• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag tycker faktiskt inte värmen har varit SÅ farlig :o men som nämnt ovan så är det nt så jätte varmt i stockholm. Satt på stranden idag och d va inte ens lite svettigt!

E81 har du också moderkaka i framvägg? Jag känner inte heller rörelser jämt, barnet tycks röra på sig för fullt men jag känner inte alltid.. Sparkar och så känner jag som du skriver. Jobbigt att bebben e lite liten, han växer nog ikapp ska du se! <3

Tråkigt att ni mått så dåligt i värmen tjejer! För mig har det varit en massa studentspring osv de senaste dagarna och jag e helt slut:( lite jobbigt för imorn har jag min Babyshower.. Min bästa vän håller i den men jag ville inte ha överasskningsfest xD kalla mig kontrollfreak haha. Nu ångrar jag mig lite :P är så trött skulle behöva sova hela dagen imorn känns det som!

• Mulan91

Alltså kalla mig galen men jag vill ha sån värme, sån sommar :( haha känns som att det aldrig riktigt blir sommar här... Jag hatar kylan och mörkret som dominerar för det mest :(

Åh jag känner också mig läcker... Not haha. Är gigantisk ju :o hur kan man bli större?

• Mulan91

Stödstrumpor verkar så obekväma :o kanske jag bara fått för mig det nu när du säger att du har ett par sköna Nmg , än så länge är jag inte jätte svullen sålänge jag tar upp benen då och då när jag sitter men blir det värre ska jag testa :)

Haha Kela jag sitter och kollar på TV-serier för det mesta. Vill läsa... Men hittar inget intressant xD skönt att du hittat en bok som intresserar dig!

• Mulan91

Men haha tjejer :( tänk hur lång vintern är!! Fyfan. Snö får mig att tänka på början av graviditeten haha blöö

• Mulan91

Jag var också ett bonusbarn, hade aldrig någon relation till mammas man och pappas fru var väl lite bättre, trodde jag... Idag har jag ingen relation alls med pappas fru, hon pratar illa bakom min rygg om hur jag var som barn... Det har försämrat min relation med min pappa till den punkt att jag ser tillbaka på min barndom med sorg över att allt känns falskt.

Nu har jag själv 2 bonusbarn och min egen son är bonusbarn till min sambo... Jag skulle aldrig någonsin välja en partner som inte kan ta min son som sin egen. För det gör jag, jag tar min sambos barn som mina egna barn! För jag vet hur det känns att växa upp med en "bonusförälder" som inte vill ha en, jag vill aldrig att min son eller mina bonusbarn ska känna så. Aldrig någonsin, inget barn borde gå igenom det! Jag tycker att om man inte är beredd att ta sig an sin partners barn som sina egna så borde man fundera på att kanske välja en partner utan barn...

Har man egna barn tycker jag också att man får ta på sig ansvaret o se till att den man väljer att spendera sitt (och barnens) liv med är någon som kommer att ge kärlek till en själv och ens barn.

Självklart har alla olika erfarenheter och åsikter, det respekterar jag. Det här är min syn på det hela utifrån mina erfarenheter som bonusbarn. Intressant ämne :)

• Mulan91

Vad skönt moen! :)

Och återigen jätte tråkigt curling morsan. Tror du barnen märker av hur du känner eller försöker du dölja det? Du verkar vara i en jobbig situation :/ aldrig varit i dina skor så kan inte säga så mycket. Hur gamla e barnen?

• Mulan91
    Curlingmorsan skrev 2016-06-07 15:22:57 följande:

Barnen är snart 11 och 14år. De tycker inte om mig heller. Jag är den elaka styvmodern som har infört regler i deras liv. Nu måste de göra läxor, duscha, byta kläder, hjälpa till och får inte sitta instängda i sina rum framför datorn alla dygnets vakna timmar. Innan vi träffades hade de inga direkta regler, gjorde inga läxor och kunde inte uppföra sig. Var allmänt kända i skolan som bråkiga och ouppfostrade. Den helgen de är hos sin mamma sitter de framför en skärm från det att de kommer på fredag eftermiddag tills det att de åker på måndag morgon. Den miste äter tom framför tvn istället för att sitta vid köksbordet med de andra. Så jag förstår att de inte tycker om mig, men jag blir väldigt ledsen och sårad för det jag gör gör jag ju för att jag bryr mig. Jag vet att de bara är barn och att det inte är deras fel att de är ouppfostrade. Men när man år efter år ställer upp och gör allt för deras skull och bara får skit tillbaks så försvinner känslorna.

Minsta sonens adhd gör att det blir mycket bråk och tjafs, både med honom och mellan mig och min sambo. Senast nu i helgen hotade han att döda lillebror i magen. "Jag kommer inte bry mig om honom, vill inte ha honom, jag kommer döda honom". Så nej det är inte alltid en dans på rosor med bonusbarn....

Usch jobbigt när barn säger sånt ! Han menade det säkert inte, men kan förstå att det inte alls kändes kul. Låter som att du gör så gott du kan iaf! Hoppas det blir bättre där hemma.

Skönt med igångsättningen inbokad :)
  • Mulan91

Jag har ingen aning om hur mkt jag väger nu :o min BM väger aldrig mig... Gör ni det regelbundet på era kontroller? Tror inte jag gått upp så mycket iaf :P ser mest fet ut på rumpa, mage och tuttar. Resten av jag e inte så mkt större

• Mulan91

Min förra BM vägde mig varje gång men hon sa inget om att hon tyckte jag gått upp för lite/för mkt... Gud vad hon sög känner jag nu i efterhand när jag har en annan -_-

Svar på tråden BF Augusti 2016