FDFMGA skrev 2018-06-27 17:10:32 följande:
Precis, jag är inte mycket för böneutrop, men var vänlig nog att redigera om ditt påstående
Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 01:56:50 följande:
BNP/capita är ett naivt verktyg. Tar inte hänsyn till att vi är i topp av mest belånade del av världen.
till tolkningen att du avsåg att påstå att Sverige är mest skuldsatt i vår del av världen.
Detta stämmer dock inte. Sveriges statsskuld tillhör de lägsta per capita i vår del av världen. Hushållens skulder är visserligen höga, men hushållens tillgångar är tre gånger större än deras skulder. Dessutom påstår Nordeas chefekonom att summan av offentliga och privata skulder har varit konstant under flera årtionden.
Du borde försöka förstå skillnaden mellan faktiska förhållanden och dina önskningar om sakernas tillstånd.
Jag kan förrsten länka till Annika Winsths debattartikel i DI, det är möjligt att det är en artikel som bara kan läsas av prenumeranter. Men ärligt talat, så kan det innebära ett enormt kunskapslyft att prenumerera på ett par dagstidningar.
Enligt henne är den svenska samamnlagda skuldsättningen låg sett ur ett internationell perspektiv. ja, jag vet att det inte stämmer med böneutropen om att invandringen är så kostsam att Sveriges ekonomi är i kris. Men ett litet tips,, såhär när Sverige precis gör mål mot Mexiko: om kartan inte stämmer med terrängen är det inte terrängen det är fel på.
www.di.se/debatt/debatt-minska-inte-statsskulden-mer/Det är verkligen kul att du kommenterar på saker som jag inte ens har skrivit.
Har inte skrivit något om böneutrop.
Har sagt att jag avser inte Sveriges statsskuld och du fortsätter prata om att jag menar Sveriges statsskuld.
Undrar om du helt plötsligt kan hitta på att jag och andra börjar förneka koncentrationsläger under Nazityskland?
Jag läser tidningar kontinuerligt från alternativmedia till gammelmedia för att få en nyanserad bild och utifrån dessa kan jag komma fram till att alla tidningar är vinklade... Det kanske du även ska göra istället för att komma med att du har kunskap genom att enbart läsa etablerade tidningar.