• Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

Hej! Jag hade igår druckit för mycket alkohol och uppträdde kanske som om jag tagit något och har väldigt irriterade/röda ögon, så polisen körde mig till fyllecell. De fråga om jag tagit några droger och jag svarade sarkastiskt att jag tagit kokain (fråga mig inte varför) jag visste ju ändå att urinprovet skulle vara negativt.

MEN urinprovet visade att jag hade "buprenorfin" i kroppen? Aldrig hört talas om skiten och definitivt inte stoppat i mig något narkotikaklassat så försökte säga att isåfall har jag fått något i drinken men det trodde dom inte. Att jag skämta med kokain trodde dom inte heller. "Jag hade nog bara tur" att det inte visades på snabbtester. Så nu ska det skickas på analys och så ska jag på förhör?

Nu kom jag dock på att jag hade tagit en värktablett jag har på recept "diklofenak T orifarm", kan det vara den som gett utslag tro??

• Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 22:57:05 följande:
    Var på sjukhus 27 november och fick då sobril samt injektion stesolid novum. Annars bara en tablett Naproxen (det var inte diklofenak såg fel).
    Det besöket ska knappast ge någon påverkan det som skedde häromdagen.
  • Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-05 02:04:00 följande:

Det besöket ska knappast ge någon påverkan det som skedde häromdagen.

Skönt. En sista fråga. Om man exempelvis skulle ta lite kokain kommer det finnas i urinet cirka 7-8 timmar senare? Har läst att det tar mycket längre tid innan det kan detekteras men det lär dom väl kunna göra på laboratoriet ändå?
  • Anonym (chockad)

Eller skönt vet jag inte, det kunde kanske varit min räddning,

• Anonym (L)

Har inte läst hela tråden men du vet för odlingen vad ämnet är nu. Jag gick på nedtrappning och fick lämna urinprov två ggr/veckan för att se när ämnet skulle vara ute ur kroppen. Från sista intag tog det TRE

MÅNADER innan mina urinprover visade negativt. Tre jäkla månader (!) tog det innan skiten var ute ur min kropp. Vet inte om jag har en konstig kropp som vägrade låta det försvinna men så lång tid tog det. Mådde så kasst under nedtrappningen att det skrämde mig.

Märkligt hur det kunde visa positivt på dig om du inte tagit något. Dom där testerna är ju inte helt pålitliga heller, men oftast så.

Lycka till

• klyban
    Anonym (L) skrev 2016-01-05 02:28:19 följande:
    Har inte läst hela tråden men du vet för odlingen vad ämnet är nu. Jag gick på nedtrappning och fick lämna urinprov två ggr/veckan för att se när ämnet skulle vara ute ur kroppen. Från sista intag tog det TRE
    MÅNADER innan mina urinprover visade negativt. Tre jäkla månader (!) tog det innan skiten var ute ur min kropp. Vet inte om jag har en konstig kropp som vägrade låta det försvinna men så lång tid tog det. Mådde så kasst under nedtrappningen att det skrämde mig.
    Märkligt hur det kunde visa positivt på dig om du inte tagit något. Dom där testerna är ju inte helt pålitliga heller, men oftast så.
    Lycka till

Denna substans ska det inte finnas en chans att detektera i urinen så långt efter.
    Fick du naloxone också?
    Vad menar du med odla, mig veterligen så odlar man inte drogtester.
    Det låter mer som bakterier man odlar.

• ikna
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 20:45:15 följande:
    Noll tolerans var väl att överdriva men inget jag gör ofta typ en gång i halvåret om det bjuds på det men inget mer än så. Men kan det synas på labb kokain som tigs för nästan tre månader sen?
    Nej, kokain syns inte 3 månader efter intag. Den enda drogen som kan visa sig otroligt långt efter bruk är cannabis.
  • Anonym (Mad)

Snabbproverna är ett lotteri.

Labbtesterna, vill ju gärna tro att dom är säkra men fick själv ett felaktigt svar. Pundade en hel del förr och vid ett test fick jag svaret opiater och thc + nått mer som minnet har förträngt.

Jag gick på benzo och amfetamin.

Förväxlade tester kanske, brydde mej inte nämnvärt att bråka om det då straffet är detsamma. (Snabbprovet visade dock rätt i detta fall)

• Anonym (chockad)
    ikna skrev 2016-01-05 08:02:26 följande:

Nej, kokain syns inte 3 månader efter intag. Den enda drogen som kan visa sig otroligt långt efter bruk är cannabis.

Det var kanske inte kokain utan ett ämne med buprenorfin i, då kanske det finns i kroppen längre?
  • Anonym (chockad)
    Anonym (L) skrev 2016-01-05 02:28:19 följande:

Lycka till

Gick du ner i vikt samtidigt? Har läst att vissa droger/THC sitter i kroppsfettet och när man går ner i vikt så hamnat det återigen i kroppen och man pinkar positivt. Jag har gått ner typ åtta kilo sen jag intog det där pulvret så tänker att det kan vara förklaringen.

Men förmodligen är snabbtestet felaktigt.
  • klyban
    ikna skrev 2016-01-05 08:02:26 följande:

Men bara vid omfattande konsumtion under lång tid.
    Vid ett tillfälle så handlar det om 8-10h som man har spårbara mängder THC i blodet.
    Och metaboliter kan man se 2-7 dagar efter ett röktillfälle i urinen.

Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov