Milosa skrev 2015-12-07 17:15:11 följande:
Tråkigt att höra att det tar tid för er, vi går igenom samma sak just nu. Har försökt i 1,5 år nu utan något resultat, det senaste halvåret eller mer har vi även använt ägglossningstest. Nu förra veckan fick jag vad jag inbillar mig är symtom (önsketänkande?) Jag vaknar vid 4tiden på morgonen av starkt illamående, som ibland sitter i hela dagen (som idag), halsbränna, har en molande värk i magen likt mensvärk, vita flytningar (som jag inte brukar ha) och obehaglig smärta i höger höftled. Vågar inte hoppas på för mycket.. Men kan man ens ha så mycket symtom så här tidigt i så fall? Känns lite för bra för att vara sant. Har bim den 12/12 och dagarna går såååå långsamt!
Håller alla tummar och tår att Ni bara gjorde testet för tidigt, och att det är allas vår tur denna gången! :D
Tråkigt att ni behövt kämpa så länge :( Har ni sökt hjälp för detta än, eller åtminstone funderat på att göra det?
Ville egentligen bara inflika lite om dina symptom. Jag tror verkligen inte att du inbillar dig dem - tvärtom. Däremot kanske de inte beror på en graviditet, det är alldeles för tidigt för. När man ägglossar utsöndrar äggstockarna hormonet progesteron, och det ger precis de symptom du räknar upp. Anledningen till att symptomen överensstämmer med graviditetssymptom är för att de också till en början beror på progesteron. Samma hormon = samma symptom.
Skillnaden mellan graviditet och ägglossning vad gäller progesteron är att halten progesteron sjunker kraftigt strax före mensen kommer medan den fortsätter vara hög genom hela graviditeten om det tagit sig. Inte förrän man plussat (och gärna ett par veckor efter det) är halten hCG tillräckligt hög för att ge symptom.
Så det är egentligen jättegoda nyheter - det innebär att du haft en riktig ägglossning! Din kropp funkar som den ska :)
Hoppas att det blir ett plus den här månaden, lycka till!