• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:44:19 följande:
    Ett litet lästips. En eminent artikel i Affärsvärlden av krönikören Erik Hörstadius.

www.affarsvarlden.se/kronikor/erik-horstadius...
    Du vet att SD är en facett i identitetspolitikens prisma.

En tidings kvalitet - avgörs det av en krönikörs värderingar eller tankar om identitetsvänstern. Jag trot helst säkert att affärsvärlden har andra kvaliteter i sin rapportering
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-28 21:40:58 följande:
    Frågan var vad DU menade med kvalitetDrömmer eller Gabbe om du så villSolig

Vad ordet kvalitet betyder vat jag mycket väl.

Det är lätt att komma med värdeord om en publikation, men det är i så fall passande att redogöra för vad den bristande kvaliteten ligger i.

Saknas källor, är det fake news - det torde av tutingarna framstå som god kvalitet

Finns det källor, är det verifierade källor - det torde av de flesta andra framstå som ej saknad kvalitet.

Kanske är språket och termerna för svåraSolig
    Jag har ingen egen definition på kvalité, varför definiera om det svenska språket? Verkar huvudlöst.

Ser att du refererar till tutingar. Vore tacknämligt om du kan nämna vilka du avser. Annars går ju inte ditt påstående att verifiera och blir klassat so ett av många fake news från forumvänstern.
  • Padirac
    The Maniac skrev 2018-06-28 22:55:27 följande:
    Jag har ingen egen definition på kvalité, varför definiera om det svenska språket? Verkar huvudlöst.

Ser att du refererar till tutingar. Vore tacknämligt om du kan nämna vilka du avser. Annars går ju inte ditt påstående att verifiera och blir klassat so ett av många fake news från forumvänstern.
    tutingar är synonymt med skrikhögern här på FL, det är vedertagna begrepp, 

Att du saknar egen definition av vad kvalitet betyder är inget jag frågar dig om- jag frågar vari den dåliga kvaliteten ligger. 

Jag är säker på att du kan skilja på vad kvalitet är och varför DI skulle ha dålig kvalitet. Ge nu några konkreta bevis för vari den låga kvaliteten ligger så att det inte blir en massa luft utan innehåll av påståendet.
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-28 23:01:34 följande:
    tutingar är synonymt med skrikhögern här på FL, det är vedertagna begrepp, 

Att du saknar egen definition av vad kvalitet betyder är inget jag frågar dig om- jag frågar vari den dåliga kvaliteten ligger. 

Jag är säker på att du kan skilja på vad kvalitet är och varför DI skulle ha dålig kvalitet. Ge nu några konkreta bevis för vari den låga kvaliteten ligger så att det inte blir en massa luft utan innehåll av påståendet.
    Nej, tutingar och skrikhöger är öknamn på individer som fega individer ej vågar namnge.

Vad bra att du ändrat frågan så att den passar dig bättre. Exakt vad är det då som jag påstått har "dålig kvalité".

Jag kan ge dig ett exempel på dålig kvalité. Det är ditt ideliga tjat om skrikhöger och tutingar. Det gör att dina inlägg blir så gott som värdelöst eftersom det är omöjligt att säga vem som avses.

Skriv saker som du vågar stå för istället så behöver du inte använda ospecade öknamn.

• Padirac
    The Maniac skrev 2018-06-28 23:09:05 följande:
    Nej, tutingar och skrikhöger är öknamn på individer som fega individer ej vågar namnge.

Vad bra att du ändrat frågan så att den passar dig bättre. Exakt vad är det då som jag påstått har "dålig kvalité".

Jag kan ge dig ett exempel på dålig kvalité. Det är ditt ideliga tjat om skrikhöger och tutingar. Det gör att dina inlägg blir så gott som värdelöst eftersom det är omöjligt att säga vem som avses.

Skriv saker som du vågar stå för istället så behöver du inte använda ospecade öknamn.

Det var Gabbe som snackade om dålig kvalitet - och du plockade upp frågan.och tjatade på mig.

Öknamnen är inte värre än andra öknamn  - tvärtom så skapar det en balans. Varför ska bara ena sidan har rätt att använda öknamn och förolämpningar. Skrikhöger och tutingar anser jag vara adekvata begrepp i trådarna här. Alt-right är ett annat ord för samma grupper.

• The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-28 23:15:34 följande:
    Det var Gabbe som snackade om dålig kvalitet - och du plockade upp frågan.och tjatade på mig.

Öknamnen är inte värre än andra öknamn  - tvärtom så skapar det en balans. Varför ska bara ena sidan har rätt att använda öknamn och förolämpningar. Skrikhöger och tutingar anser jag vara adekvata begrepp i trådarna här. Alt-right är ett annat ord för samma grupper.

Bra då är vi överens om att du menar vänsterblocket när du skriver tutingar.

Så exakt vad är det som hade dålig kvalité. Jo det mesta som gammelmedia hasplar ur sig.
  • Padirac
    The Maniac skrev 2018-06-28 23:18:56 följande:
    Bra då är vi överens om att du menar vänsterblocket när du skriver tutingar.

Så exakt vad är det som hade dålig kvalité. Jo det mesta som gammelmedia hasplar ur sig.
    Nja, vi har olika betydelser av tutingar , men du får gärna använda tutingar i din betydelse för mig.

Men nu är du ospecifik med vad som är kännetecknet för dålig kvalitet, du säger att det är dålig kvalitet, men vad är det i deras material som gör att kvaliteten är dålig. Hur känns den dåliga kvaliteten igen enligt dig.

Du kan knappast mena att det bara för att det är gammelmedia så är det dåligt - eller så är det så du menar? 
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-28 23:22:22 följande:
    Nja, vi har olika betydelser av tutingar , men du får gärna använda tutingar i din betydelse för mig.

Men nu är du ospecifik med vad som är kännetecknet för dålig kvalitet, du säger att det är dålig kvalitet, men vad är det i deras material som gör att kvaliteten är dålig. Hur känns den dåliga kvaliteten igen enligt dig.

Du kan knappast mena att det bara för att det är gammelmedia så är det dåligt - eller så är det så du menar? 
    Exempel på dålig kvalité hos gammelmedia är hur man tolkar resultatet av opinionsundersökningar. Enklast är att referera till vikten man lägger vid statistiskt icke säkerställda förändringar.

Annat exempel är hur man misslyckas med att belysa en nyhet ur flera synvinklar. Det "normala" tycks vara att man vinklar det stenhårt åt ett håll. Vinklade repotage är ett jätteproblem hos hela gammelmedia.

Undanhållande av nyheter är ännu ett exempel. Senast var det en intervju i SR som hade ett enormt nyhetsvärde. Handlade om bygg-mordet på Lidingö och hur denne person utsatts för 3 mordförsök. Hela gammelmedia har mörktlagt detta intressanta scope.

Vidare har vi hur gammelmedia överdriver uppföljningen av vissa nyheter, kanske för att de gillar innehållet. Aktuellt är Jimmy Durmaz-fallet. Visst, alldeles för många har skrivit dumma eller rent av brottsliga saker på sociala medier, men nånstans räcker det med rapportering kring detta. Det handlar ju inte om någon transportstyrelseskandal direkt.

Sen har vi alla metoo-ärenden där diverse gammelmedia faktiskt fällts för sina uthängningar av diverse kändisar. Mer eller mindre grundlösa.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:41:42 följande:
    Vet du vem som äger Dagens Industri?

Har du någon som helst aning hur dålig kvaliteten är på deras artiklar?
    Haha, alltså samma förhållningssätt som när SVd rapporterade om undersökningen där 58.000 personer i åtta länder korat Sverige till landet med det bästa ryktet i världen.

Då kom du och en annan skarpskytt fram till arr Aftonbladet och SvD har samma ägare. Jo, det har förekommit att tutingar här på FL har påstått att Schibsted är ett judiskt företag, så är det inte.

Det är däremot Bonniers, vilket andra tutingar här på FL gått i spinn över.

Har du något emot Bonnier, mot bakgrund av att du har länkat till en sajt som hävdar att det existerar en judisk konspiration i syfte att nå världsherravälde?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna