• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2022-08-21 13:51:21 följande:
    Finland? Vem är pinsam nog att försöka relativisera sprängningar, skjutningar och våld på öppen gata i Sverige med knivmord på fyllan i supar-gäng och familjer?
    Men Flash då....

Säg att du inte har missat KillBills inlägg i denna diskuss... Cool

Eller har du något script installerat i din webbläsare som filtrerar bort vissa användare? Förvånad   I så fall så får du mycket gärna  PM'a mig det scriptet...  
    Flash Gordon skrev 2022-08-21 13:51:21 följande:
    Finland? Vem är pinsam nog att försöka relativisera sprängningar, skjutningar och våld på öppen gata i Sverige med knivmord på fyllan i supar-gäng och familjer?

Svensken konsumerar inte alkohol på samma sätt längre. Alltså har vi slutat kniva ned varandra på fyllan över någon skitsak.

Istället har vi våld med skjutvapen och sprängningar på öppen gata som drabbar slumpmässigt. En norsk kvinna nu senast i Malmö.

Nej nej, skall vi fråga "expertisen" så är ju inte detta något.
    För de har ju minsann högre dödsfall i Finnarnas hemvist per år "totalt" baserat på alla (olika) vapen som finns

Det är tragiskt, att man inte kan känna sig helt säker längre på gator, torg och gallerior längre. Saknar mitt gamla Sverige där det var tillräckligt tryggt att släppa ut sina barn eller gå hem på kvällarna ensam, där folk hade mer respekt för varandra.

Idag så är det inte kul om man är tvungen att ge sig av tex till Nordstan, eller Frölunda torg, för man vet ju inte om det kommer någon idiot för att spränga där inne. eller om det är någon som skall skjuta någon och man hamnar i skottlinjen.

I dag så skjuter (förex.) tonåringar andra personer, när jag var ung och tonåring så kunde det värsta en tonåring kunna göra vara att supa sig full..

Vad fan har hänt egentligen?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-21 14:06:05 följande:
    Ja det är den, och vet du min åsiktskorridor långt mycket bredare än din åsiktskorridor.
    Varken du gillar fakta eller inte.

När det är på diskussion om totala dödsfall och vilken land som har högst antal dödligt våld (oavsett vilket  vapen som används), ja då skall jag diskutera det.

Nu diskutera det Sveriges förhållanden om skjutvapen, och att vi har det högsta antalet dödsfall av illegala skjutvapen än övriga Europa.

Frågan är när du skall diskutera det, i stället... Att komma med noteringar om att "ja det är ju ett problem med skjutvapen och dödsfall om det, men i Finland har de ju andraparen och högre dödsfall".

Så din patetiska och direkt irrelevanta fråga du har här (se citatboxen) kan du stoppa upp där solen inte skiner på dig själv.
    Det finns över 5000 inlägg i tråden och det är inte du som bestämmer vad som får skrivas och inte. Varför tror du ens det och varför blir du så hetsig? Faktum är att fler dör av dödligt våld i Finland än i Sverige och det måsten man få säga utan att bli anklagad för att relativisera debatten. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    EnAnonumius skrev 2022-08-21 15:16:34 följande:
    Men Flash då.... Säg att du inte har missat KillBills inlägg i denna diskuss... smile2.gifCool

Jaha, den signaturen ...

Jag ser ju att de skriver men det går faktiskt bra att scrolla förbi och inte mata. 
    EnAnonumius skrev 2022-08-21 15:16:34 följande:
    Vad fan har hänt egentligen?
    Ja du, vad är det för klientel som ägnar sig åt detta.

Men såg en dokumentär på Netflix(?) häromdagen. Om London. Där var de upprörda över att knivvåldet ökat i södra London.

Kniv? I Sverige vore vi glada om de använde knivar. Här är det skjutvapen och handgranater. I små skitstäder som Växjö och Örebro.

Våldet i mångkulturella mega-staden London är däremot bara på knivnivå.
    Blå och gul
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2022-08-22 09:59:53 följande:
    Jaha, den signaturen ...

Jag ser ju att de skriver men det går faktiskt bra att scrolla förbi och inte mata. Ja du, vad är det för klientel som ägnar sig åt detta.

Men såg en dokumentär på Netflix(?) häromdagen. Om London. Där var de upprörda över att knivvåldet ökat i södra London.

Kniv? I Sverige vore vi glada om de använde knivar. Här är det skjutvapen och handgranater. I små skitstäder som Växjö och Örebro.

Våldet i mångkulturella mega-staden London är däremot bara på knivnivå.
    Vilka amatörer de är i London.

Vad heter den dokumentären? Så jag kan söka upp den på Netflix.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-08-24 15:33:38 följande:
    Käftsmäll var det ...

Yes, när bregott har blivit en käftsmäll så är det nära slutet för det svenska samhället Tomte
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna