• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Jag har ingen stor mage men har använt gravidbyxor ganska länge för att mina vanliga trycker så mot magen vilket gör ont. Har blivit bredare över höfterna också så dom är ett gympass att ens få på sig :) hemma går jag bara i mjukisbyxor dock. Bästa som finns!

Har köpt en spjälsäng idag! Hittade en på blocket som var fin och hade höj och sänkbar sida som jag ville ha. Billig också! För bra för att vara sant. Och ja, självklart glömde jag fråga om måtten, bara antog att den var standardstorlek. Nu hittar jag ingen madrass som passar! (60x130) Fick en med sängen men insåg att den var ganska sliten och nog inte så mysig. Ser ut som jag kommer få beställa en måttanpassad. Typiskt. Men den är fin iaf :) ska nog måla om den bara.

Har varit på kontroll hos bm idag också och fått lyssna på hjärtljuden. Iiih så det slog! Lilla pysen, kärleken bara växer <3

• Mulan91

Vad roligt att du var på kontroll, det var jag med igår! Hihi skoj!

Typiskt det där med sängen! Jag ska också kolla blocket, hittade en på Ikea jag gillade men samtidigt är Ikea så tråkigt! Ingen personlighet liksom :P (halva mitt hem eller mer är därifrån dock haha ekonomiskt)

Snuttispluttis hahaha att din man sa så! Män :P

• Emmasofiabe

Hej alla tjejer! Jag ville bara se om någon annan upplevt samma här på familjeliv (inte i denna tråd för ni är fantastiska)

Men att det är väldigt många som har dålig attityd och dömer dig och använder sig av personliga påhopp när man diskuterar saker i andra trådar? Jag är helt chockad hur otrevliga dom flesta är, jätte tråkigt :(

• Mulan91

Hej :)

Jag har inte varit med om det själv men har tyvärr sett det otroligt ofta! Håller med om att det är otroligt tråkigt :/ fattar inte varför vissa människor är så bittra!

• Nmg

Ja tyvärr Väldigt ofta förekommande på FL. Jag skapade en tråd förut gällande en annan sak och blev påhoppad av massa personer, tyckte det var helt sjukt hur man kan döma folk utan att veta hela historien bakom det hela. Men men så är vissa ibland. Tror dig veta bättre än alla andra.

Emmasofiabe skrev 2016-04-12 16:56:20 följande:

Hej alla tjejer! Jag ville bara se om någon annan upplevt samma här på familjeliv (inte i denna tråd för ni är fantastiska)

Men att det är väldigt många som har dålig attityd och dömer dig och använder sig av personliga påhopp när man diskuterar saker i andra trådar? Jag är helt chockad hur otrevliga dom flesta är, jätte tråkigt :(

• Nmg

V 21 nu och bebis knackar på magen haha. Så roligt. Däremot är det jättejobbigt med snarkningarna. Om jag ligger på Vänster sida så snarkar jag ingenting, så fort jag vänder på mig så snarkar jag. Jag Kan ju inte ligga på vänster sida en hel natt, får ju ont i vänster arm och

Vänster öra... Haha. Ska prova med näsvidgande plåster idag.. Så drygt....

• Emmasofiabe
    Nmg skrev 2016-04-12 19:02:03 följande:

Ja tyvärr Väldigt ofta förekommande på FL. Jag skapade en tråd förut gällande en annan sak och blev påhoppad av massa personer, tyckte det var helt sjukt hur man kan döma folk utan att veta hela historien bakom det hela. Men men så är vissa ibland. Tror dig veta bättre än alla andra.

Ja jag har också skapat några trådar då jag trodde jag skulle få råd och stöd från andra kvinnor och mammor men bara påhopp pch elaka kommentarer så att man mår sämre än man gjorde innan, tur att alla ni är så fina iallafall! :D
  • Kela1981

Tror att vi kvinnor generellt har lite anlag för att trycka ner varandra hellre än att stötta och lyfta. Supertråkigt men så himla skönt att alla är så trevliga här inne <3

• Mika86

Aldrig själv upplevt nåt negativt, tack o lov, men hört många som fått det tyvärr.

Finns nog rätt många bitterfittor här, verka så iaf.

Skit trist.

Snuttispluttis sånt kan min gubbe med säga fast med glimten i ögat vi är väl såna, gillar att retas så även att vi inte menar det

Svar på tråden BF Augusti 2016