• Mika86

BF Augusti 2016

Skattenmust skönt att det börjat lägga sig iaf, hoppas det kan fortsätta hjälpa dig.
    Min tredje graviditet fick jag t.o.m sova med bältet på kunde knappt vända mig ändå o utan kunde jag inte vända mig.

Nael12 ha för mig att två streck betyder flicka men väldigt osäker, googla om det, finns nog massa där

Nmg vi berättade i v 10 (19 nu) då jag inte kunde dölja det längre, va jätte svullen o så få jag mage rätt fort

• Mika86

Skattenmust bara lite i ryggslutet ibland men ska inte klaga.
    Ha haft lite varje graviditet men tredje va värst, glad att det inte blivit så eller värre, då kunde jag inte ens gå 500 meter utan att va sängliggande så posten hämtade jag inte utan bil på typ 20-25 veckor.
    Trist att du inte känner henne idag men kommer kanske mer aktivitet imorgon.
    Igårkväll kände jag Plutten mycket, massa buffar när jag petade på magen 

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-15 17:59:26 följande:

Oj, ja vi får hålla tummarna tills tårna krullar sig att du ska slippa nu, jag känner mest i ryggslutet och att det ibland skjuter iväg som en stråle ner bakom skinkan.

Jag börjar vänja mig nu att hon "gömmer" sig vissa dagar. hehe meeen va härligt för dig att få känna ditt lilla frö  , 

Jag undrar en sak, dom små övningarna jag gjorde idag, typ böjde mig fram med armarna neråt golvet böjde mig åt sidorna och tränade magmuskeln, i max 15 min, det var inte mer, hur i hela helvete kan smärtan i ryggen förvärras så av det?

har inte ont någon annanstans, mja liite vid blygdbenet bara..

Jag får väl ändå hoppas att en sjukgymnast vet vad hon gör...

Hoppas med det, eller ja lite kommer man ju få men kan va bara lite, jag klarar mig bra utan mycket

Supermysigt att känna dessa små buffar.

Ja du det låter konstigt men blev kanske uttöjt på nåt vis, de böt ju veta vadde gör, ska du dit fler gånger så få du ffråga om detdka göra ont efter.

Jag gick på vattengympa, det va jätte skönt, det gjorde inte lika ont efter o även dagen efter va bättre
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-15 19:35:25 följande:

jaaaa nu känner jag lillan :) haha det förstår jag verkligen, detta är min första gng trots 2 barn sedan innan, å det är lite jobbigt men värt det trots allt :)

Jag har ringt nu å frågat flera väninnor som gjort samma sak, gått på sjukgymnastik pga foglossning, en svarade att hon fick så ont efteråt att hon tappade känseln i foten men att det är bra övningar, men jag ska inte gå fler gånger, fick med mig ett program hem.

En nyfiken fråga, eller 2, Vem lagar maten hemma hos er, och har någon riktiga cravings?

Själv äter jag konstant, hahaha å min man lagar supergo stark mat :)

Underbart att känna henne .

Jobbigt ja men värt precis allt det onda.

Oj fy vad otäckt att det blev så, man tycker det borde ta bort smärtan o inte ge mer.

Hoppas du bli hjälpt av nåde bältet o övningarna.

Här lagar vi båda maten eller oftast iaf, är när det är nåt speciellt som en av oss lagar, typ pappas köttförssåseller mammas kött, potatis o Gräddsås.

Inte några jätte cravings men nudlar o äta ofta för att hålla illamåendet i schack.

Nåt jag däremot har skitsvårt att äta så är det köttfärs
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-15 21:25:01 följande:

Fina bebismagar!

Vi har inte börjat fota magen än. Kändes meningslöst medan det bara var svullna tarmar och sånt. Tänker nog börja till helgen dock :)

Och jag har en rätt speciell situation för jag är mammaledig utan jobb :P

Flyttade till ny stad pga nytt jobb för min man och då sa jag upp mitt gamla jobb, blev sjukskriven hela grav. pga psoriasis och sen mammaledig.

Går tre månader utan lön eller ev sjukskriven och sen mammaledig igen. Andra regler i Norge än i Sverige med sånt där.

Ungefär som en annan fast jag har bara varit mammaledig, fixat så dagarna räckt till syskon kommit, i 2-2,5 år har dagarna räckt.

I september har jag faktiskt varit mammaledig i 8 år, sen andra barnet föddes.

Trist att behöva gå tre månader utan pengar
  • Mika86

Emmasofiabe lika bra att ringa o kolla, fast ibland vet de inte om sina egna regler.

Jag hade ett säsongsjobb som varade i några månader o började i samma veva som jag blev gravid o de räknademin fp på det jobbet, tog studenten i juni o fick jobbet i september så va enda jobbet jag hade iofs

Med fem sjuka barn (bara en som kräker nu) så ha vi isolerat oss i tvrummet uppe, rätt lugnt med andra ord så började knåpa ihop bbväskanlistan sådär 10 veckor innan den packas.

Men nu känner jag mig som en förstfödeska, vad bör man packa ner för kläder till bebis? Långbyxor o långärmadbody, alltså tunna, är väl bra eller ska man ha korta kläder?

• Mika86

Skattenmust men även att du inte klagar så lider jag med dig, fy att ha så ont.

Åh kyckling är ju jätte gott, inte ofta vi äter det då gubben inte tål det o vi är för lata för att laga två olika rätter för ofta, haha.

Konstiht egentligen hur konstig aptiten blir bara för att man är gravid.

Skönt att jag tänker rätt sng kläderna

Vi ha tre vintrrbarn som vi haft nakna i vagnen i fönstret för dr va gula men är ju inte vanligt att få gulingar sommartid så behöver ju mindre sol än de andra behövt.

Visst det bli ju tunnare kläder men så varmt gå de nog inte på fl o BB här

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-16 10:43:41 följande:

HAHAHAHAAHAH Gulingar, nu dööööör jag !!!! 

Ja kyckling är supergött, ahaa tur att min man älskar det, för det är för det mesta han som lagar den, haha men igår var det jag. Ja alsp i augusti så är det ju fortfarande varmt förhoppningsvis, men jag kommer ta på min lille tjej en långärmad body just hem från bb iallafall då allt är s nytt för dom små.

Lägger upp gårdagens middag på bild, DETTA är min stora cravings nu.Med risk att det kommer 2 bilder, fattar inte varför det blir så-

Haha men stämmer ju, de blir ju gula

Minstingen fick t.o.m sola så hon va jätte gul.

Jo så jag med tycker, de behöver ju skydd, är skillnad om de är inne o jätte varma, i bilen hem bli det ju inte så varmt heller.

Åh det såg ju supergott ut.
  • Mika86

Skattenmust ja precis o så känsliga,få bli en tunn filt med i vagnen istället för de tjocka vi hafttilldeandra haha känns lite nytt detta med sommarbebis.

Lika bra det, är medans du kan.

Kela1981 usch vad jobbigt att ha såna problem inför lämningen hoppas det fortsätter gå bra nu, hoppas kan man ju

Kan ha liknande problem med vår 5-åring, fast han gör allt i 190.

Du gör rättigheter att va hemma då kan nog bli väldigt tufft o jobba med, fast beror på vad man ha för jobb med iofs.

Jag ha räknat med en väldigt lugn o stilla sommar så man gå gå gravid till andra halvan av juli iaf

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 13:58:37 följande:

Oj, vad bra att man kan fixa och vara mammaledig så länge! Norge har rätt bra system, men är mindre dagar och lite mindre flexibelt än i Sverige. Sen räknas mammapengarna på senaste perioden så ju fler barn man skaffar efter varandra desto mindre pengar blir det :/ Kommer nog bli sjukskriven pga foglossning sista månaderna. Ska vara på min läkare om det iaf. Går ju inte stå som arbetssökande när jag inte kan gå/stå eller göra nåt fysiskt längre än 20 min..

Jo det har faktiskt varit jätte skönt att varit så delaktig i småbarnsåren.

Oj vilken skillnad mot här, är det mindre än 2,5 år mellan då få man samma följer högre.

Usch vad drygt att behöva bli sjukskriven för nåt sånt men hoppas det bli lugnare när du är sjukskriven.

Nej det finkar ju inte alls 20 minuter är ju långt ifrån halva arbetsdagen med,skulle va lagom rörligt o fritt jobb då
Svar på tråden BF Augusti 2016