Anonym (Malin) skrev 2016-05-25 08:23:07 följande:
Hej alla!
Är det någon som har erfarenhet av samtal med läkare inför förlossning? Vi har tid på spec mödravården imorgon för att prata om tul, igångsättning eller ev snitt. Pga av att förra förlossningen var en riktigt mardröm med katastrofsnitt och stor bebis.
Jag vet inte alls vad jag vill denna gång, har inte förberett något "försvarstal" eller nåt sådant..
Jag litar inte alls på tillväxt ultraljuden och det jag vet är att jag vill att dom sätter igång det så fort som möjligt alt. plockar ut honom med snitt. Vad kan man ställa för krav? Eller har man inget att säga till om
Själv? När gör sjukvården nånting som tidigast? I vilken vecka? Känner mig sjukt oförberedd inför det här samtalet....
Hoppas nån har någon erfarenhet som ni kan dela med er av... :)
Jag har fått träffa läkare i v 35 o denna gången bli det v 33-36 för att boka tid för igångsättning men är pga snabba förlossningar, blivit beviljad så tidigt de bara får 37+0.
Tul litar jag inte heller på men gjort två med tidigare barn o fått tid nu för denna.
Har en bekant som fick tul med andra pga att förstå va stor o sen blev hon igångsatt innan bf, tror det va v 38+nånting