• Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

Hej! Jag hade igår druckit för mycket alkohol och uppträdde kanske som om jag tagit något och har väldigt irriterade/röda ögon, så polisen körde mig till fyllecell. De fråga om jag tagit några droger och jag svarade sarkastiskt att jag tagit kokain (fråga mig inte varför) jag visste ju ändå att urinprovet skulle vara negativt.

MEN urinprovet visade att jag hade "buprenorfin" i kroppen? Aldrig hört talas om skiten och definitivt inte stoppat i mig något narkotikaklassat så försökte säga att isåfall har jag fått något i drinken men det trodde dom inte. Att jag skämta med kokain trodde dom inte heller. "Jag hade nog bara tur" att det inte visades på snabbtester. Så nu ska det skickas på analys och så ska jag på förhör?

Nu kom jag dock på att jag hade tagit en värktablett jag har på recept "diklofenak T orifarm", kan det vara den som gett utslag tro??

• Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov
  • Anonym (chockad)

Men kan man spåra liten mängd kokain genom urinprov redan sju/åtta timmar efter intag? Tar det inte typ 12 timmar innan "bensoylecgonin" hamnar i urinet?? Långsammare än andra droger?

• Anonym (chockad)

Men kan man spåra liten mängd kokain genom urinprov redan sju/åtta timmar efter intag? Tar det inte typ 12 timmar innan "bensoylecgonin" hamnar i urinet?? Långsammare än andra droger?

Flygfotogen skrev 2016-01-05 15:53:10 följande:

Är huvudet dumt så får man lida. Lycka till, TS.

Ja extremt pantad tur man lär sig att man ska knipa igen kakhålet i fortsättningen. Sen kan jag omöjligen dömas för narkotikabrott utan att ha tagit någon substans överhuvudtaget men har ju fått gå och oroa mig i onödan, men samtidigt lärt mig nya kunskaper sååå
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 16:07:18 följande:

Ja extremt pantad tur man lär sig att man ska knipa igen kakhålet i fortsättningen. Sen kan jag omöjligen dömas för narkotikabrott utan att ha tagit någon substans överhuvudtaget men har ju fått gå och oroa mig i onödan, men samtidigt lärt mig nya kunskaper sååå

Kan man påvisa droger vid det utökade testet, så kommer du ha en till det närmaste obefintlig chans att komma ur den.
    Speciellt att du börja tjafsa om kokain, då din trovärdighet är till 100% bortblåst.
    Och då komma med "efterkonstruktioner"(som de kommer se på det), blir mer en roande del av dagen.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-05 16:12:51 följande:

Kan man påvisa droger vid det utökade testet, så kommer du ha en till det närmaste obefintlig chans att komma ur den.

Speciellt att du börja tjafsa om kokain, då din trovärdighet är till 100% bortblåst.

Och då komma med "efterkonstruktioner"(som de kommer se på det), blir mer en roande del av dagen.

Nej jag förstår att jag inte kommer kunna ta mig ur detta även om det blir felaktigt positivt igen, och jag har bara mig själv att skylla jag vet. Men det jag undra var om kokain verkligen kan synad sju timmar efter intag i urinet? Det tar väl längre tid än så för just den drogen jämfört med andra att visa spår?
  • Anonym (chockad)

Och isåfall är jag kanske körd. Då kan dom säga att det inte går att se i urinet för provet var för tätt inpå ruset men eftersom jag sagt att jag tagit det så har jag erkänt iallafall? Eller funkar det inte så?

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 16:32:58 följande:
    Nej jag förstår att jag inte kommer kunna ta mig ur detta även om det blir felaktigt positivt igen, och jag har bara mig själv att skylla jag vet. Men det jag undra var om kokain verkligen kan synad sju timmar efter intag i urinet? Det tar väl längre tid än så för just den drogen jämfört med andra att visa spår?

Jag tror inte det kan bli ett falskt positivt i ett labb om man gör riktigt.
    Det är bara dessa stickor som reagerar på droger, som även reagerar på andra ämnen.
    I ett labb kollar man rent fysiskt i vilka ämnen som finns i din urin, via tex en spektralanalysmaskin eller vad de nu använder sig av.

Alla droger tar sig tid att synas i urinen.
    All beror på hur snabbt det metaboliserar sig till det man testar efter.
    Man söker väldigt sällan efter psykoaktiva substanser i urin.
    Utan det är till det närmaste enbart icke aktiva metaboliter, finns säkert nått undantag.
    Men ändrar inget på de vanliga drogerna.

• Anonym (B)

Men vadå kan man hamna i fängelse om polisen hittar droger i ens blod? Även om man inte har något på sig? Man kan ju lika gärna ha varit i Amsterdam och rökt på dagen innan t ex.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-05 18:23:41 följande:

Jag tror inte det kan bli ett falskt positivt i ett labb om man gör riktigt.

Det är bara dessa stickor som reagerar på droger, som även reagerar på andra ämnen.

I ett labb kollar man rent fysiskt i vilka ämnen som finns i din urin, via tex en spektralanalysmaskin eller vad de nu använder sig av.

Alla droger tar sig tid att synas i urinen.

All beror på hur snabbt det metaboliserar sig till det man testar efter.

Man söker väldigt sällan efter psykoaktiva substanser i urin.

Utan det är till det närmaste enbart icke aktiva metaboliter, finns säkert nått undantag.

Men ändrar inget på de vanliga drogerna.

Okej tack för dina svar. Alltså finns det chans att ifall jah skulle fått i mig kokain så kan det ändå bli negativt i ett labb för det inte hunnit ta sig till urinen än? Och då kan jag ändå bli dömd för mitt erkännande men att urinprovet var för nära själva intaget kanske dom antar då. Jaja får se.
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 18:34:17 följande:
    Okej tack för dina svar. Alltså finns det chans att ifall jah skulle fått i mig kokain så kan det ändå bli negativt i ett labb för det inte hunnit ta sig till urinen än? Och då kan jag ändå bli dömd för mitt erkännande men att urinprovet var för nära själva intaget kanske dom antar då. Jaja får se.

Erkännande går alltid ta tillbaka, så det i sig behöver man inte oroa sig över.
    Sen hur snabbt kokainet blir till metaboliter som går spåra i urin, har jag för tillfället inte tillräckligt med kunskaper om.

Men vet en del som rökt på och polisen kommit dom på bar gärning.
    Men sen har de pissat negativt.
    Så det borde tyda på att i alla fall cannabis tar par timmar innan metaboliterna av THC når urinen.

Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov