• Mika86

BF Augusti 2016

Bf 11/8

Är 29 år o är sjätte barnet.

Mår illa vissa dagar o är konstant trött

• Mika86

Idag är första dagen med illamående till o från hela dagen annars bruka det bara va morgon o lite förmiddag.

Spännande, se om det bli bebis den 11e, inte lyckats pricka bf innan.

Vart bor alla?

Själv bor jag i södra småland

• Mika86

För vår del har vi alltid tyckt att det är viktigt med delaktighet o närhet även mellan syskonen, då har de känt att de är stora o duktiga.

Beroende på barnets ålder med så klart.

När yngsta va liten hjälpte alla barnen till att mata med flaska.

Annars ja blöjbyte,välja kläder för dagen o ja typ vad de vill hjälpa till med, kanske bara mysa i soffan räcker ena dagen.

• Mika86
    smugs skrev 2016-01-10 14:18:36 följande:

Härligt det låter Mika86. Det ger så mycket att ha syskon. Hur många år är det mellan dina barn? Och väntar du 3e nu?

Jo det gör det, även att det är bråk med ibland.

De är 9,7,5 o de minsta fyller snart 3 o 1

Längst är det 2 år o 4 månader mellan o kortast 2 år o 6 dagar.

Nu bli det ca 1 år o 7 månader
  • Mika86

Grattis jennor83

Vi gick ut med det i fredags, kände att det inte funkade att dölja magen längre, ändå v 10 då så kändes ändå okej, även om jag egentligen velat vänta till efter kub.

Jag är fortfarande mammaledig tack o lov.

Första barnet fick jag berätta jätte tidigt pga att jag spydde vid varje måltid

• Mika86
    Nästanpålandet skrev 2016-01-11 09:20:08 följande:

Hej jag hoppar in här jag med om det är ok 

jag är 36 år och väntar mitt fjärde barn.

känns helt underbart trodde inte jag skulle bli fler barn för mig.

Men har träffat en ny man som väldigt gärna vill ha barn.

Det är är 7 år sedan jag var gravid sist så det är ett tag sen.

Kan inte minnas att jag mådde så här illa! 

Grattis o välkommen

Kul att det är fler med många barn

Hoppas du börja må bättre snart
  • Mika86

Här r tröttheten ihållande o illamåendet blivit värre, kräker varje morgon o ibland illamående hela dagarna.

Va på inskrivning igår o fick tid för kub om tre veckor.

Nån mer som varit på inskrivning?

• Mika86
    Nästanpålandet skrev 2016-01-13 09:35:15 följande:

Jag fick min tid januari 28 var den första lediga tid som fanns. då kommer jag vara i vecka 10 eller vecka 11

Gör man ett vaginalt ultraljud då? eftersom det är så tidigt jag kommer inte riktigt ihåg någon som vet?

Nej det är på vanligt vis

Gjort kub med två av barnen runt v 11-13 o vara varit på magen
  • Mika86
    Mulan91 skrev 2016-01-13 15:14:07 följande:

Min inskrivning är den 3:e Februari haha långt kvar :( är väl nånstans vid v.11 då. Men har man ultraljud redan? Förra graviditeten för flera år sen fick jag bara göra den senare i v.18 eller vad det var..

Det där med att berätta för de andra barnen är pirrigt! Spec med så pass mycket äldre, min mans dotter är 13. Kramar!

Mitt illamående är skumt :o fram och tillbaka hela tiden. Idag är lugnare än igår... Än så länge.

I kronoberg har vi kub i v 11-13 o sen rul v 18-20.

Klart man inte tackar nej till o se Plutten tidigare.

Dock inte alla län som erbjuder kub, har infördes det 2012
  • Mika86
    Anonym (Fyran) skrev 2016-01-13 22:50:33 följande:

Hej. Jag plussade idag. Har inga gravid symptom förutom illamående som kom idag. Har oregelbunden mens så har inte tänkt på att den inte dök upp. Vet inte bf men i slutet av augusti väntar vi vår fyra. ????

Grattis o välkommen hit

Jag ha inga cravings än iaf

Har haft samma BM sen vi flyttade hit 2007 så hon ha varit med om fem av våra sex barn, känns jätte bra, gärna haft henne hemma under förlossningen men man får ju inte det.

Kub gör jag mest bara för att få se den lille o att allt ser bra ut, aldrig tänkt så på om det skulle va nåt
Svar på tråden BF Augusti 2016