• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Det är inte lätt med namn! :) Vi har fyra pojknamn på förslag där sonen har bestämt sig för ett, dottern för ett annat och jag för ett tredje. Vet inte alls hur vi ska göra men jag försöker att kalla bebisen för lillebror och så får vi helt enkelt känna efter när han kommer ut. Med både sonen och dottern har jag haft "klara" namn men när de väl har fötts har vi ändrat oss helt!

Stolt sytok!
  • Lebocarma

Hej skulle också vilja vara med i gruppen är beräknad till den 28 augusti med femte barnet är 36 år. Mina andra barn är 9, 7,5år och 6,5år och lillan på 1år. Fick reda på att vi va gravida i V.17+2 liten chock fick man ej känt av bebis innan heller mening i V.18 kände jag första sparkarna har moderkakan i framväg aldrig haft innan

• Mika86

Hallonpajen, känns ju lite trist när man känner det så svagt men huvudsaken är att man känner ju. Här ha gubben inte känt honom än men sett honom

HazelGrace, är svårt med namn ju, men kolla alla olika namnidor på nätet o försök hitta nåt där kanske.

Våra barn hade 16 pojknamnsförslag så blev röstning sen, blir en Robin.

Förstår att ni inte vill ha det namnet då, varit likadant här med vissa namn.

Lebocarma, grattis o välkommen.

Vilken chock att få veta det så sent.

Ungefär samma ålder på barnen här 10 i maj, 7,5 år, 5,5 år. 3 år o 1 år fyra pojkar o en flicka

• Hazel Grace

Ja det är ju också en svår grej, har hört flera som bestämt ett namn och sen när det kommer så passar det inte alls. Vi har kollat runt på massa sidor och när vi tittar på tv eller något kan vi inspireras därifrån och så sätter tankarna igång. Hade varit skönt med en liten buffert med namnförslag men det kanske blir självkart när han föds vad han heter.

Välkommen lebocarma! :)

• Kela1981

Namn är så galet svårt.
    Vi hade världens bry med att komma överens om dotterns namn och till slut så hittade vi ett som vi båda gillade.
    Denna gången blir det en flicka till så nu sitter vi i klistret igen. Vi har börjat bolla lite fram och tillbaka men än har vi inte hittat något som vi båda tycker om.
    Vi vill gärna ha några stycken namn som förslag när hon kommer så får man bestämma exakt vilket där och då beroende på vad hon ser ut att heta :)
    Att det kan vara så himla svårt!

• Hallonpajen

Hade vi fått en tjej hade hon hetat Tilia, Lova, Hilda eller Hilma :) Vi är icke-skåningar boende i Skåne så alla namn med R i sig är inte aktuella. Tycker Siri är väldigt fint annars!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Hade vi fått en tjej hade hon hetat Tilia, Lova, Hilda eller Hilma :) Vi är icke-skåningar boende i Skåne så alla namn med R i sig är inte aktuella. Tycker Siri är väldigt fint annars!

Stolt sytok!
  • rmennborg

Vi fick i förra veckan veta att vi väntar en liten son :) det här med namn är hur svårt som helst men både min sambo och jag hittade namn till båda könen väldigt tidigt som vi båda gillar väldigt mycket.

Sen är det ju svårt att komma överens om man själv har ett namn som man gillar och ens partner har någon i sin närhet eller har varit med unde uppväxten som man inte tyckt om.

• Snuttispluttis

Haha Hallonpaj, för det med namn på skånska :P Vi är också ickeskåningar som förmodligen kommer hamna där pga min mans karriär. Jag håller tummarna för att våra barn får så mild skånska som möjligt. Smart att inte ta namn med R i, har inte tänkt på det. Finns ju andra namn som låter lite roligt på skånska också dock ;)

• Snuttispluttis

Vi har några namn som vi båda gillar (tack för att vi slapp hitta pojknamn) och sen bestämmer vi när vi träffar knodden :) Kanske inte passar med nåt av dem.

Svar på tråden BF Augusti 2016