• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-29 18:06:20 följande:
    Jag har ingen uppfattning om du är skrikhöger, har inte sett dig med huvudlösa påståenden och vridna argument om att alla som inte är SD är extremvänster osv.
    Väldigt låg nivå på er vänsterskribenter tyvärr.
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-06-29 18:25:35 följande:
    Skyll inte ditt eget mindrevärdeskomplex på mig.

Marknaden består av vanligt folk och bostadsbristen är inte större än vad marknaden vill ha.

Jag ser inga horder av hemlösa. Bostadsbristen kan inte vara speciellt stor. De allra flesta har trots allt tak över huvudet samtidigt som mängder av sommarstugor med hög standard står tomma 50 veckor om året.

Nja, jag bara noterade att du kallar bostadsköpare för sinnesjuka.

Påminner lite om man och nöjds reaktioner innan han blev snöpt och avförd från FL. Hen hade också en osviklig förmåga att ge andra skulden för egna tillkortakommanden.

Så som du beskriver kan det säkert te sig ur perspektivet legobygge på ett pojkrum, men inte i verkligheten.

Hur är det nu barnvisan går: Världen är så stor, så stor - Lasse, Lasse liten. Större än du nånsin tror - Lasse, Lasse liten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-06-29 19:20:05 följande:
    Nja, jag bara noterade att du kallar bostadsköpare för sinnesjuka.

Påminner lite om man och nöjds reaktioner innan han blev snöpt och avförd från FL. Hen hade också en osviklig förmåga att ge andra skulden för egna tillkortakommanden.

Så som du beskriver kan det säkert te sig ur perspektivet legobygge på ett pojkrum, men inte i verkligheten.

Hur är det nu barnvisan går: Världen är så stor, så stor - Lasse, Lasse liten. Större än du nånsin tror - Lasse, Lasse liten.
    Har inte kallat någon för sinnessjuk. Du verkar ha helt slut på argument.

• Padirac
    The Maniac skrev 2018-06-29 18:26:50 följande:
    Väldigt låg nivå på er vänsterskribenter tyvärr.
    Ett mer nyanserat omdöme kan du nog klämma ur dig - vad är det som göra att det är låg nivå.

Ett ensamt värdeomdöme utan motivering  säger inte mer än en personlig åsikt utan substans. 
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-06-29 20:02:59 följande:
    Ett mer nyanserat omdöme kan du nog klämma ur dig - vad är det som göra att det är låg nivå.

Ett ensamt värdeomdöme utan motivering  säger inte mer än en personlig åsikt utan substans. 
    Ingen kommentar.
  • Jahappvaddetsmart
    The Maniac skrev 2018-06-29 11:03:22 följande:

Ja, en del kan definitivt hävda att vi är skrikhöger, tutingar, förnekelseförnekare, nazister och t.o.m pedofiler och våldtäktsmän. Verkar som vissa inte har någon spärr.

Såklart, vi tillhör ju den autonoma-misogyniska-troll-högern-som-inte-får-ligga-möjligtvis-rysk-spion-som-utgör-fake-news-gu-vad-vi-hatar-och-skriker-där-vi-badar-i-grumliga-bruna-vatten..
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-06-29 08:04:12 följande:
    Haha, alltså samma förhållningssätt som när SVd rapporterade om undersökningen där 58.000 personer i åtta länder korat Sverige till landet med det bästa ryktet i världen.

Då kom du och en annan skarpskytt fram till arr Aftonbladet och SvD har samma ägare. Jo, det har förekommit att tutingar här på FL har påstått att Schibsted är ett judiskt företag, så är det inte.

Det är däremot Bonniers, vilket andra tutingar här på FL gått i spinn över.

Har du något emot Bonnier, mot bakgrund av att du har länkat till en sajt som hävdar att det existerar en judisk konspiration i syfte att nå världsherravälde?
    Det låter som att du är rasist. Är du det? Visa mig gärna var Affärsvärlden hävdar att det pågår en judisk konspiration. Påstår Erik Hörstadius det menar du?
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-02 12:37:08 följande:
    Det låter som att du är rasist. Är du det? Visa mig gärna var Affärsvärlden hävdar att det pågår en judisk konspiration. Påstår Erik Hörstadius det menar du?
    Nja, jag har inte skrivit något om Affärsvärlden överhuvudtaget.

Jag kommenterade bara vad någon Gabbe skrev där hen ifrågasattt fakta från DI på ggrund av tidningens ägandeförhållanden. Det är ju Bonniers som äger DI och det är vanligt att man i vissa kretsar upprörs över att en judisk familj sysslar med medieverksamhet.

Jag ska se om jag hittar hens inlägg, så du kan fråga hen vad hen menade.
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:41:42 följande:
    Vet du vem som äger Dagens Industri?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-07-02 12:55:24 följande:
    Nja, jag har inte skrivit något om Affärsvärlden överhuvudtaget.

Jag kommenterade bara vad någon Gabbe skrev där hen ifrågasattt fakta från DI på ggrund av tidningens ägandeförhållanden. Det är ju Bonniers som äger DI och det är vanligt att man i vissa kretsar upprörs över att en judisk familj sysslar med medieverksamhet.

Jag ska se om jag hittar hens inlägg, så du kan fråga hen vad hen menade.
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:41:42 följande:
    Vet du vem som äger Dagens Industri?
    Så du menar att det föreligger ett problem med judendomen? Jag syftade nämligen inte på det, utan att det är ett problem med ett koncentrerat ägande inom mediasfären och vissa affärsbanker. DN, DI, TV4, Expressen, SEB
    Sedan har vi Aftonbladet, SvD och en stor låneförmedlare.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna