• jess8212

Symtom

Jag undrar vilka symtom ni hade dagarna innan Bim?

Idag lördag är det en vecka sen mitt positiva ÄL test och vi mös dagen innan på fredagen! Vi har försökt att bli gravida i snart 2 år och har 2 missfall under loppets gång!

Igår fredag började jag få nån konstig mensvärk precis som om mensen skulle komma vilken sekund som helst! Alltid annars dagarna innan mens brukar jag få pms som ömma bröst men det har jag inte fått nu! Bim beräknas jag få på onsdag 9/12!

Vad kan detta va tro ni? Kan det vara en liten böna där inne redan?

Välkomna med att bomba med svar :)

• Svar på tråden Symtom
  • Cyanea
    Josefineq skrev 2015-12-09 20:16:58 följande:
    Men va??? Vad glad jag blev nu!! Tror jag.. Då gav du mig hopp! Kul!

Testa på fredag eller efter helgen ändå! Det finns fortfarande stor chans att det tagit sig :)

Det jag däremot tror är att mitt "vilja för mycket" + "spänna mig" har gjort att jag fått värsta gasmagen. Ser ut som jag är i v20 ikväll :P sjukt upplåst och gasig (ursäkta) ;)
    Det gjorde mitt liv väldigt mycket lättare när jag fick reda på det av fertilitetsläkarna i alla fall ;) Det var så jobbigt att bära på den ryggsäcken, att ju mer jag ville och ju mer spänd jag blev ju mer sköt jag på mensen. 

Haha, ja, sånt där kan ju hända förstås ;) Stressmage är ju ett etablerat begrepp ;) Det låter dock som progesteron-symptom, vilket ju är bra då det tyder på en lyckad ÄL. 

Håller tummarna för plus :D
  • jess8212

Igår onsdag 9/12 kom en pytteliten ljusrosa "blödning" eller flytning. Idag torsdag 10/12 är det mer vanligt blod och vad jag kan se är det kletigt! Luktar lite skumt gör det med (sorry) Hade ju äl 28/11 och min sista mens hade jag var 11/11! Kan detta va en nidblödning eller är det mensen?! Hur ser nidblödningar ut och hur länge varar dem?

• Josefineq

Oj, svårt! Om det inte blir mer än så kan du fortfarande vara gravid. Man kan få en liten blödning trots att man är gravid! Har du testat dig?

• Milosa

En nidblödnihg har jag för mig brukar komma mellan 10-14dagar efter ägglossning så det passar ju in tidsmässigt. Annars är det i stort sett omöjligt att veta att man får just en nidblödning. Men om du inte får någon mer blödning så är det nog så, och då betyder det att ägget har fäst och det borde synas på test! Lycka till! :D

• Anateresa

Jag hade en liten ljusrosa blödning vid BIM när jag väntade dottern men inte med sonen...:)

• jess8212

Nu har mensen kommit igång på riktigt så det sket sig denna gången oxå :( Är så less på detta!!

• Milosa
    jess8212 skrev 2015-12-11 10:39:06 följande:

Nu har mensen kommit igång på riktigt så det sket sig denna gången oxå :( Är så less på detta!!

Åh vad tråkigt att höra! Hoppas det tar sig nästa gång för er, håller tummarna! 

Här har mensen fortfarande inte kommit igång än, tänkte vänta tills imorgon med att testa ifall att den inte kommer ikväll. Vågar inte hoppas på för mycket, även om jag har en liten känsla av att denna gång kanske det är vår tur. peppar peppar. 
  • jess8212

Lycka till :)

Milosa skrev 2015-12-13 17:42:20 följande:

Åh vad tråkigt att höra! Hoppas det tar sig nästa gång för er, håller tummarna! 

Här har mensen fortfarande inte kommit igång än, tänkte vänta tills imorgon med att testa ifall att den inte kommer ikväll. Vågar inte hoppas på för mycket, även om jag har en liten känsla av att denna gång kanske det är vår tur. peppar peppar. 

• Milosa

Och där kom mensen såklart... Att man ens fick upp hoppet där ett tag. Imorgon ringer vi och frågar efter den där tiden för utredning, orkar inte med denna besvikelsen längre. Man känner sig så jäkla kass!

• jess8212

Vet exakt hur du känner dig :( Vi har oxå varit på fertilitetsutredning men det gav inget!! Håller tummarna för er/oss!!

Milosa skrev 2015-12-13 19:48:27 följande:

Och där kom mensen såklart... Att man ens fick upp hoppet där ett tag. Imorgon ringer vi och frågar efter den där tiden för utredning, orkar inte med denna besvikelsen längre. Man känner sig så jäkla kass!

Svar på tråden Symtom