• Mika86

BF Augusti 2016

Zarizen har du nån koll på hur många minuter det innebär?

• Mika86

Nu hittade jag tiden 3-5 minuter bara, trodde det va längre tid, då hade jag sen avnavling med de två senaste barnen (30 min o typ 5-7 minuter) så känns ju bra.

Men inte riktigt fattat vad det är som är bra egentligen? Nåt om adha läste jag o lättare att få moderkakan att släppa men vad mer

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-23 21:18:52 följande:

Usch tråkigt med illamående ! Har du halsbränna oxå?

Nä tack o lov, räcker gott med förmiddagsillamående, få va glad att det inte är värre.

Har du mycket problem med båda delarna?
  • Mika86

Här ha vi:

V 10 inskrivning

V 12 kub

V 18 rul

V 23 BM kontroll

Känns långt mellan tycker jag men nu bli det ju tätare

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-23 22:55:38 följande:

Mådde lite illa idag efter lunchen faktiskt hopps att det bara är nåt tillfälligt. Ja halsbränna har jag så gott dom varje dag, inte så extremt men lite jobbigt ändå...

Usch din stackare, påfrestande även om det inte är extremt ju.

Jag få va glad att jag ändå ha så lätta graviditeter, eller är det för att jag är anpassningsbar
  • Mika86

Skattenmust nä fy ska det aldrig få va bra för dig

Hoppas det blir bättre snart.

Otroligt stark tös du ha i magen så tror inte det finns nåt som påverkar henne.

Har aldrig varit gravid när allt varit som tuffast utan blivit gravid kort efter eller ha barnen varit små

• Mika86

Skattenmust ha med hört sånt men vet inte hur pass det stämmer, finns säkert ingen bevisning heller.

Jobbigt att må dåligt av sorg ändå ju.

Här är det bara BVC som kommer på hembesök, bruka va första besöket efter hemgång som de kommer hem

• Mika86

Skattenmust, trött jag med o skrivet hälften

Alltså typ bevisning för att MF berodde på att man va ledsen/stressad eller sånt

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-04-24 12:57:54 följande:

ahaa, hehe när jag har inte heller sett det..min man sa till mig- i mitt land där bombas det varje dag, barn å människor slaktas och vi får ändå många barn i familjerna, det är stressigt å svårt. Samma som när mamma dog, då var ju min syster gravid och hon sörjde mest av oss alla..

Tror att det är typ en tillfällighet att man få MF i samma veva isf.

Om det legat nåt i det så borde det inte födas några barn alls i vissa länder.

Tror du kan va rätt lugn med tanke på vilken kämpe du gå i magen
  • Mika86

Kela jag ha packat den nästan helt, bara mobilladdare o kamera kvar.

Gjorde en lista o sen bockat av de saker jag lagt ner.

Min gubbe o barnen här gillar att känna lillebror röra på sig, barnen tycker det är häftigt o ska bråka om vem som tar mest plats på magen.

Gubben är rätt så van att känna sparkarna, har ju typ varit gravid alla årtal sen 2005 (hoppade över 09)

Svar på tråden BF Augusti 2016