Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Fy f-n vilken dag!
    Stackars min sambo! Har varit ett monster hela dagen och allting kulminerade i ett psykbryt av rang precis innan han skulle hämta dottern på dagis. Nu är dom och fikar hos farmor och jag har hunnit lugna mig lite igen.
    Är verkligen inte gjord för att vara gravid, jag hanterar inte dom här humörsvängningarna :(
    När han väl hade gått till dagis så satte jag mig på badrumsgolvet och lipade som ett litet barn i typ en halvtimme innan jag lyckades ta mig samman.
    3 månader kvar och jag hoppas innerligt att hon kommer tidigare så detta kan få ett slut, är så jäkla mätt på det nu.
    Och sen alla dessa tomtar som kommenterar min sjukskrivning med "vad skööööönt för dig" och "passa på å njuuuut"! Njuta av vad?! Foglossningar, sammandragningar, hormonstormar? Jag vet att det inte är menat på det viset men om folk tänkte efter så skulle dom veta att jag inte är gjord för att gå hemma!

Tack tjejer för att ni är här och är fantastiska på alla sätt och vis! Så jäkla skönt att kunna skriva av sig och veta att man inte blir dömd <3

• Kela1981

Okej tjejer jag behöver råd igen.... Äckelvarning dock!

Var precis på toa och hade fått världens flytning eller slemklump i trosan! Kan det vara slemproppen redan?!
    Den var typ helt vit och slajmig i konsistensen. Tjockare än en flytning men inte fast om ni förstår vad jag menar :/

• Kela1981

Tänkte tipsa om en hemsida som jag hittade som säljer babynest för oss som tänker köpa nytt men kanske inte vill lägga 900 spänn på det ;)
    www.milooo.se säljer massor av olika från 350:- och uppåt :)

• Kela1981

Ringde min bm och hon sa att det är svårt att veta vad som är vad med tanke på att man ofta får mer flytningar i slutet av graviditeten. Men om jag känner att jag får onda sd eller så så skulle jag ringa fl i helgen. Annars har jag tid hos henne nästa vecka och eftersom jag inte känner några extra värkar nu så skulle jag avvakta. Den kan ju släppa flera veckor innan fl drar igång så det är ingen fara direkt. Blev dock avrådd från att bada på allmänna bad osv för att vara extra försiktig.

Fick världens driv att packa BB-väskan färdigt nu ha ha ha...

Fy vad jobbigt med en tvättmaskin som pajjar. Vår gick sönder precis när dottern var nyfödd och det var katastrof med bara ett barn! Vill inte ens tänka mig hur det är med flera :/

• Kela1981

Angående att känna sig som en mamma så gör jag fortfarande inte det efter 2 år ha ha ha....

Känns bara som jag brukar fast med ett barn att hålla reda på ;)

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-27 15:37:36 följande:

Jag måste bara rekommendera dessa amningsbhar. Jag har ju dock inte testat amma i dom men de var de skönaste jag någonsin satt på mig, är väldigt kräsen när det gäller bhar och hatar verkligen när det spänner och trycker överallt. Dessa var helt underbara, supermjuka också. 

www.hm.com/se/product/14331

Vad roligt!
    Det är typ exakt likadana som jag köpte på Lindex :)
    Supersköna! Känns som man inte har nån bh på sig fast att tuttarna ändå sitter där dom ska ;)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-05-27 16:58:22 följande:

Med dottern så lossnade slemproppen på julafton och hon kom 1/1 så det tog en vecka nästan efter att den lossnat

Hur var du säker på att det var slemproppen?
    Tänker att det är så tidigt så den säkert återbildas men det skadar inte att vara lite extra försiktig :/
    Vill inte att hon ska komma nu även om hon gärna får komma ett par veckor tidigare än beräknat :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-05-27 21:32:05 följande:

Såg aldrig slemproppen med dottern så har nollkoll på hur den ser ut. Hoppas att bebisen håller sig där inne ett tag till Kela! Men som andra har sagt, den kan ju återbildas :)

Att amma inför familj och vänner har jag inga problem med heller. Men jag kan tycka att de inte behöver stirra eller typ komma nära när jag gör det. Som med dottern. Jag sitter och ammar och då bara svärfar (som jag inte är så nära med) går fram till mig och typ megaglor på dottern (som då sitter fast på mitt bröst). Alltså, lite privacy ändå eller? Hade ni varit okej med det?

Och en annan grej (jo, nu stör jag mig på grejer idag). När jag var hos bm i Sverige första gången här så sa jag att jag hade BF 21 augusti och att i Norge är det 40+3. Då säger hon att i Sverige är BF 39+6, men att vi kan säga 21 augusti ändå, för några dagar spelar ju ingen roll. Alltså, har hon mött gravida förut? Ja, typ 4% får bebis på BF, men vilken dag man är på spelar jäkla stor roll ändå. Iaf för mig! Jag blev riktigt grinig på henne. Usch vad jag känner mig extra grinig idag..

Verkar lösa sig med sjukskrivning för mig iaf. Pratade med norska fk igår (igen) och det verkar som att det är en riktigt dryg liten grej som stoppar upp processen just nu. Jag var mammaledig t.o.m 25 april och min läkare sjukskrev mig från 25 april för att det inte skulle bli glapp. Men då måste fk ändra till 26 april för att det ska bli rätt i deras system och det är en avdelning som tar beslut om sjukpenning och en annan avdelning som ändrar datumet... Men ska nog fixa sig under de kommande veckorna. Så får väl pengar retroaktivt, men bättre sent än aldrig.

Hoppas att det löser sig för er andra som håller på och bråkar med fk!

Eh jag hade blivit vansinnigt illa till mods om svärfar hade glott på det där viset! Vad sysslade han med?! Hade nog blivit ganska förbannad.

Jag är inte jättebekväm med att flasha tuttarna inför folk även om det är familj så jag kommer nog att gå undan. Ammade inte dottern så då var det inget problem. Fick däremot ett "stackars barn" från sambons moster när hon fick reda på att dottern inte ammades. Fy vad arg jag var! Och det var 5 dagar efter fl! Henne pratar jag inte med längre :)
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-05-28 15:25:15 följande:

Att shoppa online är ju livsfarligt!! Gjorde av med över 2000kr nyss haha xD men på saker man behöver ändå..

Har ni köpt in babysitters/vaggor/gungor? Den jag ville ha är slut i lager :/

Ha ha ha ja det är lätt att klicka på av bara farten ;)
    Vi köpte babysitter på blocket. Babybjörn för 300:- det var bara att ta av och tvätta tyget och sen var den som ny :)
    För er som har Fb så brukar det finnas en köp/sälj sida för typ allt så där kan också vara värt att kolla om man absolut inte vill ha nytt :)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-05-28 15:57:56 följande:

Japp jag köpte en tiny love baby rocker 3 in 1, tänkte använda den som säng första veckan oxå får plats med den vid min säng

Jag har ingen erfarenhet av den själv men har hört från flera håll att den är helt magiskt bra! Tror din bebis kommer att älska den :)
Svar på tråden BF Augusti 2016