• Äldre 2 Jan 02:23
    12078 visningar
    194 svar
    194
    12078

    Sverigedemokraterna

    Är de ett rastistiskt parti, eller?

  • Svar på tråden Sverigedemokraterna
  • Äldre 16 Jan 14:53
    Rataxes skrev 2016-01-16 14:12:04 följande:

    Du vill uppenbarligen fortfarande inte förstå mekanismen bakom dödsfallen på båda sidor.

    Sedan 2005 har mer än 8000 raketer avfyrats mot Israel. Mångdubbelt fler granater har avfyrats från samma sida. Ni godhetsonanister tycker tydligen att Israel ska sitta still och bara ta emot skiten som Hämnas skickar, och låta dödstalen på den Israeliska sidan öka? Dina hämnasterrorister avfyrar sina fyrverkerier från tättbefolkade områden, godhetsonanisterna tycker att de då ska vara skyddade från vedergällning. Är du medveten om hur idiotiskt ditt resonemang är?

    Detta blir mitt sista svar gällande Israel/hämnas. Trådens ämne är Sverigedemokraterna. Vidare diskussioner tas i en tråd med rätt rubrik.


    Här är texten från en av länkarna (detta hände för tre månader sedan ungefär):

    "Die, you son of a whore!! Die!!? shouted Israeli men at a seriously wounded Palestinian child, who was left to die while police stood around him doing nothing. One of the officers repeatedly pushed the boy down with his foot, whenever he tried to sit up.

    While the child was bleeding to death, Israelis surrounded him, shouting at him in a mix of Arabic and Hebrew, ?Die, you son of a whore!?, ?Die, you son of the biggest whore!?, and telling the police to ?Do him a favor, and shoot him in the head!?

    The officers did not shoot him, but left him bleeding with head injuries, broken legs and other serious injuries on the ground. The boy was able to raise his head a few times, but the police officers kicked him back down until he bled to death."

    Denna delen i artikeln är intressant utifrån dina förklaringar om att de minsann bara försvarar sig:

    "incident took place near Pisgat Zeev Israeli settlement, in occupied Jerusalem. The police claimed that the boys stabbed two settlers, wounding them.

    A settler who chased the boys with his car also rammed Ahmad. But the police presented no evidence to connect the two children with the crime that they claimed the boys committed."

    Detta försvarar du..? Usch, jag hade inte kunnat sova gott om nätterna i din sitts.

    Men jag håller iaf med dig om att detta är OT till trådämmnet. Dessutom blir du ju så fruktansvärt kinkig när du blir motsagd i det ämnet. Så jag är helt med på att vi klipper diskussionen istället.
  • Äldre 16 Jan 14:59

    Angående Israel/Palestina-konflikten. Om du är osäker på om en person är vänster eller höger, fråga dem vilka av dessa två som de stödjer och du har svaret. 

    Men som alltid ligger sanningen någonstans i mitten. Sanningen är den att rätt och fel sedan länge suddats ut och vi har nu länge befunnit oss i en enda lång gråzon vad avser denna konflikt. 

    Israel har helt klart gjort betydande övergrepp på Palestina. Men vi måste också förstå att Israel blivit attackerade redan från starten av staten Israel 1948, och de har sedan dess varit tvugna att vinna varenda konflikt för att försäkra sin överlevnad. Tusentals raketer har riktats mot Israel, och hundratals civila israeler har mördats genom åren i terrorattacker utförda av muslimer. Om ni tror att Hamas inte gladeligen skulle skära halsen av judiska barn om de så kunde, så är ni ute och cyklar. 

    Israel har många gånger gått väldigt långt och har dödat fler, men vilka är vi svenskar att fördömma dem när vi själva inte har en aning hur det är att leva i ett land omgiven av grannar som vill förinta dig? Under omständigheterna, har Israel funnit en rätt fredlig väg ex genom att sluta fred med Jordanien. 

    Själv sover jag godare med vetskapen att Israel har kärnvapen, än att Hamas skulle få tag på kärnvapen. 

    Sedan har Israel gjort visa saker som indikerar fred. De gav ex tillbaka Gaza till Palestina. Huruvida de ockuperar västbanken eller inte, är även upp för diskussion. Israel stödjer sig på på det bindande San Remo-beslutet som författade 1922, där det klargjordes att hela det brittiska mandatet Palestina, skulle vara ett judiskt nationellt hem. De argumenterar därför för att de inte sysslar med en ockupation, även fast detta är vad Palestina vill peka på. Juridiken står här åtminstone på Israels sida. 

    Sedan ska vi ha ett historiskt perspektiv i detta. Vi måste komma ihåg att judarna fördrevs från de områden de nu tagit tillbaka. Talar vi om västbanken finns det även en tydlig skiljelinje länderna emellan. I Palestinas del av västbanken får inga judar bo eller vistas, vilket bryter mot det som San Remo-beslutet statuerade, medan Israels del inte har liknande förbud utan huserar många muslimer. Det säger en hel del om vart det största hatet ligger.

    Att Palestina lidit mer förluster av denna konflikt är inget att snacka om. Frågan är om de i stor mån inte har sig själva att skylla? 

  • Äldre 16 Jan 15:05
    Konstatera skrev 2016-01-16 14:59:26 följande:
    Att Palestina lidit mer förluster av denna konflikt är inget att snacka om. Frågan är om de i stor mån inte har sig själva att skylla? 
    Instämmer med det citerade.

    Föreslår att en tråd i ämnet startas av ev. intresserade.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 16 Jan 15:36
    Konstatera skrev 2016-01-16 14:59:26 följande:

    Angående Israel/Palestina-konflikten. Om du är osäker på om en person är vänster eller höger, fråga dem vilka av dessa två som de stödjer och du har svaret. 

    Men som alltid ligger sanningen någonstans i mitten. Sanningen är den att rätt och fel sedan länge suddats ut och vi har nu länge befunnit oss i en enda lång gråzon vad avser denna konflikt. 

    Israel har helt klart gjort betydande övergrepp på Palestina. Men vi måste också förstå att Israel blivit attackerade redan från starten av staten Israel 1948, och de har sedan dess varit tvugna att vinna varenda konflikt för att försäkra sin överlevnad. Tusentals raketer har riktats mot Israel, och hundratals civila israeler har mördats genom åren i terrorattacker utförda av muslimer. Om ni tror att Hamas inte gladeligen skulle skära halsen av judiska barn om de så kunde, så är ni ute och cyklar. 

    Israel har många gånger gått väldigt långt och har dödat fler, men vilka är vi svenskar att fördömma dem när vi själva inte har en aning hur det är att leva i ett land omgiven av grannar som vill förinta dig? Under omständigheterna, har Israel funnit en rätt fredlig väg ex genom att sluta fred med Jordanien. 

    Själv sover jag godare med vetskapen att Israel har kärnvapen, än att Hamas skulle få tag på kärnvapen. 

    Sedan har Israel gjort visa saker som indikerar fred. De gav ex tillbaka Gaza till Palestina. Huruvida de ockuperar västbanken eller inte, är även upp för diskussion. Israel stödjer sig på på det bindande San Remo-beslutet som författade 1922, där det klargjordes att hela det brittiska mandatet Palestina, skulle vara ett judiskt nationellt hem. De argumenterar därför för att de inte sysslar med en ockupation, även fast detta är vad Palestina vill peka på. Juridiken står här åtminstone på Israels sida. 

    Sedan ska vi ha ett historiskt perspektiv i detta. Vi måste komma ihåg att judarna fördrevs från de områden de nu tagit tillbaka. Talar vi om västbanken finns det även en tydlig skiljelinje länderna emellan. I Palestinas del av västbanken får inga judar bo eller vistas, vilket bryter mot det som San Remo-beslutet statuerade, medan Israels del inte har liknande förbud utan huserar många muslimer. Det säger en hel del om vart det största hatet ligger.

    Att Palestina lidit mer förluster av denna konflikt är inget att snacka om. Frågan är om de i stor mån inte har sig själva att skylla? 


    Israelerna fördrevs från sitt land 70 e.Kr, av romarna. Jag tycker inte det är fel att de får tillbaka sitt land, men då ska detta även tillämpas i resten av världen också. Än i dag har inte all kolonialiserad mark återlämnats till de länderna de tillhör.

    Skulle någon säga att Skåne from nästa vecka ska tillhöra Danmark igen tror jag inte att det hade varit glada miner, tror du? Är det då konstigt att det redan vid start var infekterat, när araberna tvingades på någonting de själva inte ville?

    Israel gör i modern tid samma sak mot palestinierna som romarna gjorde mot dem.
  • Äldre 16 Jan 17:47
    todo nada skrev 2016-01-16 11:22:58 följande:
    Aha, det är bara de som snackar bort barnamördares (Israels) aktioner som "begriper" saker och ting? Du tittade väl på statistiken jag länkade till som förts över alla barn som dödats på vadera sida av konflikten sedan år 2000? Otroligt många palestinska barn som är ett hot mot Israels säkerhet, även under "fredstider".

    Sedan ville du jämföra Stockholm stad och Palestina... Hur många höghus tror du det finns i Palestina? Och hur mycke biyta tror du det hade funnits i Sthlm stad om det inte funnits höghus med lägenheter i?

    En vän till mig från Gaza bodde på en av de säkrare platserna i landet, vet du varför? Hans hus låg så att israelerna sköt bomberna över huset ist för direkt på. Där har du uppfattningen av vad som är en säker plats i Gaza.
    Det vore kul om du kunde titta igenom följande, och kanske ge en liten förklaring.
    www.mintpressnews.com/video-palestinian-child.../
    www.mintpressnews.com/video-palestinian-child.../
    www.theguardian.com/world/2015/dec/24/video-j...
    mondoweiss.net/2015/10/israeli-palestinian-de...
    www.nytimes.com/1988/02/16/world/israel-detai...

    Det vore ju särskilt intressant att få veta varför israelerna behravt palestinska barn levande? Eller hamas kanske sökte skydd bakom dem så de inte hade något att välja på..? Blir du inte spyfärdig av att försvara mördare? Jag hade önskat jag kunde delat med mig av lite bilder på vad Israelerna gjort med palestinska barn, men bilder på hysteriska mödrar som håller ett litet barn i famnen där halva huvudet är borta hade troligen genererat att inlägget hade raderats.
    Det vidrigast jag sett var de 24/7 direktsända sat-sändningar som AlJazeera sände via feeds inifrån Gaza under förra kriget.
    Det var f.ö bara AlJazeera:s reportage-team som stannad kvar i Gaza, så alla bilder som sändes ut i nån nyhetskanal kom från dom.

    Att dom ö.h.t kunde sända är bara det ett hjältmod i sig, israelerna jagade dom hela tiden intensivt med flyg, så dom fick hela tiden flytta runt.
    För dom pejlades in rätt fort, och då angrep israeliskt flyg och bombade sönder husen dom hade befunnit sig i.
    Allt för att försöka slå ut nyhetsbevakningen inifrån Gaza, men dom lyckades aldrig med det.

    Och att se hur israelerna släppte ner sina bombmattor med fosfor över Gaza är fan den vidrigaste krigsförbrytelsen som kan tänkas ut, och det av ett folk som kallar sig civiliserade och demokratiska, fy fan det är så man vill spy.
    Att med berått mod tända eld på civila, barn, kvinnor och t.o.m sjukvårspersonal i arbete med att hjälpa skadade var långt värre att se, än den lilla vietnamesiska flicka (Kim Phúc) som fått napalm på sig av USA:s bombande. 

    Under samma krig så bombade även Isreal FN byggnader med förnödenheter till Gazas befolkning, enbart för att slå ut sändningar med mediciner, sjukvårdsmaterial och mat.
    Även det finns väl dokumenterat.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 16 Jan 17:52
    Rataxes skrev 2016-01-16 14:12:04 följande:
    Du vill uppenbarligen fortfarande inte förstå mekanismen bakom dödsfallen på båda sidor.

    Sedan 2005 har mer än 8000 raketer avfyrats mot Israel. Mångdubbelt fler granater har avfyrats från samma sida. Ni godhetsonanister tycker tydligen att Israel ska sitta still och bara ta emot skiten som Hämnas skickar, och låta dödstalen på den Israeliska sidan öka? Dina hämnasterrorister avfyrar sina fyrverkerier från tättbefolkade områden, godhetsonanisterna tycker att de då ska vara skyddade från vedergällning. Är du medveten om hur idiotiskt ditt resonemang är?

    Detta blir mitt sista svar gällande Israel/hämnas. Trådens ämne är Sverigedemokraterna. Vidare diskussioner tas i en tråd med rätt rubrik.
    Är du anställd av Israels propagandaminestri? Efersom du tycker att Palestinierna bara ska ge upp det israelerna stulit från dom?
    Nä en total EU bojkott av terrorregimen i Israel skulle sitta bra, eller varför inte en global bojkott, när nu nästa alla länder är emot vad dagens israeliska regim håller på med.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 16 Jan 17:58
    Konstatera skrev 2016-01-16 14:59:26 följande:
    Angående Israel/Palestina-konflikten. Om du är osäker på om en person är vänster eller höger, fråga dem vilka av dessa två som de stödjer och du har svaret. 
    Jisses, att så många länder är vänster, ja det må jag säga, det var då en nyhet som skrällde.
    Fakta på det? Ja kolla in FN och vad som hänt där, mer behövs inte för att börja undra hur du fått till det där med höger och vänster.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 16 Jan 18:01

    Fortst på #189

    Eller varför inte England (dom var först med märkningen) och EU, jag menar inte är väl dom speciellt vänster, ändå har dom fått isreals regering att skrika i högan sky, över att deras produkter som framställs på ockuperat område, måste ha en tydlig märkning om det.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 16 Jan 18:30
    Världsmedborgare skrev 2016-01-16 17:47:23 följande:

    Det vidrigast jag sett var de 24/7 direktsända sat-sändningar som AlJazeera sände via feeds inifrån Gaza under förra kriget.

    Det var f.ö bara AlJazeera:s reportage-team som stannad kvar i Gaza, så alla bilder som sändes ut i nån nyhetskanal kom från dom.

    Att dom ö.h.t kunde sända är bara det ett hjältmod i sig, israelerna jagade dom hela tiden intensivt med flyg, så dom fick hela tiden flytta runt.

    För dom pejlades in rätt fort, och då angrep israeliskt flyg och bombade sönder husen dom hade befunnit sig i.

    Allt för att försöka slå ut nyhetsbevakningen inifrån Gaza, men dom lyckades aldrig med det.

    Och att se hur israelerna släppte ner sina bombmattor med fosfor över Gaza är fan den vidrigaste krigsförbrytelsen som kan tänkas ut, och det av ett folk som kallar sig civiliserade och demokratiska, fy fan det är så man vill spy.

    Att med berått mod tända eld på civila, barn, kvinnor och t.o.m sjukvårspersonal i arbete med att hjälpa skadade var långt värre att se, än den lilla vietnamesiska flicka (Kim Phúc) som fått napalm på sig av USA:s bombande. 

    Under samma krig så bombade även Isreal FN byggnader med förnödenheter till Gazas befolkning, enbart för att slå ut sändningar med mediciner, sjukvårdsmaterial och mat.

    Även det finns väl dokumenterat.


    Visst är det så.

    Frun till vännen jag nämner i inlägget du citerade var gravid vid ett tillfälle när de bombade med fosfor. Den pojken ska opereras om två månader, han föddes med hjärtfel. Och de var knappast de enda, många av de kvinnor som var gravida när detta hänt har fått barn som är sjuka på något sätt, vissa mer andra mindre. Äckligt och vidrigt är bara förnamnet.

    Det har begåtts många krigsbrott från Israels sida i konflikten. Vilket sopas under mattan, men med tanke på hur nära Israel står USA är väl det iofs inte särskilt förvånande. Att detta får och fått pågå så här länge är fan i mig en skamfläck i den moderna tidens historia.
  • Äldre 16 Jan 19:15
    http://gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m76236662.html

    Fortsätt diskussionen där istället. För min del är den avslutad här.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 17 Jan 08:51
    Rataxes skrev 2016-01-16 19:15:57 följande:
    gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m76236662.htm...

    Fortsätt diskussionen där istället. För min del är den avslutad här.
    Jag tror få vill deta i din israeliska propaganda, så länge nuvarande terrorregim befinner sig vid makten.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 17 Jan 08:59
    +1
    todo nada skrev 2016-01-16 18:30:58 följande:
    Visst är det så.
    Frun till vännen jag nämner i inlägget du citerade var gravid vid ett tillfälle när de bombade med fosfor. Den pojken ska opereras om två månader, han föddes med hjärtfel. Och de var knappast de enda, många av de kvinnor som var gravida när detta hänt har fått barn som är sjuka på något sätt, vissa mer andra mindre. Äckligt och vidrigt är bara förnamnet.

    Det har begåtts många krigsbrott från Israels sida i konflikten. Vilket sopas under mattan, men med tanke på hur nära Israel står USA är väl det iofs inte särskilt förvånande. Att detta får och fått pågå så här länge är fan i mig en skamfläck i den moderna tidens historia.
    Det beror tyvärr fortfarande ofta på de vidriga brott nazisterna gjorde mot Judarna under 2:a världkriget, men det är på väg att förändras.
    De som då levde är nu snart helt utdöda, skammen gör sig inte längre påmind, så andra generationer kommer mest troligast, att se på Israel på ett annat sätt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Sverigedemokraterna