• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-08-05 13:50:11 följande:
    Om du orkar lösa mer n en rad så ser du att jag citerat material som refererar till TASS
    Och det har jag gjort läst mer än en rad. Men du verkar ju glömma vad du själv skriover i dina EGNA inlägg.
    Om du orkar att läsa ditt egna inlägg.

Utdrag ur ditt egna inlägg #5059:
    Padirac skrev 2022-08-05 10:24:02 följande:
    (slut citat)

Och viola en DIREKT länkning till TACC, länken har text på ryska och är omgjord till länk och länken leder till TACC.

Men du kanske inte vill stå för dina EGNA direktlänkningar du gör nu heller?

Så spola skitsnacket om att du "citerat material som refererar till TASS".

Så du kan fortsätta att tjata hur mycket du vill om att jag inte läser mer än en rad. För det kommer du inte att lyckas med den taktiken.

Du har lagt in länk till TACC direkt i ditt inlägg #5059..
    Du kan knappast förneka det. När det går att bevisa och överbevisa.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-08-08 16:53:49 följande:
    Och det har jag gjort läst mer än en rad. Men du verkar ju glömma vad du själv skriover i dina EGNA inlägg.
    Om du orkar att läsa ditt egna inlägg.

Utdrag ur ditt egna inlägg #5059:

(slut citat)

Och viola en DIREKT länkning till TACC, länken har text på ryska och är omgjord till länk och länken leder till TACC.

Men du kanske inte vill stå för dina EGNA direktlänkningar du gör nu heller?

Så spola skitsnacket om att du "citerat material som refererar till TASS".

Så du kan fortsätta att tjata hur mycket du vill om att jag inte läser mer än en rad. För det kommer du inte att lyckas med den taktiken.

Du har lagt in länk till TACC direkt i ditt inlägg #5059..
    Du kan knappast förneka det. När det går att bevisa och överbevisa.
    Nu var det materialet jag länkade och citerade som innehäll en länk till TASS på det rysa språket - de ville antagligen ge belägg för sina påståenden - det finns en del som vill göra det även om inte alla vill eller gör det.

Så, om jag länkat till TASS eller om det var min källa som länkade till TASS går det tydligen att ta olika åsikter om . du har rätt till din åsikt.

Min uppfattning är att materialet jag citerade länkade till TASS.
  • KillBill

Sysselsättningen är rekordhög och det är idag färre som behöver statligt stöd för sin anställning än när moderaterna regerade landet (och det gäller både svenskfödda och invandrare).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-08-12 09:29:40 följande:

Sysselsättningen är rekordhög och det är idag färre som behöver statligt stöd för sin anställning än när moderaterna regerade landet (och det gäller både svenskfödda och invandrare).

Du skriver att det är färre idag som behöver statligt stöd.

Varför lägger du med en statistik på antalet sysselsatta med stöd till arbetsgivare från arbetsförmedlingen", och skriver i din text att   det är färre idag som behöver "statligt stöd"?

Hur visar DEN statistiken, du lade in" att det är färre som behöver stöd från staten?

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-12 17:37:24 följande:
    Du skriver att det är färre idag som behöver statligt stöd.

Varför lägger du med en statistik på antalet sysselsatta med stöd till arbetsgivare från arbetsförmedlingen", och skriver i din text att   det är färre idag som behöver "statligt stöd"?

Hur visar DEN statistiken, du lade in" att det är färre som behöver stöd från staten?
    Statligt stöd till arbetsmarknaden hanteras genom arbetsförmedlingen och arbetsförmedlingen ansvarar för statistik över statligt stöd till anställningar. Grafen stödjer precis det jag påstår d.v.s det är idag färre anställda som får statliga stöd än när Sverige regerades av en moderatledd regering.
  • Flash Gordon

Har det här ens blivit någon nyhet annat än i lokalmedia?

sverigesradio.se/artikel/entredorr-forstord-i-detonation

Helsingborg. Det vi ser är ungefär kraften av en handgranat. Den är placerad utanför dörren så merparten av sprängverkan har gått utåt, ut mot gatan. Det stämmer med vad som sägs i reportaget om bilar 30 meter bort som fått sina plåtdörrar perforerade. Med stor sannolikhet är det splitter från granaten som gått in i den intervjuades bildörr.

Sverige är tryggare än någonsin, säger regeringen.

Det är som att tro på monster under sägnen, säger socialdemokrater på nätet om folks rädsla för att drabbas.

Han som intervjuas är i alla fall inte trygg längre.

.
    Blå och gul
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-19 11:00:51 följande:

En till liten artikel om trygga Sverige...

Japp man tror definitivt på monster under sängen när man inte känner sig riktigt trygg längre av att åka spårvagnen hemma i Göteborg..

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kvinna-skjuten-p%C3%A5-sp%C3%A5rvagn-i-g%C3%B6teborg-1.78959713

Gärningsmannen är ett helsvenskt fyllo och tydligen ska gick skottet av av misstag.. 
  • Flash Gordon
    EnAnonumius skrev 2022-08-19 11:00:51 följande:
    En till liten artikel om trygga Sverige...

Japp man tror definitivt på monster under sängen när man inte känner sig riktigt trygg längre av att åka spårvagnen hemma i Göteborg..

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kvinna-skjute...
    Det var en kvinna och skottet satt i buken. Det hade kunnat vara en barnvagn med kulan i barnets huvudet lika gärna. Slumpen avgör.

Slumpen.
    Blå och gul
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-08-19 13:36:08 följande:
    Gärningsmannen är ett helsvenskt fyllo och tydligen ska gick skottet av av misstag.. 

Ja OCH?
    Jag skall bry sig om det för att?
    Det är helt oväsentligt med nationaliteten. Helt oväsentligt om det var ett fyllo eller inte.

Varför är det så viktigt för DIG att peka ut nationaliteten på gärningspersonen?
    Oavsett om skottet gick av av misstag eller inte här inte hit.

Det som hör hit är att en person bar ett illegalt vapen som avfyrades, och då av en ren slump träffade en kvinna, fast det lika gärna kunde träffa ett barn i stället. 

Men jag antar att allt detta för irrelevant för dig. Eller hur? 

Räcker det inte för DIG att den som "avfyrade skottet av misstag" bar ett illegalt vapen på sig, och det avfyrades i spårvagnen så att en person träffades?

Jag antar att det är helt irrelevant för dig också att folk som åker spårvagn aldrig kan veta om det kommer att upprepas, fast nästa gång kan det lika gärna avfyras medvetet i stället av ett icke fyllo oavsett nationalitet..

Är det mer irrelevant information du vill komma med?
    Då kan du skicka det till "Intresseklubben antecknar" i stället för att citera och svara mig.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna