• Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

Hej! Jag hade igår druckit för mycket alkohol och uppträdde kanske som om jag tagit något och har väldigt irriterade/röda ögon, så polisen körde mig till fyllecell. De fråga om jag tagit några droger och jag svarade sarkastiskt att jag tagit kokain (fråga mig inte varför) jag visste ju ändå att urinprovet skulle vara negativt.

MEN urinprovet visade att jag hade "buprenorfin" i kroppen? Aldrig hört talas om skiten och definitivt inte stoppat i mig något narkotikaklassat så försökte säga att isåfall har jag fått något i drinken men det trodde dom inte. Att jag skämta med kokain trodde dom inte heller. "Jag hade nog bara tur" att det inte visades på snabbtester. Så nu ska det skickas på analys och så ska jag på förhör?

Nu kom jag dock på att jag hade tagit en värktablett jag har på recept "diklofenak T orifarm", kan det vara den som gett utslag tro??

• Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov
  • Anonym (chockad)
    Anonym (hmm) skrev 2016-01-04 18:07:26 följande:

Fick falskt positivt prov i maj, fick en böter i december på 2300kr

Fick du falskt både på snabbtestet och sen labbet?
  • ikna

Du har nolltolerans mot droger men tar dom ändå då och då..
    Hur tänkte du nu?

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 17:24:26 följande:
    Varför ska jag acceptera konsekvenserna för något jag inte har gjort? Har inte rört någon drog så hittar dom det i urinet nu igen så gör jag bara en anmälan att jag blivit drogad på krogen. Sen var det ett ämne jag ALDRIG hört talas om förut, det är väl inte den ultimata drogen man sysslar med eller tar en utekväll antar jag.

Hon sa "blir det positivt på snabbtestet så kommer det bli det på laboratoriet i Linköping med" knappast??

Det kanske dax att tänka efter om du tagit någon annan medicin.
    Annars så ger bara diflonak ge ett falskt positivt utslag på benzos som jag förstod det.

Vet inte när du ska göra en anmälan.
    Men säger inte att du inte ska göra nått, men din trovärdighet är som bortblåst när du sa natt du knarkade med kändisar.
    Hon ljuger om hon säger är det positivt där, så blir det positivt i labbet också.
    Men det utesluter inte att du fått i dig denna medicin, och blir positiv efter labb.

Sällan man hör namnet på substanser, man säger oftast morfin, opioider eller opiater om denna grupp mediciner.
    Sen om det är ultimata drogen eller inte, spelar inte så stor roll.
    En del gillar bli lite mysiga och goa, som man kan bli på dessa mediciner.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 17:20:12 följande:
    Nej det skulle ta typ tre veckor. Jag menade att nu när det blev negativt positivt på snabbprovet så är det en sak för där kan det bli så ibland tydligen men tummarna behöver inte ens hållas nu inför labbet i Linköping eftersom jag inte tagit något och då kan det inte bli positivt när dom gör en grundlig undersökning.

Jag käftade inte dom ställde en fråga och jag svarade skämtsamt tillbaka. Dum fråga får dumt svar. Annars skulle jag säga att jag var väldigt trevlig och samarbetsvillig. Men jag visste ju att jag inte tagit några droger och fatta inte varför dom skulle förstöra min utekväll när jag hade kul på ett lagligt sätt.

Fattade först som det var klart, pga hur du sa det.

Du kanske tyckte det var skämtsamt.
    Men ärligt talat, tycker du själv det är ett bra "skämt" att säga till polisen att man tar kokain.
    Jag skulle säga ett extremt tydligt nej, var nog faan det dummaste och omognaste du kunde säga i en polisstation och i polisers närhet.
    Varför du försvarar ditt dåliga beteende, är för mig ett tecken på en otrolig omognad.
    Ta det som en man/kvinna och inse du var helt dum i huvudet, när du leverera en sådan mening.
    Och vi får hoppas att du lärt dig nått.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-04 18:40:22 följande:

Fattade först som det var klart, pga hur du sa det.

Du kanske tyckte det var skämtsamt.

Men ärligt talat, tycker du själv det är ett bra "skämt" att säga till polisen att man tar kokain.

Jag skulle säga ett extremt tydligt nej, var nog faan det dummaste och omognaste du kunde säga i en polisstation och i polisers närhet.

Varför du försvarar ditt dåliga beteende, är för mig ett tecken på en otrolig omognad.

Ta det som en man/kvinna och inse du var helt dum i huvudet, när du leverera en sådan mening.

Och vi får hoppas att du lärt dig nått.

Nu var ju jag så pass full att jag fick sova i fyllecell inte 6 utan 9 timmar så jag var inte riktigt helt hundra om man säger så. Tror inte ens jag fatta att det var poliser eller att det finns något som heter konsekvenser.
  • Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-04 18:35:43 följande:

Det kanske dax att tänka efter om du tagit någon annan medicin.

Annars så ger bara diflonak ge ett falskt positivt utslag på benzos som jag förstod det.

Vet inte när du ska göra en anmälan.

Men säger inte att du inte ska göra nått, men din trovärdighet är som bortblåst när du sa natt du knarkade med kändisar.

Hon ljuger om hon säger är det positivt där, så blir det positivt i labbet också.

Men det utesluter inte att du fått i dig denna medicin, och blir positiv efter labb.

Sällan man hör namnet på substanser, man säger oftast morfin, opioider eller opiater om denna grupp mediciner.

Sen om det är ultimata drogen eller inte, spelar inte så stor roll.

En del gillar bli lite mysiga och goa, som man kan bli på dessa mediciner.

Har tänkt efter och bara tagit Naproxen och diklofenak. En av varje, lägsta dosen. Även en propavan kvällen innan. INGENTING annat. Så förmodligen en "korsreaktion" eller vad det kallas. Labbet löser detta problem. Och än en gång var jag dyngrak och skulle aldrig sagt det annars men jag fatta väl inte hur jävla dum glappkäft jag var
  • Anonym (chockad)
    ikna skrev 2016-01-04 18:34:24 följande:

Du har nolltolerans mot droger men tar dom ändå då och då..

Hur tänkte du nu?

Noll tolerans var väl att överdriva men inget jag gör ofta typ en gång i halvåret om det bjuds på det men inget mer än så. Men kan det synas på labb kokain som tigs för nästan tre månader sen?
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 18:55:30 följande:
    Nu var ju jag så pass full att jag fick sova i fyllecell inte 6 utan 9 timmar så jag var inte riktigt helt hundra om man säger så. Tror inte ens jag fatta att det var poliser eller att det finns något som heter konsekvenser.

Hoppas att du förstår att jag hänger mig upp på, att du säger du bara skoja.
    Och att du försöker tona ner din dumhet, var en man/kvinna och stå för din dumhet.

Då det är en sak att bete sig så full, men att försvara det nu när du är nykter.
    Låter inte alls bra i mina öron.

Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 18:58:57 följande:
    Har tänkt efter och bara tagit Naproxen och diklofenak. En av varje, lägsta dosen. Även en propavan kvällen innan. INGENTING annat. Så förmodligen en "korsreaktion" eller vad det kallas. Labbet löser detta problem. Och än en gång var jag dyngrak och skulle aldrig sagt det annars men jag fatta väl inte hur jävla dum glappkäft jag var

Är det mer mediciner du tagit?
    Då vi har en ny medicin som kan ge falskt positivt(naproxen och benzo i så fall).
    Har du vart på sjukhus eller annan vårdinrättning och fått medicin?

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-04 22:33:32 följande:

Hoppas att du förstår att jag hänger mig upp på, att du säger du bara skoja.

Och att du försöker tona ner din dumhet, var en man/kvinna och stå för din dumhet.

Då det är en sak att bete sig så full, men att försvara det nu när du är nykter.

Låter inte alls bra i mina öron.

Är det mer mediciner du tagit?

Då vi har en ny medicin som kan ge falskt positivt(naproxen och benzo i så fall).

Har du vart på sjukhus eller annan vårdinrättning och fått medicin?

Var på sjukhus 27 november och fick då sobril samt injektion stesolid novum. Annars bara en tablett Naproxen (det var inte diklofenak såg fel).
  • Anonym (chockad)

Står även att jag fick carbomix och ringer-acetat då. Men det var ju över en månad sen.

Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov