• Mulan91

BF Augusti 2016

Vi ska också köra på skötbädd ovanpå tvättmaskinen :) känns bra!

Skrev en inköpslista i helgen på allt som bhvs handlas in (minus babykläder), shit vad dyrt!!! Haha

• Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-05-16 12:41:15 följande:

Tycker du ska dela med dig av den listan :)

Jag har ingen aning om vad jag behöver handla.

Visst :) jag tror det blir individuellt vad man vill ha exakt och vad man behöver men det här är listan jag har skrivit utifrån min erfarenhet från första barnet. Jag trodde inte jag skulle få fler barn så har inte sparat nånting, börjar liksom om! Här e min lista anyway :)

Spjälsäng Gonatt 1795kr (Ikea)

Dra-på-lakan Len 79kr (Ikea)

Madrass Vyssa 449kr (Ikea)

Skötbädd Skötsam 79kr (Ikea)

Klädsel till skötbädd 49kr (Ikea)

Byrå Malm 995kr (Ikea)

Brio Smile barnvagn sitt+liggdel 6495kr (lekmer)

Amningskudde Rätt Start 499kr (lekmer)

Amningsinlägg tvättbara Boob 199kr (lekmer)

NUK elektrisk bröstpump 1095kr (lekmer)

Graco babysitter/vagga Glider Elite 1595kr (lekmer)

Regnskydd vagn liggdel 199kr (lekmer)

Skötväska Safety 1st black sky 199kr (jollyroom)

Det var det jag hade just nu haha. Självklart kan man köpa begagnat osv men jag tog just de affärerna, mycket för att få fri frakt också när man köper fler saker på ett ställe, min sambo är inte så glad i begagnat heller fast jag e inte lika kinkig hehe. :) jag personligen tyckte det var jobbigt med manuell bröstpump sist, och hade problem med mjölkstockning så valde värmbara amningsinlägg den här gången och elpump. Det blir ju lite dyrare.

Skötväskan e billig och ska ha den tills jag hittar en bättre som passar brio vagnen :)

Jag har köpt in amningsnapp, tvättlappar, våtservetter redan. Tänkte köpa in fler hygienartiklar i våra butiker här snart, och nappflaskor+någon napp:)
  • Mulan91

Ingen fara :) ja blir lättast så med online shopping iaf för vår del. Vi har ingen bil :P

Tycker d e en djungel med skötväskor där ute haha :| drf kör jag på den där enkla tills jag hittar vad jag vill ha exakt. Har ni barnvagn än?

• Mulan91

Haha 3 skötväskor xD du verkar ha kommit en bit iaf! Skönt. Har du tips på vart man hittar bra mönster för bebiskläder ? :)

HJohansson jag har bara skrivit listan än så länge hahaha... Så fort pengarna rullat in ska jag beställa det på listan och köpa in smågrejer+kläder. Börjar bli så otålig :o vill träffa mini haha! Men samtidigt är jag inte ens i närheten av att vara redo...

Ang BF så tar jag de datumen med en nya salt xD de sa ju plus/minus två veckor så man vet ju aldrig!

Har nån av er problem med ert järnvärde? Mitt har sjunkit till typ 100 nu :( trots dagligt intag av tabletter sen v 12 ungefär. BM öka min dos , fattar inte hur det kan ha sjunkit :P men men. Får se om man blir förstoppad till BF nu när jag ska ta två tabletter per dag, haha. Wish me luck!

• Mulan91

Jag tänkte ge mig på en bärsjal den här gången också :D får se hur det går haha.

• Mulan91

Haha åh babynest skulle jag vilja sy :o undra om man kan!

Hallå hur ligger det till med kuddar egentligen? Ska bebisar ha det eller inte? Fått olika teorier om att du kan va dåligt :| fattar nada. Hade en liten mini kudde till min första iaf

• Mulan91

Tack :) ska kolla upp bollfiberkudde. Hade en vanlig platt till min son men hans huvud blev normalt haha xD

Skulle vilja sy ett babynest, ska försöka hitta nån bra tutorial, tack :D

• Mulan91

Ring in tycker jag ! Det skadar inte! Usch d så obehagligt när sånt händer, hände mig med fast med färsk bloddroppe förut. Var tydligen nån slemhinna/blodkärl som brustit lite bara.

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-05-17 10:56:13 följande:

Känner ni bebisen hela tiden eller ör det vissa tider? Jag känner på Morgonen och förmiddagen sen kan det va lite lugnt på EM, sen är det igång igen vid 21 tiden. Haha undra om

Man ska börja se ett mönster att det blir så när han föds

Vårt schema ser ut som ert haha :) kan tänka mig att rutinerna sitter i ett tag efter förlossningen xD hoppas inte! Jag gillar min nattsömn hahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016