• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Mysigt att höra hjärtat Hazel Grace!

Och håller med om det med trista kommentarer. Dock måste jag säga att det skapas många trådar där det låter som att ts är totalt hjärncellsbefriad. Jag struntar själv i att skriva i de trådarna, men jag kan förstå lite att man får dryga kommentarer då faktiskt.

Jobbigt med snarkningarna Nmg! Jag har också problem med att bara kunna ligga på vänster sida, men det beror på att dotterns säng står där och hon är så himla mammig.. :P

Mika86, min man var tyvärr seriös. Men var hos en kompis idag och hon tyckte att jag inte alls var stor så det blev jag glad för :) Sen har vår våg varit lite knasig för jag trodde jag hade gått upp tio kg, men det är "bara" 8,5. Alla bäckar små :P

Nån mer som har problem med karpaltunnelsyndrom? Har kommit på mig sista dagarna. Kan vakna och vara helt avdomnad i nåt finger :/ Förra natten kändes det i hela händerna.

Får yrsel om huvudet ligger lite lägre än kroppen också. Hoppas att ökat vattenintag ska hjälpa!

• Anonym (Malin)

Är det någon här inne som rest när ni varit gravid? Ska man tänka på nåt speicellt just på när det gäller flygningen? Flyger på lördag är i v 23 då och det är bara en flygning på 3.5h så det borde inte vara något problem tycker man :)

• Kela1981

Jag sover också bäst på vänster sida men vaknar efter ett tag för jag får ont i örat ha ha ha.... Kom ihåg att jag läste nånting om att det är skönast att sova på vänster sida som gravid för att organen i kroppen ligger bättre då än om man ligger på höger. Vet dock inte om det påverkar snarkningarna :)
    Kanske kan det bero på hur bebis ligger också?

• Mika86

Snuttispluttis oj shit, alltså säger man ju inte, särskilt inte till en gravid med alla dessa hormoner, jag hade blivit galen.

Tror säkert att du är super fin som alla andra gravida

Vissa dagar ha jag problem med händerna, varit så i tre eller fyra graviditeter men försvinner sen ett litet tag efter förlossningen som tur är

• Nmg

Ibland kan jag vakna på natten av att ena handen har domnat bort men det har varit böttre med det senaste dagarna.

Snuttispluttis skrev 2016-04-12 20:11:41 följande:

Mysigt att höra hjärtat Hazel Grace!

Och håller med om det med trista kommentarer. Dock måste jag säga att det skapas många trådar där det låter som att ts är totalt hjärncellsbefriad. Jag struntar själv i att skriva i de trådarna, men jag kan förstå lite att man får dryga kommentarer då faktiskt.

Jobbigt med snarkningarna Nmg! Jag har också problem med att bara kunna ligga på vänster sida, men det beror på att dotterns säng står där och hon är så himla mammig.. :P

Mika86, min man var tyvärr seriös. Men var hos en kompis idag och hon tyckte att jag inte alls var stor så det blev jag glad för :) Sen har vår våg varit lite knasig för jag trodde jag hade gått upp tio kg, men det är "bara" 8,5. Alla bäckar små :P

Nån mer som har problem med karpaltunnelsyndrom? Har kommit på mig sista dagarna. Kan vakna och vara helt avdomnad i nåt finger :/ Förra natten kändes det i hela händerna.

Får yrsel om huvudet ligger lite lägre än kroppen också. Hoppas att ökat vattenintag ska hjälpa!

• Nmg

Ja haha jag tycker oxå det är skönast på

Vänster sida men efter några timmar blir man lite öm

Kela1981 skrev 2016-04-12 20:37:45 följande:

Jag sover också bäst på vänster sida men vaknar efter ett tag för jag får ont i örat ha ha ha.... Kom ihåg att jag läste nånting om att det är skönast att sova på vänster sida som gravid för att organen i kroppen ligger bättre då än om man ligger på höger. Vet dock inte om det påverkar snarkningarna :)

Kanske kan det bero på hur bebis ligger också?

• linda.clintbrand
    Anonym (Malin) skrev 2016-04-12 20:26:30 följande:

Är det någon här inne som rest när ni varit gravid? Ska man tänka på nåt speicellt just på när det gäller flygningen? Flyger på lördag är i v 23 då och det är bara en flygning på 3.5h så det borde inte vara något problem tycker man :)

Jag ska själv resa om ett par veckor till Rhodos. Är i v 24 då. Frågade min läkare om jag behövde tänka på något speciellt. Han rekommenderade att jag skulle ha ett intyg som visar hur långt gången jag är. Eftersom man inte gärna ska resa typ de två sista månaderna. Alla är ju olika stora. Men till Rhodos var det inget speciellt att tänka på. Dock så sa han att man inte får vara sjukskriven, det anses då inte vara en normal graviditet.
  • Mulan91

Min vännina fick det syndromet, hon hade skitjobbigt några veckor mot BF, men det gick över snabbt efter förlossningen! Tror vattenintaget ska hjälpa mycket :)

Kan man få det i armen? Jag får ont i ena armen ibland känns ungefär som att den e påväg att domna eller som att den har halvsomnat...

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-04-12 07:00:08 följande:

Vad roligt att du var på kontroll, det var jag med igår! Hihi skoj!

Typiskt det där med sängen! Jag ska också kolla blocket, hittade en på Ikea jag gillade men samtidigt är Ikea så tråkigt! Ingen personlighet liksom :P (halva mitt hem eller mer är därifrån dock haha ekonomiskt)

Snuttispluttis hahaha att din man sa så! Män :P

Amen samma här. Har ett ikeahem så det heter duga :p hittar du ingen annan så finns ju alltid Ikea iaf. Det går ju göra personligt genom färg eller attiraljer också ;)

Jag har också märkt det där att många har ett behov av att trycka ner andra i trådarna. Istället för att förklara vad man tycker och tänker och vara saklig så är det oftast hårda ord. Det är ju lätt när man inte behöver stå för det i person utan bara kan sitta bakom en skärm och vara anonym. Har man inget att tillföra så tycker jag att man kan bara låta bli att skriva men sånna är ju inte folk.

Det med karpaltunnelsyndrom hade en på jobbet när hon blev gravid. Hon fick till och med operera handen några veckor innan sin förlossning. Men jag har hört att det oftast går över av sig självt som så många andra gravidåkommor :)
  • Mulan91

Haha Ikea är alltid där för en.. Men montering har jag börjat avsky haha blir bara värre och värre ????

Jätte fegt det där du beskriver. Bloggade förut och hade jätte fina läsare som kommenterade, men det fanns någon enstaka envis jäkel som skulle försöka trycka ner en till vilket pris, jag kunde ex skriva att jag köpt en glass så pekade personen ut att jag var en dålig mamma. Skumma saker som för det mesta inte made sense at all! Såklart var alltid såna människor anonyma... Det bästa är nog att bara undvika dem, för de verkar gilla när man svarar tillbaka!

Skönt att det går över det där med karpaltunnel... Jobbigt att behöva operera sig för det ???? Låt oss hoppas att vi slipper nåt sånt jobbigt!

Svar på tråden BF Augusti 2016