• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-02-17 15:42:32 följande:
    Hm, jag tror man ska tolka vurmarna utifrån deras uppfattning att det måste bli värre innan det blir bättre - att först då kommer svenska folket att resa sig som en man och krossa demokraturen.

Vad är väl statistik värd jämfört med en vurmare vilse i Akalla.

Själv lyckades jag köra vilse när gps:en inte funkade och hamnade i en förort som vurmarna brukar samla exempel från. Jag gick ur bilen, gick fram till en person med tydlig bakgrund långt från Bullerbyn.
    Jag sa: "Hej, var är jag?"
    Han tittade lite misstänksamt på mig innan han började skratta och gav mig svar på var jag var och sen hur jag skulle köra för att komma dit jag var på väg.

Så kan det gå Glad
    Ja för vurmare och svans verkar all interaktion med uppfattat främmande som en hotfull situation
  • gurknisse
    Padirac skrev 2019-02-17 14:56:50 följande:
    Ja, det är fruktansvärt med alla dessa självutnämnda experter som propagerar för en förestående undergång trots att de inte ger något bevis för detta annat än sina tolkningar av händelser so ej är satt i sina sammanhang och utan att se hela bilden.

De har dessutom fräckheten att såga all data som inte stödjer deras föreställningar.
    Dödsskjutningarna bland ungdomar har gått upp med 1000-tals % senaste 25 åren.

Det går inte att släta över detta faktum genom att påstå att färre går mot röd gubbe.
  • gurknisse
    FDFMGA skrev 2019-02-17 15:42:32 följande:
    Hm, jag tror man ska tolka vurmarna utifrån deras uppfattning att det måste bli värre innan det blir bättre - att först då kommer svenska folket att resa sig som en man och krossa demokraturen.

Vad är väl statistik värd jämfört med en vurmare vilse i Akalla.

Själv lyckades jag köra vilse när gps:en inte funkade och hamnade i en förort som vurmarna brukar samla exempel från. Jag gick ur bilen, gick fram till en person med tydlig bakgrund långt från Bullerbyn.
    Jag sa: "Hej, var är jag?"
    Han tittade lite misstänksamt på mig innan han började skratta och gav mig svar på var jag var och sen hur jag skulle köra för att komma dit jag var på väg.

Så kan det gå Glad
    Politikerna har byggt ett väldigt hatiskt samhälle och du är en uppenbar del av detta hat.
  • Padirac
    gurknisse skrev 2019-02-17 17:20:30 följande:
    Dödsskjutningarna bland ungdomar har gått upp med 1000-tals % senaste 25 åren.

Det går inte att släta över detta faktum genom att påstå att färre går mot röd gubbe.
    Det är en liten grupp ungbommar som är inblandade - om jag minns rätt påstod du att du hade en 16-, nu kanske 17- eller 18-årig dotter, - är _hon_ inblandad 1000-tals % fler dödsskjutningar än de i samma ålder för 25 år sedan?

Kanske är hon det - jag vet inte. Men för vanliga ungdomar är det inte sant att de är inblandade i dödsskjutningar, varken som förövare eller offer. 
  • gurknisse
    Padirac skrev 2019-02-17 17:30:50 följande:
    Det är en liten grupp ungbommar som är inblandade - om jag minns rätt påstod du att du hade en 16-, nu kanske 17- eller 18-årig dotter, - är _hon_ inblandad 1000-tals % fler dödsskjutningar än de i samma ålder för 25 år sedan?

Kanske är hon det - jag vet inte. Men för vanliga ungdomar är det inte sant att de är inblandade i dödsskjutningar, varken som förövare eller offer. 
    Nej, jag har ingen 18-årig dotter. Vad får du alla dumheter ifrån?

Dina statistik-kunskaper verkar tyvärr vara obefintliga. Man kan inte applicera statistik på en enskild individ. Det blir ännu mer problematiskt om individen ifråga inte är född.

• Padirac
    gurknisse skrev 2019-02-17 17:55:04 följande:
    Nej, jag har ingen 18-årig dotter. Vad får du alla dumheter ifrån?

Dina statistik-kunskaper verkar tyvärr vara obefintliga. Man kan inte applicera statistik på en enskild individ. Det blir ännu mer problematiskt om individen ifråga inte är född.

Jag får dem från den tråd av nick du skriver i

Det går inte heller att dra slutsatser om samhällets totala utsatthet för våld från den lilla klick av ungdomar som är inblandade i dödsskjutningar.  
  • FDFMGA
    gurknisse skrev 2019-02-17 17:22:35 följande:
    Politikerna har byggt ett väldigt hatiskt samhälle och du är en uppenbar del av detta hat.
    Nej, inte alls.

Däremot kan Nickfabriken vara rätt obehaglig när hen får sina värsta tuppjuck.

Det vore mig främmande att hata Nickfabriken - medlidande i kombination med löje och förakt kan jag känna inför en tuting som ägnat åratal av sitt liv till att oavlönat massproducera nick på nätet.

Hen är ju på tok för klen ovan axlarna för att ens kunna få en lönebidragsanställning på en rysk trollfabrikSkrattande
  • gurknisse
    FDFMGA skrev 2019-02-17 18:15:55 följande:
    Nej, inte alls.

Däremot kan Nickfabriken vara rätt obehaglig när hen får sina värsta tuppjuck.

Det vore mig främmande att hata Nickfabriken - medlidande i kombination med löje och förakt kan jag känna inför en tuting som ägnat åratal av sitt liv till att oavlönat massproducera nick på nätet.

Hen är ju på tok för klen ovan axlarna för att ens kunna få en lönebidragsanställning på en rysk trollfabrikSkrattande
    Tycker nästan lite synd om dig din stackare. Nog för att jag skapat lika många nick som du sett till att stänga ner. Men "åratal"? Hade du IG i matte eller?

Det tar c:a 20 sekunder att skapa ett nick och totalt sett spederar du mycket mer tid på forumet än jag gör. Den stora skillnaden kanske är att du är avlönad.

Jag råkar ju veta att ytterst få har mer avancerade arbetsuppgifter än jag har, saker som ligger skyhögt över din fattningsförmåga.
  • FDFMGA
    gurknisse skrev 2019-02-17 18:43:38 följande:
    Tycker nästan lite synd om dig din stackare. Nog för att jag skapat lika många nick som du sett till att stänga ner. Men "åratal"? Hade du IG i matte eller?

Det tar c:a 20 sekunder att skapa ett nick och totalt sett spederar du mycket mer tid på forumet än jag gör. Den stora skillnaden kanske är att du är avlönad.

Jag råkar ju veta att ytterst få har mer avancerade arbetsuppgifter än jag har, saker som ligger skyhögt över din fattningsförmåga.
    Det var som tusan - du har fått jobb som skyltdocka. Gratulerar!

Indirekt är det ju din funktion på FL också, där du demonstrerar hur martyrskapets enfald kan te sig i en narcissistisk tidsepok.

Du skapar en handfull nick om dagen på FLoch har så gjort i åratal och inte desto mindre gråter du ständigt ut om hur förföljd du är här.

Det är nog möjligt att till och med en vanlig skyltdocka skulle ha bättre känsla för kausalitet än duGlad
  • Padirac
    gurknisse skrev 2019-02-17 18:43:38 följande:

Drömmer

www.indeed.com/q-Most-Advanced-jobs.html

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna