Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Zarizen skrev 2016-06-03 11:32:00 följande:

Tänkte uppdatera er lite. Legat på Usö tills nu men fick precis reda på att jag får åka hemåt idag. Infektionsproverna är än så länge ok (äter ju antibiotika än) och odlingen på tappen var bra. Läcker fortfarande vtn och kommer säkert göra så nu, ingen chans att det slutar verkar det som.. Men får iaf komma hem och är ordinerad vila så mycket som möjligt. Har inga värkar än, bara sd men de gör inte ont. Ska tillbaks på provtagning varannan dag. Hoppas han väljer att stanna kvar i magen så länge som möjligt men kommer säkerligen få ett litet prematurbarn. Är ju låååångt kvar..

Åh vad skönt!
    Se nu till och vila och ta hand om er.
    Skönt att få komma hem och slippa ligga på sjukhus <3
  • Kela1981

Tror inte heller det är foglossning.
    Kan det vara att magen växer och därför blir du öm?
    Jag tyckte jag var öm typ förra veckan men då kändes det verkligen som att magen växte jättemycket och det drog och spände i skinnet också.
    När jag var hos bm för foglossning så fick jag nån strumpa som jag ska ha över höfterna. Den hjälper inte mot foglossningen men däremot är den skön att ha upp en bit på magen för den lyfter liksom lite så magen blir inte så tung :) Du kanske kan fråga din bm om en sån och se om det hjälper dig.

• Kela1981

Här är det fortfarande lika varmt :(
    Såg ut att kunna bli ett ordentligt åskoväder tidigare ikväll men tji fick vi! Omnejden verkade dock få det vi gick miste om :/
    Det ser inte direkt ut att bli svalare närmsta tiden heller tyvärr :(
    Jag bor på en solstol i skuggan på dagarna. Inne kan man inte vara alls förrän framåt kvällningen och nätterna är bara ok om fläkten står på max.
    Läcker känner man sig också ha ha ha...
    I morgon ska vi på kalas så då måste jag hitta något anständigt att ha på mig XD

• Kela1981

Jag gillar också värmen i vanliga fall men som gravid tycker jag det är olidligt :/
    Trodde jag skulle kunna ligga på en solstol och njuta hela sommaren men dom planerna grusades ha ha ha....

Har försökt ta tag i att läsa lite böcker men guuuud vad det är tråkigt! Tankarna vandrar iväg på 1000 andra saker istället.
    Så nu har jag börjat läsa "föda utan rädsla" istället för den känns mer aktuell och det funkar hittills :) Bara bebis på hjärnan här med andra ord ha ha ha

• Kela1981

Var på 4-års kalas idag och såklart ska magen kommenteras. "Är du säker på att det bara är en?" "Är det inte förräns i augusti? Jag trodde det var dags snart!"
    Det ÄR bara en! Augusti ÄR snart! För info så ligger mina mått exakt på linjen så jag är INTE speciellt stor!!!!
    Jag blir gaaaaaalen!!!!

Men på plussidan så fick jag låna två olika sorters sjalar av min brors fru så nu ska här provas att knytas :)
    Men jösses vad den ena var lååååång!
    Nu ska här googlas instruktioner ;)

• Kela1981

Jag vet verkligen inte.
    Till saken hör att det kom från svägerskans släkt som vi typ träffar en gång om året så det är inte det att vi står varandra nära.
    Min egen mamma är duktig på att slänga ur sig såna kommentarer också men henne kan jag säga till på ett annat sätt. Vill inte be svägerskans släkt fara åt fanders ha ha ha...

• Kela1981

Fy vilken natt jag har haft!
    Har haft kramper i magen och behövt gå på toa och göra nr 2 flera gånger i natt. Kan inte härleda det till något jag har ätit och sambon som har ätit samma har inte haft några problem alls :(
    Dessutom har jag typ ont i hela underlivet. I bäckenet där nere liksom. Det ömmar och värker så fort jag rör på benen.
    Någon som känner igen det?
    Magen har lugnat sig nu på morgonen men jag har fortfarande ont i underlivet :/
    Det blir en lugn dag idag :(

• Kela1981

Jag är själv skilsmässobarn men har inte lidit det minsta av att mamma och pappa inte levt ihop.
    Däremot så avskydde jag min lillebrors pappa men som "tur" är blev det skilsmässa av den relationen också. Min bror har lidit oerhört av det för hans föräldrar har inte kunnat varken prata med varandra eller vistas i samma rum som den andre.

Varken jag eller min sambo har barn sedan innan utan bara gemensamma så jag kan inte relatera till relationen till ett bonusbarn.

Men min erfarenhet och tankar om det är att barnen behöver inte lida bara för att föräldrarna går skilda vägar. Det kan till och med vara sämre att ha föräldrar som "står ut" för barnens skull.
    Allt handlar om hur föräldrarna, som ändå är två vuxna individer, väljer att hantera situationen efter delningen. Jag vill tro att man går in i ett förhållande och skaffar barn med sin partner i tron om att det ska vara för evigt.

Personligen tror jag att ut hade haft svårt för att ha ett förhållande med en man som har barn sedan innan. Inte pga barnet i sig utan pga att jag hade behövt ha en annan kvinna involverad i mitt liv. Och det i sig hade väl också varit ok om man hade fått nån garanti på att hon var hyfsat vettig men sånt kan man ju inte få lovat ;)

Det är onekligen ett komplext ämne :)

• Kela1981

I dag har jag sökt jobb....jo det är sant ha ha ha...
    Jag har ju jobb men varit väldigt sugen på att byta ett tag men inte riktigt vetat vad jag vill bli när jag blir stor ;)
    Så idag fick jag syn på en tjänst som jag hade ångrat mig för resten av livet om jag inte hade sökt oavsett om jag är gravid eller inte.
    Jag hoppas att jag får komma på intervju även om jag inte tror att jag får jobbet :)
    Lite skoj får man ju ha när man är hemma sjukskriven ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016