitt eller inte? Det finns garanterat andra människor som befinner sig i både denna och andra scenarier som kan få hjälp av svaren.

• HenryIronstead

Noterar glatt att tråden flyttats till "Tro det eller ej" - "Sandlådan"

Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?