BF Augusti 2016
Jag har inte ens tänkt på sitters och sånt, tänkte att det kanske dröjer lite innan de behövs. Använder ni de när de är nyfödda? Kanske borde införskaffa mig en då.
Jag har inte ens tänkt på sitters och sånt, tänkte att det kanske dröjer lite innan de behövs. Använder ni de när de är nyfödda? Kanske borde införskaffa mig en då.
Idag är jag i v 28, känns inte som att det är
Så långt kvar nu men när man tänker på att det är tre månader kvar nästan så känns det sååå lååångt. Hur mycket mer ska magen växa liksom? Kommer se ut som en ko Haha.
ET tips Föressten, köpte två linnen idag på Gina tricot, de är lösare ner till och det fanns omlassa mönster och olika färger för 99kr styck, tips bara så slipper man köpa dyra mamma kläder o dessa kan man ju använda sen oxå här kommer en bild på magen i v 28 i alla fall hehe.
Jag längtar så efter att få ta fram vagnen igen och bädda liggdelen.
Väntar nog tills sambon åker till Kina i juli så kan jag nesta ifred utan att få en massa "redan?" från honom ;)
Grattis alla fina mammor på mors dag!
Här blev jag väckt 05:11 av en dotter som nog tyckte att mors dag innebär att jag ska njuta extra av henne idag ha ha ha...
Oj att bebis kom ut redan i vecka 28! Det är som att jag hade fått NU! Näääää den får allt vänta :)
Går in i vecka 29 i morgon och är då i tredje och sista trimestern wooohooooo!!!!!
Var ute hos min mamma idag och hon tog en bild på mig och dottern när jag stod i profil. Herregud! Jag är ju stor som ett hus ha ha ha....hur ska detta sluta?!
Svärmor har tagit fasta på att jag är sjukskriven och uttråkad i alla fall så i morgon ska jag dit och lära mig laga wonton :)
De enda mammakläderna jag har köpt är byxor för det fixar jag inte att ha vanliga. Men annars har jag bara försökt hitta vanliga kläder som funkar ändå. Typ tunikor och långa linnen. Hade kvar allt från när jag väntade dottern och har varit gravid under samma årstider med dom båda så det var ju bra planerat ;)
Dessutom hade jag turen att få en del från svägerskan som har fött fyra barn så det togs tacksamt emot :)
Hej!
Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)
Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det?
Fy vad trist Hazel Grace :( Men försök få till en läkartid så dom kan sjukskriva dig på studs och få koppla av lite innan bebis är här.
Jag vet att jag mest klagar över sjukskrivningen men jag hade inte rett ut att jobba ändå. Det är mest huvudet som vill mer än kroppen klarar av ;)
Det där med övertalning av bebis vet jag inte om jag vågar mig på ;) Har en dotter på två som typ gör tvärtemot vad jag säger hela tiden så om bebisen är likadan så lär hon väl stanna till september ha ha ha.... Inte värt att riskera ;)
Men jag har en känsla av att denna ungen kommer tidigare än beräknat....bara magkänsla egentligen :)
Hade varit coolt om hon kom 18/8 för då är det dottern 16/6 jag 17/7 och bebis 18/8 :D
Jag har också mensvärk just nu. Har för mig att det stod att det är en kraftig tillväxt period mellan vecka 28-32 så jag antar att det är det som spökar.
Dessutom är den fantastiska halsbrännan tillbaka på nätterna. Känner ingenting på dagarna men kan vakna på nätterna av den :(
Så nu sover jag med kuddar mellan benen, under huvudet och under magen ha ha ha.... Rustad för kuddkrig om sambon inte skulle sköta sig XD
Grattis till grav penningen! Skönt att veta att du snart får vila :)
Tror att vi med små barn hemma inte riktigt har "slappnat" av som man kanske gör om man har äldre barn. En 10-åring kan man ju släppa själv på ett annat sätt, en 2-åring kräver ständig övervakning. Så när man är van vid att övervaka henne 24/7 så är det normalläget liksom :)
Har ju varit konstant trött i 2 år snart ha ha ha ha....