• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:02:20 följande:
    Men lägg dig inte i detta, peebrain.
    haha

Jag bara googlade vad som nu kunde vara så avancerat så att knappt någon kunde ha ett mer avancerat arbete.

Nu tror jag inte på allt som står på internet. Varken det ena eller andra om det inte finns något alls som backar upp det som påstås

www.indeed.com/q-Most-Advanced-jobs.html

"Amazon Go Retail Associate - Full-time & Part-time Availabil...
    We created the world’s most advanced shopping technology so you never have to wait in line. Who are we?...
    Save jobs across the web
    Plus, track the status of jobs you apply for on Indeed with our Chrome browser tool.
    Receptionist
    With a dedicated staff of more than 700 team members, CIS remains at the forefront of technology, providing the mostadvanced, compassionate care in all of our...
    Clerk, Data Entry
    Disa Inc
    Houston, TX 77067"
  • Padirac
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:21:17 följande:
    Dessa jobb är säkert över din förmåga.
    Ja, det är de säkert  - den allvetande folieparabolens underförstådda sanningar har slagit rekord idag då den med sin AI kunnat lista ut att en pee-brain inte klarar dessa jobb utan att de passar bättre till bäraren av folieparabolen

• FDFMGA
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:01:41 följande:
    Börjar undra om denna beskrivning passar in på dig. Idiot - föråldrat uttryck för en person som är oförmögen att begripa eller lära något (fåne, sinnesslö, förståndssvag, ärkedum, kretin).

Jag skapar ett nick varje gång jag loggar in eftersom jag oftast glömt mitt lösenord. Det tar bara c:a 20 sekunder med för uppgiften adekvata hjälpmedel, men jag överväger att autmatisera det hela så jag kan ha ett nytt nick för varje inlägg. Vad tror du om det. Jag har även erbjudit mig att sluta skriva här men du har inte nappat på det erbjudandet så jag utgår från att du vill att jag fortsätter.

Har absolut inte frekventerat detta skräpforum i åratal och kommer försvinna inom kort. Så du kan sluta oja dig över att det är jobbigt att radera konton för det är väldigt enkelt att skapa nya.
    Lycka till i skyltfönstret med arbetet där!

Ja, jag gillar din gnälligt bortskämda attityd och uppskattar dina resonemang och dina utbrottGlad

Nu tror jag iofs inte att du är helt representativ för SD-vurmaren i gemen - men inte desto mindre bjuder du på ett skyltfönsgter av de nedärvda essenser som präglar SD-vurmarkulturenSkrattande
  • knakwurst
    FDFMGA skrev 2019-02-17 22:19:43 följande:
    Lycka till i skyltfönstret med arbetet där!

Ja, jag gillar din gnälligt bortskämda attityd och uppskattar dina resonemang och dina utbrottGlad

Nu tror jag iofs inte att du är helt representativ för SD-vurmaren i gemen - men inte desto mindre bjuder du på ett skyltfönsgter av de nedärvda essenser som präglar SD-vurmarkulturenSkrattande
    Den som sa det hen var det är väl ett gammalt ordspråk. Allt du tvärsäkert uttrycker reflekterar troligen ditt eget önsketänkande. Det är inte osannolikt att det är ganska synd om dig och att du söker tröst i att lyfta över dina egna misslyckanden på någon annan.

Om det är så att du mår dåligt så erbjuder jag dig att sluta skriva här omedelbart. Jag vill ju inte roa mig på ett psykiskt vraks bekostnad.
  • FDFMGA
    knakwurst skrev 2019-02-17 22:35:25 följande:
    Den som sa det hen var det är väl ett gammalt ordspråk. Allt du tvärsäkert uttrycker reflekterar troligen ditt eget önsketänkande. Det är inte osannolikt att det är ganska synd om dig och att du söker tröst i att lyfta över dina egna misslyckanden på någon annan.

Om det är så att du mår dåligt så erbjuder jag dig att sluta skriva här omedelbart. Jag vill ju inte roa mig på ett psykiskt vraks bekostnad.
    Det var ett erbjudande som stämmer väldigt väl med min uppfattning att hen som jobbar som skyltdocka inte är representativ för skyltdockor i allmänhet.

De brukar inte ha problem med impulskontrollen - men okej, man kan ju vända på allt - även de andra skyltdockorna saknar impulskontroll.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-02-17 17:30:50 följande:
    Men för vanliga ungdomar är det inte sant att de är inblandade i dödsskjutningar, varken som förövare eller offer. 
    Ännu ett kategoriskt påstående från dig!
    .

På vilket sätt är dessa barn INTE offer?
    www.sydsvenskan.se/2018-12-12/dodsskjutningen-skedde-utanfor-en-forskola-medan-foraldrar

"Alldeles intill mordplatsen ligger en förskola, där barnen lekte under skottlossningen."

.

På vilket sätt är den utländske studenten som träffades INTE ett offer?
    www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tva-skottskadade-pa-pizzeria-i-uppsala
    www.nationaleonderwijsgids.nl/hbo/nieuws/42222-nederlandse-student-gewond-bij-schietpartij-in-zweedse-pizzeria.html

"Polisen har ännu ingen gripen, men jobbar efter teorin att det rör sig om en uppgörelse mellan kriminella. En av de skottskadade ska ha träffats av misstag"

"Drygt 30 personer befann sig inne på pizzerian när gärningsmannen öppnade eld."
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-02-18 12:07:40 följande:

Ännu ett kategoriskt påstående från dig!

.

På vilket sätt är dessa barn INTE offer?

www.sydsvenskan.se/2018-12-12/dodsskjutningen-skedde-utanfor-en-forskola-medan-foraldrar

"Alldeles intill mordplatsen ligger en förskola, där barnen lekte under skottlossningen."

.

På vilket sätt är den utländske studenten som träffades INTE ett offer?

www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tva-skottskadade-pa-pizzeria-i-uppsala

www.nationaleonderwijsgids.nl/hbo/nieuws/42222-nederlandse-student-gewond-bij-schietpartij-in-zweedse-pizzeria.html

"Polisen har ännu ingen gripen, men jobbar efter teorin att det rör sig om en uppgörelse mellan kriminella. En av de skottskadade ska ha träffats av misstag"

"Drygt 30 personer befann sig inne på pizzerian när gärningsmannen öppnade eld."

Angående studenten på pizzerian i flogsta har jag uppgifter som stödjer mitt påstående. Tyvärr. Tyvärr har jag indirekta kontakter med buset i Uppsala. Tyvärr

Alla som bevittnar våldsbrott är brottsoffer.

Men det jag säger och har sagt hela tiden är att det är att det är en mycket liten risk att utsättas för Gängens våld om man själv inte är del av dem Eller på annat sätt står dem nära.

Du kan titta på vad vi skrivit tidigare så ser du att det är precis det jag sagt. Gängen skjuter på de som är skyldiga dem pengar eller för att hämnas en tidigare skjutning. Polisen i Malmö bekräftar att gängen gör det på öppen gata men att de blivit säkrare på att träffa sina offer istället för att göra en drive by och peppra med skott.

Det är sorgligt med dessa människor, men de har alla av olika anledningar tagit klivet in i gäng och nätverk. Kanske är de fullt medvetna, kanske är de inte
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-02-18 13:18:28 följande:
    Angående studenten på pizzerian i flogsta har jag uppgifter som stödjer mitt påstående. Tyvärr. Tyvärr har jag indirekta kontakter med buset i Uppsala. Tyvärr

Men det jag säger och har sagt hela tiden är att det är att det är en mycket liten risk att utsättas för Gängens våld om man själv inte är del av dem Eller på annat sätt står dem nära.

Du kan titta på vad vi skrivit tidigare så ser du att det är precis det jag sagt. Gängen skjuter på de som är skyldiga dem pengar eller för att hämnas en tidigare skjutning. Polisen i Malmö bekräftar att gängen gör det på öppen gata men att de blivit säkrare på att träffa sina offer istället för att göra en drive by och peppra med skott.

Det är sorgligt med dessa människor, men de har alla av olika anledningar tagit klivet in i gäng och nätverk. Kanske är de fullt medvetna, kanske är de inte
    Bra, då kan vi skrota ditt kategoriska påstående om saken:

"Men för vanliga ungdomar är det inte sant att de är inblandade i dödsskjutningar, varken som förövare eller offer. "

Annat som du har sagt tidigare och som vi också kan skrota:

monster under sängen

Det är lite löjligt att dra så stora växlar 

Man måste se hela bilden

Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag

.

*och då bortser vi alltså från dina insinuationer att studenten ifråga skulle vara inblandad i kriminalitet på något sätt*

www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/utbytesstudenten-skots-timmar-efter-att-ha-anlant-till-sverige-/

"- Allt talar för att studenten olyckligtvis hamnat i skottlinjen. Med alla skjutningar som vi haft, så har vi ju befarat att förr eller senare hamnar en oskyldig i skottlinjen och det tycks vara fallet här, säger Anne Sjöblom. "
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-02-18 13:30:21 följande:

Bra, då kan vi skrota ditt kategoriska påstående om saken:

"Men för vanliga ungdomar är det inte sant att de är inblandade i dödsskjutningar, varken som förövare eller offer. "

Annat som du har sagt tidigare och som vi också kan skrota:

monster under sängen

Det är lite löjligt att dra så stora växlar 

Man måste se hela bilden

Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag

.

*och då bortser vi alltså från dina insinuationer att studenten ifråga skulle vara inblandad i kriminalitet på något sätt*

www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/utbytesstudenten-skots-timmar-efter-att-ha-anlant-till-sverige-/

"- Allt talar för att studenten olyckligtvis hamnat i skottlinjen. Med alla skjutningar som vi haft, så har vi ju befarat att förr eller senare hamnar en oskyldig i skottlinjen och det tycks vara fallet här, säger Anne Sjöblom. "

Vad Är det som är så svårt att förstå, eller acceptera.

Att det är en liten risk att utomstående skadas av gängen våld? . Det betyder inte att utomstående inte kan råka illa ut. Bara att det är en mycket liten risk.

Att våldet förutom gängen alltmer brutala våld minskat i samhället? Det är faktiskt sant.

Det finns liten risk att ditt barn har ett monster i garderoben, eller under sängen. Med monster menar jag en störd människa som vill andra illa.

Men säger du till barnen att de inte kan vara i rum med garderober, att de inte kan vara i rum som har utrymmen under sängarna?

Eller tröstar du ett barn med rädsla, visar vad som finns i garderoben och under sängen?

Det ligger i vurmar as intresse att sprida förvridna påståenden som bygger på förstorade påståenden. Tack för att du visar hur ni tänker och agerar
  • nickfabriken
    Padirac skrev 2019-02-18 13:18:28 följande:

Det handlar om väldigt unga människor som hamnar i dessa gäng. För dem räcker det faktiskt med lite otur för att hamna i fel gäng och utsättas för enorm risk för misshandel och värsta fall döden. Det är lätt för dig att sitta på dina höga hästar och påstå att risken är liten. För dig ja. Du behöver ju inte befatta dig med folk i no-go zoner, vad enkelt allt blir då.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna