• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2025-09-20 16:35:27 följande:
    Bry dig inte eom honom, ingen annan gör det.
    Det brukar jag göra, men uppenbara lögner tolererar jag inte.
    Am Israel Chai
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 16:31:50 följande:
    Du fortsätter alltså med dina lögner. Jag vet, du ljuger.

Fine

Over and out. 
    Förstår det är jobbigt att höra! Solig
    Men selektiviteten är mycket intressant och se, och fromleriet som följer.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    klyban skrev 2025-09-20 15:55:23 följande:

Rätt intressant att du sällar dig med en som varit så kritik mot judar genom åren, men först nu när nassen bibi kom så är de bra.

Finner du inte detta rätt problematiskt?

Och hen kommer aldrig bära davidstjärnan, det är bara spel för galleriet och för dagens folkmord i gaza av Israel och judar sker.(Med tanke där, så verkar dom som att de tycker folkmord är bra saker, och avrätta barn med huvudskott.)

Nu ska jag göra ett undantag och faktiskt kommentera dig för en gångs skull, men det är enbart för att bemöta ditt fega ljugande.
    Du tar och plockar fram något av de inlägg där jag "varit så kritisk mot judar genom åren". Eftersom det enligt dig pågått under flera år kan det ju inte vara så svårt att hitta, eller hur?

Om du inte lyckas producera något av alla dessa inlägg kommer ju alla som läser att förstå att du bara ljuger.

Eller hur?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill

Swedin sätter fingret på något viktigt: Henrik Jönsson försvarar alltså att påtryckningar från Trumps administration resulterat i utrensningar inom medierna. Det är inget annat än ett försvar för politisk styrning och inskränkning av pressfriheten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Alexanderlukas
    KillBill skrev 2025-09-21 10:28:44 följande:

Swedin sätter fingret på något viktigt: Henrik Jönsson försvarar alltså att påtryckningar från Trumps administration resulterat i utrensningar inom medierna. Det är inget annat än ett försvar för politisk styrning och inskränkning av pressfriheten.

Inget direkt förvånande svar från en gråsosse.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2025-09-21 10:33:13 följande:
    Du försvarar alltså när makten genomför utrensningar inom medierna och styr vad som får sägas?

Då bevisar du själv att det i praktiken inte är någon större skillnad mellan kommunism, fascism och islamism alla bygger de på att makten kontrollerar sanningen och tystar kritiska röster. Att försvara detta är att försvara en auktoritär samhällsordning, inte demokrati och yttrandefrihet.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-09-20 18:34:10 följande:
    Nu ska jag göra ett undantag och faktiskt kommentera dig för en gångs skull, men det är enbart för att bemöta ditt fega ljugande.
    Du tar och plockar fram något av de inlägg där jag "varit så kritisk mot judar genom åren". Eftersom det enligt dig pågått under flera år kan det ju inte vara så svårt att hitta, eller hur?

Om du inte lyckas producera något av alla dessa inlägg kommer ju alla som läser att förstå att du bara ljuger.

Eller hur?

Alla förstår när någon har postat massor av nonsens i massor av år, så är det som att hitta en nål i en höstack bland allt detta nonsens.

Men jo, jag varit med länge nog med dig att jag redan vet om detta, jag har ingen tid at bevisa något för andra och som redan du och jag vet att det är så.
    Och det är rätt fascinerande att se när Israel får en nazist som ledare(Och där räknar jag även in folkmorden och hurt de gjort gaza till ett enda stort koncentrationsläger.), så är dom bra helt plötsligt.

Rätt intressant att se någon som dig ändra sig så, och sen tror ingen skulle märka detta.

Men vad är så bra med folkmord, avrättningar av barn och svälta dom i gaza?
    Undrar för jag ser detta som något dåligt och hemska och onda saker, inte du tydligen.

Vad är inte förvånande????
    Att opartisk, saklig och fakta baserad media finns och att dessa försöker trumpen attackera och censurera?

Men vart tog yttrandefriheten vägen, för den var ju så viktig med kirken, men inte med saklig och opartisk media och inte yttrandefriheten ska gälla för.

Hur blir man så selektiv och inte fattar hur konstigt det blir att yla om yttrandefrihet och sen gör allt vad de kan för begränsa den.
    Vad är det om?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    klyban skrev 2025-09-21 12:38:12 följande:

Alla förstår när någon har postat massor av nonsens i massor av år, så är det som att hitta en nål i en höstack bland allt detta nonsens.

Men jo, jag varit med länge nog med dig att jag redan vet om detta, jag har ingen tid at bevisa något för andra och som redan du och jag vet att det är så.
    Och det är rätt fascinerande att se när Israel får en nazist som ledare(Och där räknar jag även in folkmorden och hurt de gjort gaza till ett enda stort koncentrationsläger.), så är dom bra helt plötsligt.

Rätt intressant att se någon som dig ändra sig så, och sen tror ingen skulle märka detta.

Men vad är så bra med folkmord, avrättningar av barn och svälta dom i gaza?
    Undrar för jag ser detta som något dåligt och hemska och onda saker, inte du tydligen.

Vad är inte förvånande????
    Att opartisk, saklig och fakta baserad media finns och att dessa försöker trumpen attackera och censurera?

Men vart tog yttrandefriheten vägen, för den var ju så viktig med kirken, men inte med saklig och opartisk media och inte yttrandefriheten ska gälla för.

Hur blir man så selektiv och inte fattar hur konstigt det blir att yla om yttrandefrihet och sen gör allt vad de kan för begränsa den.
    Vad är det om?

Du framhärdar i ditt ljugande alltså.

Alla som varit med under åren vet att du ljuger om detta. 

Att du inte skäms?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-09-21 13:25:20 följande:
    Du framhärdar i ditt ljugande alltså.

Alla som varit med under åren vet att du ljuger om detta. 

Att du inte skäms?
    Det är fascinerande att se förnekelsen, och då på tal om att skämmas.
  • Rataxes
    klyban skrev 2025-09-21 13:34:13 följande:
    Det är fascinerande att se förnekelsen, och då på tal om att skämmas.
    Du fortsätter skämma ut dig, precis som om det behövdesTomte
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?