• Mika86

BF Augusti 2016

Moorii skrev 2016-08-02 10:11:43 följande:
    Ja, hörrni, det blev en augustibebis! Blev igångsatt i lördags, och först igår, 22:48, kom han ut. Världens vackraste lilla pojke <3

Stort grattis så skönt att ha honom på rätt sida nu
  • Mika86

Moorii vad kul att läsa även att det blev så dramatiskt i slutet. Vad bra att du åkte in o att de upptäckte att vattnet va borta. Det är helt klart värt smärtan både som gravid o födande. Anlili vad spännande o lycka till, få hoppas att du strax har bebisen på utsidan Va hos BM idag, sista besöket då inget nytt bokades då de ändå gör ctg o blodtryckskoll på bedömningen på måndag, först igår insåg jag att det faktiskt är nära nu, det känns jätte konstigt o ha svårt att fatta det, har ni andra lika svårt att förstå det som jag har?

• Mika86

Grattis till både anlili o Mal mal så underbart. Här är både babyskyddet o fl väskan i bilen redan , extra nojjig tror jag bara för att jag slappnade av förra gången när jag fick min igångsättningstid, nu verka jag gå till jul skämtåsido men har inga förhoppningar alls inför måndagens bedömning. Tycker det låter som en jätte bra idé med nya listan sen o fortsätta följas. Kul att höra från dig igen skattenmust o extra kul att höra att du må så bra. Kissa ha jag gjort varje natt i säkert en två månader o minst tre gånger, gärna extra många under de timmarna jag är vaken på nätterna

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-08-05 21:22:21 följande:
    Varför har du inga förhoppningar inför måndag? Var det inte tal om igångsättning?

Jo fast bara om jag är tillräckligt mogen, hade jätte gärna blivit igångsatt redan då men är man inställd på det så blir man ju grymt besviken om det inte blir. Tror det blir en bedömning till om inte två, blir säkert ingen igångsättning förrän veckan efter då vi inte har så lätt med barnvakt då
  • Mika86

Tack kela tror det är bättre att va inställd på att åka hem lika gravid som när man åkte hemifrån. Min bm sa i tisdags att inom 1,5 vecka är han född, känns konstigt Nmg är inte alltid de fixerar sig förrän vid fl på en omföderska. Konstigt att säga nu men man saknar faktiskt magen sen, just nu kan jag inte förstå hur men lärt mig att man gör det

• Mika86
    Curlingmorsan skrev 2016-08-06 18:34:14 följande:
    Kl 13.52 kom världens finaste Lillebror.

Stort grattis till er fina prins. Hoppas ni mår bra
  • Mika86

HJohannesson hoppas verkligen bebisen vill komma ut nu. De bruka komma när man minst anar det ju. Detta med besök så är vi rätt skonade från det, både som höggravid o nyförlöst. Men förstår er som ha så dryga besökare, man är ju inte varken pigg eller fräsch just nu o inte som nyförlöst heller. Idag va jag på igångsättningsbedömning o tappen va mjuk, lite bakåt men han kunde få in fingrarna, va lite hårdhänt för att få den att mogna fortare men imorgon kl 10 har vi tid på fl Nu blir det sista badet på ett par veckor

• Mika86

Misszandra ja jisses vilken svärmor du har förstår att du är slut efter en sån helg,vem hade inte varit det. Man vill ju själv lära sig föräldrarollen o inte bli tillsagd. Sen tyckte jag att det va superkul att det inte blev en jätte bebis just bara för att hon trodde det

• Mika86

Tack tjejer Kela bara på de, så ska det ju inte va, de kan ju dra ut på ett jobb hur länge de vill då. Sen bör de veta att man jävlas inte med en som är gravid. Man är ju faktiskt värre än en ettrig terrier som gravid När jag väntade förra barnet så hade vi en diskmaskin som läckte pga söndrig list, den va typ 1 åt o det fick whirlpool verkligen höra, slutade med att vi fick listen gratis då det dröjde med leverans. Moen du låter inte alls löjlig, snarare din svärmor som är det om nu nån ska va det. Din dotter o dina bröst, punkt slut lixom. Man hindrar väl aldrig nån från att amma, ja bortsett från om mamman är påverkad av droger eller alkohol typ. Är en sak att låna o hålla en stund men att "kidnappa" bebisen är definitivt inte okej

• Mika86

Tänkte bara meddela att min graviditet äntligen är över. Nu är "raketen" Robin här efter mycket om o men. Blev igångsatt igår kl 11 men cytotec, kl 17:15 fick jag svaga smärtsamma värkar (kunde ändå sova utan problem) Kl 23 va jag öppen 3 cm o tappen mjuk o bakåt, kl 10 idag va jag öppen 4, fick då veta att de skulle ta hål på hinnorna. Kl 12 fick jag onda värkar att andas mig igenom o väntar o väntar då fl tydligen va fullt. Kl 13 kommer en bm o hämta oss på bb. Kommer till fl o hon ska sätta ctg o förbereda lite. Är då öppen 8 cm o tappen utplånad. Få lustgas ca 13:10 Runt 13:35 (tror jag) känner jag ett väldigt tryck neråt, hmmm vattnet hade ju inte gått (hon hade inte hunnit ta hål ens) Ringer på klockan, gubben lyfter på filten o inser att det snart är över. I samma sekund som de öppnar dörren är det en slashfontän med vatten ner på golvet o huvudet är ute. Inget alls förberett men ut kom han ändå. 3560 gram o 51 cm 15 dagar innan bf 💙👣

• Mika86

Tack 😃 jo när han väl ville ut så va det direkt. Han är faktiskt minst av alla våra barn även hon som kom i v 35 Vi mår bra båda två o vilar nu upp oss på familjebb inför morgondagens hemgång

• Mika86

Grattis på födelsedagen kela Hoppas vräkningen går igenom, hade ju varit häftigt, vilken present Lycka till HJohannesson, hoppas det går snabbt o bra. Jag är med en sån som blir galen av att va still o så har alla mina spontanstartade fl varit på natten så inte varit rädd för att göra saker på dagen heller, inte åka för långt iväg men allt annat ha jag gjort Är typ 1 av 10 fl som börja med vattenavgång då är nog att man ska va mer rädd att få värkar när man är på fel ställe. Idag fick jag o Robin raket komma hem helt underbart att få va hemma, lättare att slappna av o vila hemma tycker jag

• Mika86

En kompis som fyllde år igår o idag gick jag veta att han o Robin inte bara är födda på samma dag utan de va lika långa o vägde lika mycket med, vilket sammanträffande, inte många kompisar som lyckas med det

• Mika86

Haha sorry, grattis MULAN 😂 Ja det är nog inget vanligt, bruka ju va nåt gram eller cm som skiljer. Ja ang värkar, det är väl olika från olika person med men kan ju beskriva hur det varit för mig. De ha varit som typ krampliknande mensvärk längst ner i magen, i mitten där typ. Blivit värre o värre ju närmare krystvärkarna man kommer. De håller i sig typ en minut o sen helt lugnt mellan o man kan somna till. Krystvärkarna är liknande fast det känns lindrande att krysta, jag har dock vid nr 4 o 6 typ trott att jag bara spänner mig konstigt, men är nog för att hjärnan ignorerat att det varit just krystvärkar

• Mika86

Lider med er tjejer som fortfarande är gravida, det är skit jobbigt men det bruka dra igång när man minst anar det. Även att det är sjuk jobbigt i slutet så är jag ändå lite avundsjuk på er, ni har förlossningen framför er o jag hade gärna upplevt det nu igen o imorgon blir pojken en vecka 😁

• Mika86

Har verkligen inte varit här inne på länge, 332 olästa inlägg. Det har helt enkelt varit för jävla mycket nu, dödsfall, ljumskbråck, viktproblem o jobbig bouppteckning. Hur har det gått för alla, hur mår ni o bebisarna får ute? Hur har det gått för er stackare med svärföräldersproblem?

• Mika86

Läst massa inlägg igen o kommer inte ihåg vem som skrev vad. När jag läser om allas släktproblem, fy så trist men det får mig att minnas tillbaka på när vi fick första barnet, jag va väl feg med o sa inte alltid ifrån heller men när vi väl satte ner foten mot de som gjorde "fel" så blev det bättre men illa att man ska behöva bli flyförbannad. Vi har en pojk som knappt vill ligga i vagnen o sova alls, hänt några gånger att han sover själv, han är riktigt närgången men det är mysigt med på ett vis. Sen vägrar han ligga på rygg, sidan är det enda som duger.

Svar på tråden BF Augusti 2016