• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Om ditt SF-mått ökar onormalt mycket (eller lite) en tid kommer de göra ett tul för att uppskatta storleken på bebisen och kolla läget där inne. Följer måttet en normal kurva finns det ingen anledning att tro att bebisen skulle växa för mycket eller för lite. Sen kan man ju få stora eller små barn med normalt SF-mått också.

• Nmg

Ok! Ska bli spännande när de börjar mäta magen.

Snuttispluttis skrev 2016-04-11 07:18:32 följande:

Om ditt SF-mått ökar onormalt mycket (eller lite) en tid kommer de göra ett tul för att uppskatta storleken på bebisen och kolla läget där inne. Följer måttet en normal kurva finns det ingen anledning att tro att bebisen skulle växa för mycket eller för lite. Sen kan man ju få stora eller små barn med normalt SF-mått också.

• Mulan91

Folket! Har ni börjat köpa graviditetskläder? Jag börjar känna att mina kläder inte passar längre...

• Mika86
    Mulan91 skrev 2016-04-11 10:50:37 följande:

Folket! Har ni börjat köpa graviditetskläder? Jag börjar känna att mina kläder inte passar längre...

Jodå,köpte första byxorna en eller två veckor innan jul då va de gamla för trånga.

Nån som har erfarenhet av lite prematurfödsel?

Ska till BM på onsdag o undrar om man kan be henne kolla tappen typ från v 30 eller nåt?
  • moen
    Josefineq skrev 2016-04-10 15:09:05 följande:

Är det fler som läcker råmjölk? Blev helt chockad när jag upptäckte det men man ska väl vara glad att kroppen fungerar som den ska antar jag

Jag läcker lite och har gjort i några veckor nu. Är i v 24. Läcker nästan inget från högra, mer från vänstra. Kan de va så? Blir orolig över att något är fel?! :O Bröstvårtorna kliar och gör ont också! Men jag har märkt att det känns bättre efter att ha smörjt med mandelolja.

Sen har jag hört att råmjölk ska vara genomskinlig men min e genomskinlig med små vita "moln" i. Är det också normalt?

Är ju första barnet och blir lite förskräckt när man ser hur kroppen förändras :) Nästan lite äcklad av råmjölken. Står och skrattar åt mig själv i spegeln ibland när jag ser mig naken, man ser ju för rolig ut. Magen putar och brösten har blivit så mycket... kvinnligare? Jag som är van med mina små fasta bröst.
  • Snuttispluttis

Just det, i Sverige mäter de inte förrän typ vecka 20-nånting va?

Allt kommer säkert se bra ut :)

Och jag har också haft mammakläder ett tag nu :P

Tights från hm är guld!

Skönt att slippa hålla in magen öht, haha

• moen
    Mulan91 skrev 2016-04-11 10:50:37 följande:

Jag har haft mammakläder länge nu. Kan nästan inte ens ha mysbyxor på mig utan att de sitter hårt och gör ont :( Och jag tycker inte att jag är sååååå stor? Men jag har (tyvärr) redan gått upp 7 kg. Hur ska de här sluta? :D
  • Mulan91

Haha är det sant?? Jag har använt mina tights och strumpbyxor med klänningar... Jeansen har legat o dammat sen v 8-9.. Där ser man :o

• Anonym (Malin)

Med min första som vägde 5,2 låg jag längst ner på diagrammet över SF mått så ingen kunde ju ha en aning om att han var så stor. Gick inte upp speciellt mkt i vikt heller... Tror det är en läkare som beslutar om tillväxt ul, så är det här iallafall. Har inte direkt nån gravidmage nu heller, ser mest ut som jag ätit för mycket godis och är i v 22, så jag vet inte om bebisarna växer i ryggen på mig... :p Lite tråkigt tycker jag för är man gravid kan man väl åtminstone få se lite gravid ut och inte bara tjock ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016