• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Man kan ha massor av saker! :) men blöjor, ombyte och våtservetter och små handdukar är väl det man behöver med små bebisar. Amningsinlägg, ersättning och flaska om man använder det, extra nappar... När de är större har man med sig mat, vattenflaska och något att leka med/tugga på. Dregglisar kanske? Ja, som du ser kan man ha med sig massor :)

Jag har haft skip hop och ju-ju be och varit nöjd med båda men har ändå köpt en littlephant som matchar vår vagn (eftersom jag inte ska köpa en ny :))

Hazel Grace skrev 2016-04-09 17:17:07 följande:

Här är det en pojke på bakning :)

Har lite funderingar på skötväska och så. Jag är ju helt grön på detta med mitt första barn, så det kanske är en korkad fråga, men hur stor skötväska behöver man? Vad har man i den? Blöjor och ombyte typ eller? Det är ju hundra små fack i dom flesta vad jag sett så vad har man i dom? Vad har ni?

Stolt sytok!
  • Hazel Grace
    Hallonpajen skrev 2016-04-09 17:44:08 följande:

Man kan ha massor av saker! :) men blöjor, ombyte och våtservetter och små handdukar är väl det man behöver med små bebisar. Amningsinlägg, ersättning och flaska om man använder det, extra nappar... När de är större har man med sig mat, vattenflaska och något att leka med/tugga på. Dregglisar kanske? Ja, som du ser kan man ha med sig massor :)

Jag har haft skip hop och ju-ju be och varit nöjd med båda men har ändå köpt en littlephant som matchar vår vagn (eftersom jag inte ska köpa en ny :))

Just det. Massa grejer man kan behöva ju när man är ute. Smart! Vad gör skötväskan bättre än en vanlig väska då? Det är mest facken eller? Ordning och reda är ju jäkligt skönt när det är massa smågrejer förståss. Men då har jag lite mer att gå på iaf :) tack!
  • Hallonpajen

Ja, det är ju mest det - att kunna hålla lite ordning! Det brukar ingå ett mjukt skötunderlägg oxå men annars går det såklart bra med en vanlig väska oxå :) jag gillar en massa smarta grejer oxå ;)

Stolt sytok!
  • Kela1981

Usch, idag har varit en mindre bra dag :/ Har haft en svidande känsla i magen och det drar och spänner på alla håll just nu.
    Att jobba 10 timmar då är ingen höjdare :(
    Är fullständigt färdig och skulle helst ha semester i en vecka nu men ska jobba i morgon igen så det är väl bara att lägga fötterna högt och ladda om :/
    Hade riktigt ont i magen i morse när jag vaknade. Skitskum känsla men den gick över så fort jag kom upp och rörde lite på mig.

Angående skötväskan så tyckte jag mest att jag aldrig använde allt som låg i den. Mest "bra att ha" saker så när dottern var ca 9 månader så bytte jag till en liten ryggsäck istället för att släpa runt en stor skötväska.
    Man märker efter hand vad man använder och anpassar väskan efter det. Har man ett kräkbarn så behövs ju fler ombyten osv.
    Alla fickor i väskorna är kalas för att hålla rätt på allting, kanske en termoficka för att hålla mat/ersättning varmt eller kallt.

• Nmg

Snarkar ni under graviditeten? Jag kunde snarka till

Nån gång ibland förut men nu senaste dagarna har det blivit värre min man tycker det är jobbigt... Är det vanligt att snarka när

Man är gravid? Jag Är inte överviktig så det kan itbe vara det? Även fast jag gått upp i vikt nu

Så klart, Skanska det som påverkar? Ska till barnmorskan i maj så jag kan fråga henne då

Men jag blir fundersam bara.

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-04-09 20:38:45 följande:

Snarkar ni under graviditeten? Jag kunde snarka till

Nån gång ibland förut men nu senaste dagarna har det blivit värre min man tycker det är jobbigt... Är det vanligt att snarka när

Man är gravid? Jag Är inte överviktig så det kan itbe vara det? Även fast jag gått upp i vikt nu

Så klart, Skanska det som påverkar? Ska till barnmorskan i maj så jag kan fråga henne då

Men jag blir fundersam bara.

Slemhinnorna i kroppen sväller ju under en graviditet och det är t.ex vanligt att vara täppt i näsan pga det så kan tänka mig att det är det som får dig att snarka mer nu.

Sambon är den som för mest oväsen här hemma så jag tror inte han skulle märka om jag snarkade mer ha ha ha....
  • Nmg

Okey haha

Undra om

Man ska använda nässpray? Men man vill ju inte bli beroende av den...

Kela1981 skrev 2016-04-09 21:05:51 följande:

Slemhinnorna i kroppen sväller ju under en graviditet och det är t.ex vanligt att vara täppt i näsan pga det så kan tänka mig att det är det som får dig att snarka mer nu.

Sambon är den som för mest oväsen här hemma så jag tror inte han skulle märka om jag snarkade mer ha ha ha....

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-04-09 19:10:55 följande:

Usch, idag har varit en mindre bra dag :/ Har haft en svidande känsla i magen och det drar och spänner på alla håll just nu.

Att jobba 10 timmar då är ingen höjdare :(

Är fullständigt färdig och skulle helst ha semester i en vecka nu men ska jobba i morgon igen så det är väl bara att lägga fötterna högt och ladda om :/

Hade riktigt ont i magen i morse när jag vaknade. Skitskum känsla men den gick över så fort jag kom upp och rörde lite på mig.

Angående skötväskan så tyckte jag mest att jag aldrig använde allt som låg i den. Mest "bra att ha" saker så när dottern var ca 9 månader så bytte jag till en liten ryggsäck istället för att släpa runt en stor skötväska.

Man märker efter hand vad man använder och anpassar väskan efter det. Har man ett kräkbarn så behövs ju fler ombyten osv.

Alla fickor i väskorna är kalas för att hålla rätt på allting, kanske en termoficka för att hålla mat/ersättning varmt eller kallt.

Men usch va jobbigt :( riktigt lång dag, du får inte glömma att ta hand om dig själv.

Jag har kollat runt på massa sidor med väskor men ska nog kolla på stan imorgon så man får känna på den och verkligen se alla fickor. Men som du säger så får man kanske vänta och se hur mycket barnet kommer behöva. Min syster har tydligen fått en riktig kräkbebis så hon proppar den full fick jag höra nyss. Stackars liten.
  • linda.clintbrand

Hej!

Är en snart 32 årig 4-barns mamma. Bf 31/8. Då jag föder stora bebisar så blir det tillväxtultraljud i v36 och sedan planeras det för igångsättning. Vi har valt att inte ta reda på könet.

Har en dotter på 11, två söner på 7 och 4 år.

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-04-09 21:46:33 följande:

Okey haha

Undra om

Man ska använda nässpray? Men man vill ju inte bli beroende av den...

Min sambo säger att jag har börjat snarka lite. Beror nog på att jag är så tät i näsan. Skulle inte klara mig utan nässpray, får panik och blir illamående när jag inte kan andas ordentligt. Var likadant när jag var gravid med mina andra barn, men det försvann när de kommit ut. :)
Svar på tråden BF Augusti 2016