• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag tycker babysitters e jätte bra! Typ om man ska duscha och inte vill lämna barnet ensamt eller när man lagar mat :) osv! Ska definitivt ha en hemma innan födseln.

Det här med kläder e ju asjobbigt haha xD jag e för snål för graviditetskläder, tycker de tar alldeles för mycket betalt! Har typ köpt vanliga kläder i protest haha. Tack för råden om billiga klänningar! :)

Känns helt sjukt att man ska bli ännu större haha håller med dig nmg! Fin bild! :)

• Mulan91

Wow vad dyr den var!! En vanlig vagga! Men den var fin.

Roligt att du hittade en billigare xD online shoppingens positiva sida!

• Mulan91

Oj såg precis att mitt inlägg postades två gånger -.- heja familjeliv.

Gud va läskigt att få barnet redan nu! Jag känner verkligen att varken jag eller bebis är redo nu... Hade blivit jätte rädd om d skulle sätta igång nu

• Mulan91

Skönt att man inte är den enda som är "snål" när det gäller mamma kläder haha :)

• Mulan91

Jag hade också jätte mycket problem med att gå, har det fortfarande när jag ansträngt mig men sen jag blev sjukskriven har det blivit bättre! Jag råder er att ta det så lugnt ni kan och inte ta på er för mycket.. Vet att man vill eftersom vi fortfarande är personer med saker att göra och inte bara gravida.. Men vila hjälpte mig mycket, mer än nåt annat. Försök ta mitt råd!! Hoppas ni mår bättre snart <3

• Mulan91

Hazel Grace vad tråkigt, jag tycker du ska prata med en läkare och sjukskriva dig! Det måste du ju ändå få göra så som du mår.

Verkar som vi alla mer eller mindre är tröttna och slitna nu, haha. Måste ändå säga att jag tycker första trimestern var värst :/ med illamåendet, tröttheten, yrseln blä kände mig som ett spöke!

Just nu har jag testat mitt foglossningsbälte :| jag hatar det. Helt obekvämt och jobbigt. Undra om det gör någon skillnad om jag använder den längre perioder, just nu tycker jag inte att den gör så mycket!

Haha Mika det gör du rätt i xD

• Mulan91
    E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

Välkommen och grattis!! :) d bara o hänga på här!

Wow, vilken kämpe du är! Jag orkar knappt me min 6 åring ibland haha och du har en hel skara ungar att ta hand om. Hoppas du går penningen beviljad :) du är inte ensam om att känna dig helt förstörd till och från!
  • Mulan91

Jag tänkte att jag uppdaterar BF listan när fler visat intresse annars blir trådstarten jätte lång till augusti haha :)

Min mammas förlossning var inte alls som min egen faktiskt, antar att det kan variera! Försök att inte oroa dig så mycket men förbered dig på att det kan gå snabbt o så i värsta fall :)

Jag försöker typ att inte tänka så mycket på själva förlossningen haha förtränger det lite. På nåt sätt känns d som att man inte ska förvänta sig nåt men vara beredd på det mesta.. Hur många har packat bbväskan? Jag tänkte göra det i början av juli nån gång :)

• Mulan91

Jag är också jätte otålig haha! Monterade barnvagnen igår så den är färdig, har nästan allt till bebisen nu också vad håller hälsa/hygien. Bara sängen kvar typ och blöjor :P efter jag fått klar den tänkte jag packa väskan :)

Men sen är det ju bara att vänta kom jag precis på... Haha :o

• Mulan91

Jag kan se bilden! Tack för tipset :) hann köpa en Britax skötväska för 700kr... Helt okej men de missade att packa med skötunderlägget -.- proffsigt haha.

Ändå imponerande att orka med så små när man är gravid! Jag får sova ut ordentligt av min 6-åring, men han har odiagnostiserad adhd så han är verkligen mycket jobb förutom på morgonen och när bonusdottern är här blir det en hel konflikter, hon är mycket lugnare men gillar att bestämma.. Blir helt slut! Vi ska utreda adhd:n i augusti men jag vet redan hur det kommer att sluta, hoppas mest på att kunna få bra rådgivning gällande hur man ska hantera olika situationer.

Svar på tråden BF Augusti 2016