Flash Gordon skrev 2022-08-21 13:51:21 följande:
Finland? Vem är pinsam nog att försöka relativisera sprängningar, skjutningar och våld på öppen gata i Sverige med knivmord på fyllan i supar-gäng och familjer?
Men Flash då....
Säg att du inte har missat KillBills inlägg i denna diskuss...
Eller har du något script installerat i din webbläsare som filtrerar bort vissa användare?

I så fall så får du mycket gärna PM'a mig det scriptet...
Flash Gordon skrev 2022-08-21 13:51:21 följande:
Finland? Vem är pinsam nog att försöka relativisera sprängningar, skjutningar och våld på öppen gata i Sverige med knivmord på fyllan i supar-gäng och familjer?
Svensken konsumerar inte alkohol på samma sätt längre. Alltså har vi slutat kniva ned varandra på fyllan över någon skitsak.
Istället har vi våld med skjutvapen och sprängningar på öppen gata som drabbar slumpmässigt. En norsk kvinna nu senast i Malmö.
Nej nej, skall vi fråga "expertisen" så är ju inte detta något.
För de har ju minsann högre dödsfall i Finnarnas hemvist per år "totalt" baserat på alla (olika) vapen som finns
Det är tragiskt, att man inte kan känna sig helt säker längre på gator, torg och gallerior längre. Saknar mitt gamla Sverige där det var tillräckligt tryggt att släppa ut sina barn eller gå hem på kvällarna ensam, där folk hade mer respekt för varandra.
Idag så är det inte kul om man är tvungen att ge sig av tex till Nordstan, eller Frölunda torg, för man vet ju inte om det kommer någon idiot för att spränga där inne. eller om det är någon som skall skjuta någon och man hamnar i skottlinjen.
I dag så skjuter (förex.) tonåringar andra personer, när jag var ung och tonåring så kunde det värsta en tonåring kunna göra vara att supa sig full..
Vad fan har hänt egentligen?