• Mika86

BF Augusti 2016

Välkommen o Grattis Linda

Jobbigt för er som ha nässpraybekymer, aldrig behövt det tack o lov men hoppas ni inte få för stora bekymmer.

Ni som fått stora barn, hur stora va de?

Jag ha gjort två tul o de har inte stämt, ena skulle väga 3,5 fullgången o vägde 3898 bf-8, en skulle väga 4 fullgången o vägde 3580 bf-35 hon vägde enligt tul 2,7 en vecka innan hon föddes.

Så litar inte alls på tul, hade en kompis som inte fick föda vaginalt för bebisen va för liten, vägde över 1 kg mer än beräknat, en annan där vägde bebisen 2 kg mer än beräknat

• Mika86
    minMonchichi skrev 2016-04-10 12:43:27 följande:

Hej! Jag har ingen aning om var någon kommer ifrån, mycket annat har vi ju pratat/läst, men inte så mycket det. (har visserligen missat ca tre dagar o ca 170 inlägg, men skummat igenom lite)

Östersund här i alla fall

Kan inte alla skriva var ni bor?! Vore kul att se!

Håller med, varit jätte kul även om min geograft inte är den bästa

Jag bor iaf i södra kronoberg på gränsen till blekinge (Tingsryd kommun)
  • Mika86

Jag har aldrig läckt nån mjölk alls innan med nån av barnen, med första barnet fick jag sova med bh o handdukar o byta inlägg i bhn flera gånger/dag, med de andra fyra barnen har jag inte ens använt inlägg då det bara läckt vid amning om brösten varit jätte fulla

• Mika86
    Mulan91 skrev 2016-04-11 10:50:37 följande:

Folket! Har ni börjat köpa graviditetskläder? Jag börjar känna att mina kläder inte passar längre...

Jodå,köpte första byxorna en eller två veckor innan jul då va de gamla för trånga.

Nån som har erfarenhet av lite prematurfödsel?

Ska till BM på onsdag o undrar om man kan be henne kolla tappen typ från v 30 eller nåt?
  • Mika86

Aldrig själv upplevt nåt negativt, tack o lov, men hört många som fått det tyvärr.

Finns nog rätt många bitterfittor här, verka så iaf.

Skit trist.

Snuttispluttis sånt kan min gubbe med säga fast med glimten i ögat vi är väl såna, gillar att retas så även att vi inte menar det

• Mika86

Snuttispluttis oj shit, alltså säger man ju inte, särskilt inte till en gravid med alla dessa hormoner, jag hade blivit galen.

Tror säkert att du är super fin som alla andra gravida

Vissa dagar ha jag problem med händerna, varit så i tre eller fyra graviditeter men försvinner sen ett litet tag efter förlossningen som tur är

• Mika86

Mulan91 om o när du uppdatera bf listan så få du gärna ändra mig till 25e (11e innan) o att det är en pojke

Idag ca jag hos BM o försökte lyssna på hjärtljuden men va en rejält busig kille som flyttade sig så fort vi hittade honom.

Gått ner 6,5 kg

• Mika86

Här har jag bf 25e o är då i v 39+6, "byter" alltså vecka varje fredag

Känner mig lite avundsjuk på er som känner bebisarna så mycket, har moderkakan fram så känner honom knappt, kan dock se på magen när han flyttar sig från typ höger till vänster, ändå är han jätte livlig o får runt som en boll

• Mika86

Hallonpajen, känns ju lite trist när man känner det så svagt men huvudsaken är att man känner ju. Här ha gubben inte känt honom än men sett honom

HazelGrace, är svårt med namn ju, men kolla alla olika namnidor på nätet o försök hitta nåt där kanske.

Våra barn hade 16 pojknamnsförslag så blev röstning sen, blir en Robin.

Förstår att ni inte vill ha det namnet då, varit likadant här med vissa namn.

Lebocarma, grattis o välkommen.

Vilken chock att få veta det så sent.

Ungefär samma ålder på barnen här 10 i maj, 7,5 år, 5,5 år. 3 år o 1 år fyra pojkar o en flicka

• Mika86

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

Svar på tråden BF Augusti 2016